BRATİSLAVA'YI KEŞFETMEK

310916 Şub 2016Gezi Notu
varol gezivarol geziBronz Yazar16 Şub 201631090 Yorum

Bratislava, Slovakya'nın başkenti ve en büyük şehri! Avusturya'nın başkenti Viyana'nın 50 km kadar doğusunda, nüfusu 450.000 Tuna Nehri kıyısında yer alan şehir hem Avusturya'ya hem de Macaristan'a sınır!

Selanik'ten başladığımız gezimizde, Budapeşte'den sonraki durağımız olan Bratislava'ya trenle (Hlavna Stanica) geldik.
Booking.com’dan daha uygun fiyata ve kalacak iyi bir yer ayarlamak varken! Kalacak yer aradık ve hiç konforlu ve rahat yatağı olmayan yere (City Hostel) 47.30 Euro ödedik! Yataklar yatak değil tamamen tahtanın üzerine sünger koyulmuştu! Kalorifer doğru dürüst çalışmıyordu ve kahvaltı yoktu!

Bratislava

Bratislava'da gezilmesi gereken yerler arasında; Kalesi-Bratislavsky Hrad (Manzara buradan muhteşem! Karşı kıyıya baktığınızda; beyaz binanın gerisi Avusturya, diğer yöne baktığınızda ise 8 km uzaklıkta Macaristan), meydanın ortasında 1572 yılında inşa edilmiş Maximilian Çeşmesi, bronz Napolyon Heykeli,
Cumil logar kapağından çıkan adam (Eskişehir’e gelip; şehrimizi gezenler bilir, şehrimizin değişik bölgelerinde benzer heykeller mevcut), fötr şapkası ile insanları selamlayan Schöne Naci gibi ilginç heykelleri var şehrin çeşitli yerlerinde. Tuna Nehri üzerinde şehrin iki yakasını bağlayan 1967-1972 yılları arasında yapılmış Novy Most (UFO Köprüsü-döner restoran var) ve Stary Most’u görmekteyiz.

Bratislava-1

Bratislava şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ambiente Serviced Apartments - Tallerova, Charming&Cozy-Ambiente Apartments, Castillo de Bratislava Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartments Bratislava - Jakubovo Square, BA Lena gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz ApoloH2, Vysokoškolské mesto Ľudovíta Štúra, Apartment Accommodation up to 15 tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Bratislava aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bratislava-2

Bratislava-3

St. Martin’s Katedrali’ni, Trinity Kilisesi’ni, Ulusal Tiyatro’yu da gezebilirsiniz! Eski Şehre girmeniz için St. Michael Kapısı’ndan geçmeniz gerekli.

Bratislava-4

Bratislava Ulaşım: Bratislava-Prag tren bileti 24.20 Euro (2. sınıf). Bratislava-Prag 331 km. Şehir içi otobüs 15 dakikalığına 0.50 Euro.

Bratislava Yeme-İçme: Pizzeria Bella Napoli’de deniz ürünleri pizza (19.57 EUR). Tavsiye etmiyorum. Kahvaltı olarak Tesco Stores adlı alışveriş merkezinde 4.04 Euro. Dinlenmek için Tommy Cafe’de kahve ve çay içmenin bedeli 2.98 Euro.

Tavsiyem: Gezmek için 1 gün yeterli. Bana cazip gelen bir şehir değildi ve pahalı!

Bratislava şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Viyana: Noel Pazarı Tour (13 €), Viyana: 2 Saatlik Yürüyüş Turu (15 €), Bratislava: Sovyet Dönemi ve Post-Komünist Tur (27 €), Viyana: Palais Auersperg'de Yılbaşı Gecesi Gala (230 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.