BRÜKSEL: ATOMIUM VE MINI EUROPE

Atomium’un girişindeki WELCOME yazılı maket biz gittiğimizde yeni yapılıyordu. Her bir harfin üzerinde de Belçika’nın 1830’dan itibaren gelişen tarihini özetlemişler. Giriş ücreti biz gittiğimizde 11 Euro idi.

Brüksel’in simgelerinden biri haline gelmiş. Uluslararası turizmde payı büyük. Birçok fuar ve organizasyona ev sahipliği yapıyor. 2006 senesinde yapılan renovasyon sonrasında 9 küreden 5 tanesi halka açılmış. Küreler birbirlerine 20 tane boru ve içindeki merdivenler ile bağlanmış. En kısa bağlantıda 87 basamak, en uzun bağlantı da 164 basamak bulunuyormuş. 1958 senesinde yapılan 5. Dünya fuarı Expo 58 Brüksel’de yapılmış. Bu fuarın 50. Senesinde fuar anısına bu binayı inşa etmişler. Binanın yapımında 3 sene süresince 15.000 işçi çalışmış. Bu yapı geleceği ve evrenselliği temsil ediyor. Burası bir uzay üstünü andırıyor.

Brüksel

Atomium’un en tepesinde ufak ama şık bir restoran var ve buradan şehrin manzarası mükemmel. Hava müsait olduğu durumlarda Antwerp’e kadar bir görüş sağlıyor. Bu binanın en tepesinden Mini Europe’u görüyoruz.

Brüksel bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Atomium’dan çıktıktan sonra Mini Europe’a geçiyoruz. Giriş ücreti olarak 13 Euro ödedik. Burası bizdeki Miniatürk gibi.

Brüksel şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Chambre privée dans loft avec vue sur l'Atomium, Teddy Picker, Studio Rempart güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Art de Sejour - B&B, Louise sur Cour, Abbaye de la Cambre. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Albergo, Hotel Best Western City Centre, Brussels City Center Apartments gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Holidays Hostel Midi, Train Hostel, Hostel Louise tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Brüksel aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Brüksel-1

Avrupa Birliği’ne bağlı 27 ülkenin küçültülmüş maketlerinden oluşan minik bir Avrupa gerçekten. Ama her şeyi o kadar özenli yapmışlar ki, raylarda ilerleyen trenler, kiliselerin çalan çanları, Boğa güreşi alanındaki hareketli boğalar, Venedik’teki gondolcular, teknelerin yanında atlayan yunuslara kadar her şey düşünülmüş. Her ülkenin önüne geldiğinizde önündeki düğmeye basınca o ülkenin ulusal marşı çalınıyor. Burada arkadaşım ile dolaşırken bir sonraki gideceğimiz ülkeyi seçmeye çalışıyoruz. Burayı da mutlaka ziyaret etmelisiniz.

Brüksel’de konaklamayı ucuza getirmek istiyorsanız Rue Neuve alışveriş caddesine yakın bir lokasyonda yer alan Sunrise Apart Hotel ekonomik bir tercih olabilir. Alternatif olarak ise Brüksel Bazilikası’na oldukça yakın ve ekonomik bir otel olan Hotel Belvedereyi de düşünebilirsiniz. Bunun yanında Manneken Pis Heykeli, Magritte Müzesi ve Brüksel Parkı’na 5 dakika, Belvue Müzesi’ne ise yürüyerek 10 dakika mesafede bulunan Aris Grand Place Hotel’I düşünebilirsiniz. Bu otele alternative olarak da şehir merkezinde yer alan ve birçok ulaşım ağına yakın bir konumda bulunan La Madeleine Grand Plac otelide tercih edilebilir. Brüksel’ de ki diğer oteller için buradan booking.com’a girerek göz atabilir ve rezervasyonda yapabilirsiniz.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur. 1997 - 1999 İstanbul Üniversitesi Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, 1999 - 2000 İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakultesi Antropoloji ve 2000 – 2004 Marmara...