BRÜKSEL'DE BİRTAKIM GURMELİKLER

288505 Şub 2016Gezi Notu
Işıl ArasIşıl ArasGezgin05 Şub 201628850 Yorum

Belgrad gezimiz gibi bu sefer en yakın arkadaşlarımdan biriyle taa Haziran ayında Brüksel biletlerimizi aldık.

Biz gitmeden yine ne yapılır, ne içilir, ne yenir gibi soruları araştırma yoluna girmiştik. Brüksel'de kaçamaklara doyacağım diye baya heyecanlıydım. Sonuçta; çikolatalar, bisküviler, patates kızartmaları, midyeler vs. Amaç gezip görmek olsa da yemek yemeyi, farklı tatları denemeyi seven olarak benim asıl amacım ÇİKOLATA HAVUZUNDA BOĞULMAKTI :D ki boğulduk diyebiliriz.

Vize süreci ile ilgili saolsun Belçika Ankara Büyükelçiliği çok yoğun olduğundan mı bilmem vize randevumu uçak biletimden 10 gün öncesine verebildi. Oysa ben 1 bucuk ay önceden vize randevusu için başvurmuştum.. Neyse siz siz olun Belçika'dan almayın vizeyi derim ben ki benim gibi uzun dönemli vize bekliyorsanız... O kadar çalışıyorum, gelirim var kaç ülke gezdim 2 hafta bile kalmama izin vermeyen Multiple işaretlendiği halde Tek girişli izin veren başka ülkeye rastlamadım. Gidin İtalya, Fransa'dan alın tabii ilk o ülkelere giriş yapmak gerekiyor.

Bilenler bilir Ibis Hotel ekonomik bir otel zinciri. (Aman haa reklam değil) Bizim kaldığımız Ibis Hotel Brussels Centre Ste Catherine şubesiydi. İki kişi iki gün için 118€ ödedik. Otelin konumu, konforu yerindeydi. Odalar temiz, çok büyük değil ama sonuçta hostelde kalma parasına otelde kalıyosunuz. Bizim onayımızı aldı diyebilirim. Otelden  5-10 dk'ya Grand Place caddelerine bağlanıyorsunuz. Gayet merkezi yani... Meydana yakın Ibis Brussels off Grand Place şubesinin önünden de hep geçtik onu da konaklama listesine alabilirsiniz.

Biz 15 Ocak 2016 Cuma günü gidip 17'si Pazar döndük. Annemler olsun arkadaşlarım olsun "Nee 2 gün için mi bu çile?" diye bla bla konuşsalar da de valla 1 gün olsa bile baya yeterdi. Zaten Brüksel'in haftasonu için yeterli olcağını bildiğimden 1 gün izinle Cuma'dan çıktık yola.

Brüksel şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Vintage Eco Flat Grand Place, Apartments Brussels Loft, Sweet Inn Apartment Etterbeek. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Liniere 21, Apartment Luxury Louise - Stéphanie home gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Appart Brussels-Uccle-Chez Oda, House in the city, Apartment Grand Place EU tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Brüksel aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bu arada Brüksel'de iki havaalanı var. Biri şehrin kuzeydoğusunda olan merkeze 11 km uzaklıktaki Brüksel Havaalanı. Diğeri ise Charleroi Havalimanı. Bu havaalanı merkeze 1 saat uzaklıkta. Ulaşım için bir iki yol var. Biz Brussels City shuttle yolunu seçtik. Bakınız: www.brussels-city-shuttle.com/en/#/ İnternetten bilet, daha indirimli bilginize.

Havaalanından bindiğimiz shuttle ile Gare du Midi istasyonunda indik. Oradan metro ile otele yakın metro istasyonunda indik. 2 dk yürüme mesafesi ile otele 4 gibi ulaştık. Açlıktan bayılacaktık. Bavullarımızı bırakır bırakmaz midyesi ile meşhur Chez Leon Restoranı'nı bulmaya koyulduk. Grand Place'in ara sokaklarında kaybolarak sonunda hedefe ulaştık. Garson, Türkçe konuştuğumuzu duydu Türkçe konuşarak yardımcı oldu. Biraz şaşırdık, sonradan anladık ki garsonun rahmetli eşi Türk'müş ondan öğrenmiş dilimizi. Biz fotoğrafta gördüğünüz gibi patates kızartması ve parmesanlı dometesli midye söyledik. Deli gibi açtık tıka basa doymasak da çikolatalara yer vardı midemizde :)

Brüksel

Brüksel-1

Yemekten sonra Grand Place'in ara sokaklarında kaybolup her çikolatacıdan çikolataların tadlarına baktık. Sonra, Cafe Central'de canlı muzik ile doyuma vardık.

2. Gün
Sabah kalkar kalmaz Gare du Midi istasyonuna metroyla gittik. 8.10'daki Brugge/Brugges yani bizim değimimizle Brüj trenine bindik. Yaklaşık 1 saat 10 dk'lık yolculukla Brugge'e vardık. Tren ilk Gent şehrinde duruyor. Sonra istikamet Brugge. 15-20 dk'da bir Gare du Midi istasyonundan Brugge için trenler kalkıyor.

İndiğimizde istasyondan 15 dk yürüme mesafesi ile merkeze varıyorsunuz. Yürürken denk geldiğimiz semt pazarını gezdik. Peynirler, unlu mamüller, şarküteri ürünleri ilgimizi çekmedi değil. Daha sonra kahvaltı için minik bir cafede kahvaltı ettik.

Brüksel-2

Kahvaltıdan sonra meydanda bol bol fotoğraf çekip şehrin atmosferinde kaybolduk diyebiliriz.

Brüksel-3

Brüksel-4

Brüksel-5

Brüksel-6

Meydanda şehre tepeden bakabileceğimiz Belfort (Belfry) kulesine tırmandık. Tırmandık diyorum çünkü baya merdiven var giriş 10 € diye hatırlıyorum. Ama şehir ayaklarınız altında oluyor görmeye değer.

Brüksel-7

Brüksel-8

Kanal turu yapmadık açıkçası hava soğuktu ama öneriliyormuş artık başka sefere bıraktık.

Brüksel-9

Sokaklarda kaybolduktan sonra akşam 5 treni ile Brüksel'in yolunu tuttuk.

Brüksel-10

3. Gün
Uçağımız 14.30'da idi. Tabi havaalanına ulaşım falan derken kendimizi 12'deki transfer shuttle'ı için ayarladık. Saat 10 gibi Belçika asıllı Le Pain de Quotidien'in Dansert şubesine gittik. Bizim otele max 5 dk'ydı. Gelmeden önce buranın hayalini kuruyodum diyebilirim :)  Malum Ankara'da yaşıyoruz İstanbul'da birkaç şubesi var ama yerinde tatmak başkadır diye düşünüyorum. Bakınız: http://www.lepainquotidien.com.tr

Brüksel-11

Brüksel-12

Brüksel-13

Kruvasanlar, ekmekler, marmelatlar derken baya tıka basa doyduk diyebiliriz. Şehri terketmeden önce hediyelik çikolata gibi şeylere baktık. Çikolatalar Brüj'de daha çeşitli. En iyi çikolata markaları; Leonidas, Pierre Marcolini..

Brüksel-14

Brüksel-15

3 günde tatlı kotamızı fazlasıyla doldurup uçak yolculuğunda turşu, tarhana çorbası gibi hayaller kurduk malum tatlıyı fazla kaçırmıştık. Çikolata yemekten midemiz bulansa da yolumuz bir daha Belçika'ya düşecek bundan eminim.

Görüşmek üzere...

Brüksel şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Bruges: 1 Saatlik Rehberlik Turu Turu (50 €), Ghent: İspanyolca Walking Tour Rehberli (10 €), Antwerp: Yerel Yürüyüş Turu (30 €), Zundert: Vincent van Gogh Evi Giriş Bilet (6 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.