BRÜKSEL'DE GEZİLECEK YERLER

299904 May 2016Gezi Notu
boray60boray60Gold Yazar04 May 201629990 Yorum

Brüksel genelde Benelüks-Paris turlarında görülen, küçük ama güzel bir kent. Tur harici gelecekseniz 2 gün şehri gezmek için yeterli olacaktır ama tavsiyemiz mutlaka Brugge için zaman ayırmanız. Brüksel için küçük denmesi sizi yanıltmasın, gezilecek görülecek çok yeri var. En önemlilerini derledik topladık; ancak daha görmediğimiz yerleri de var. Eksiklerimizi bir başka gezimizde tamamlarız inşallah diyerek, görülecek yerlere başlayalım artık.

Geziye kesinlikle Grand Palace ile başlanmalı. Burası şehrin en önemli ve görkemli meydanıdır. Gündüzü ayrı gecesi ayrı güzeldir ve her zaman hareketlidir. Meydanda Hotel de Ville (Belediye Sarayı), Le Renard Lonca Evi ve Kral Evi olarak bilinen Maison du Roi binaları bulunmaktadır.

Brüksel

Brüksel-1

Sokak  sanatçılarını seyredip meydanı gezdikten sonra etrafta dinleneceğiniz çok sayıda kafe ve restoran olduğunu göreceksiniz. Özellikle meydanın ortasına gelip 360 derece binaları seyrettiğinizde büyüleneceksiniz ve şehrin en turistik noktası olmasına hak vereceksiniz.

Brüksel şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Appartements Plasky, Vintage Eco Flat Grand Place, Apartments Brussels Loft. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Housestories Besme Apartment, Parc Brussels Apartment gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Daniela, Apartment Jeanne, Stassart Halldis Apartments tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Brüksel aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Ulaşım: Meydan şehrin merkezinde sayılır, rahatça bulacağınızdan emin olun. Uzaklarda iseniz 3, 4 ve 32 numaralı tramvaylar ile "Beurs" durağında inin, 4-5 dakika yürüdüğünüzde meydana ulaşacaksınız.

Meydanda bulunan en önemli binalardan biri Hotel de Ville, yani Belediye Sarayı'dır. Gotik tarzdaki binanın yapımına 1402 yılında başlanmış ve bitimi 20 yıla yakın sürmüş. Yüksekliği 96 metre olan binanın mahkeme salonu zaman zaman evlilik törenlerine ev sahipliği yapmaktadır.

Brüksel-2

Brüksel-3

Şehir merkezindeki önemli bir diğer eser de St. Michael Katedrali'dir. 9. yüzyılda yapılan eser, 13. yüzyılda yenilenmiş ve 1962 yılında Katedral ünvanına kavuşmuştur. Katedralde kraliyet ailesinin düğün ve cenaze merasimleri de düzenleniyor. Giriş ücretsiz.
Ulaşım: Metro ile "Gare Centrale" durağı.

Brüksel-4

Brüksel-5

Brüksel'in dünyaca ünlü simge yapısını bir an önce görmek için Grand Palace'den yürüme mesafesindeki Manneken Pis (İşeyen Çocuk) heykeline gidiyoruz. Ünü dünya çapında olan bu 61 cm'lik heykelciğe değil, Belçikalıların pazarlama becerisine  hayran oluyoruz. Bu kadar turist yanılıyor olamaz diyerek biz de fotoğraf çekiyoruz. Bu heykel için bir de 800 civarında kostüm dikildiğini ve her hafta değişik kostümlerin giydirildiğini duyunca devamını getirecek kelimeler bulamadık.

Ulaşım: Grand Palace'de kime sorsanız tarif eder, sadece biraz yürümeniz gerekiyor.

Brüksel-6

Brüksel'in en önemli gezi noktalarından bir başkası da Atomium. 1958 yılında inşa edilen yapı, demir kristalinin 165 milyon kez büyütülmüş hali olarak tasarlanmış. 102 metre yüksekliğinde, 18 metre çapında, 9 küreden ve bu küreleri birbirine bağlayan 12 tüp geçitten oluşmaktadır. İki küre hariç diğerleri gezilebilmekte ve çeşitli amaçlarla kullanılmaktadır. Giriş 11 Euro.
Ulaşım: 6 nolu metro ile son durak "Heysel".

Brüksel-7

Evet, bizden bir iki fotoğraf ile Brüksel yazımıza virgül koyalım. Nokta demiyoruz çünkü bu gezimizde Brüksel'in bir kısmını gezdik, bir kısmını da bir başka gezimize bıraktık. (Mini Europe, Palaca Royal/Kraliyet sarayı, Karikatür Müzesi, Cinquantenaire Parkı, Oyuncak Müzesi, Parlimentarium, Saint Jacques sur Coudenberg Kilisesi)

Enerjimizin bir kısmını yarınki  Brugge gezisine saklıyoruz.

Brüksel-8

Brüksel-9

Brüksel-10

haydigeziyoruz.blogspot.com.tr

Brüksel şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Bruges: 1 Saatlik Rehberlik Turu Turu (50 €), Antwerp: Yerel Yürüyüş Turu (30 €), Ghent: İspanyolca Walking Tour Rehberli (10 €), Zundert: Vincent van Gogh Evi Giriş Bilet (6 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.