BUDA VE PEŞTE'NİN BİRLEŞİMİ: BUDAPEŞTE

209609 Şub 2016Gezi Notu
varol gezivarol geziBronz Yazar09 Şub 201620960 Yorum

Budapeşte, Macaristan'ın başkenti. Tuna Nehri'nin iki yakasındaki Buda ve Peşte'nin 17 Kasım 1873 yılında birleşmesiyle oluşmuş!

Selanik'ten başladığımız gezimizde, Ljubljana (Slovenya)'dan sonraki durağımız Budapeşte'ydi. Tren Garı'nda, danışmadan bilgi alarak; kalacak yer aradık! HOTEL CSASZAR (Buda tarafında/10325 FT-38 Euro)’da karar verdik. Havuzu vardı ve çocuklar burada yüzme antrenmanı yapıyorlardı.

Budapeşte

Sonbaharın güzel bir akşamında şehrin Buda tarafı çok hoş görünüyordu. İlk intiba mükemmeldi!

Budapeşte'de Gezilmesi Gereken Yerler

Budapeşte şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Danube Apartment Váci, Lovely Studio with Duna view, Apartment Budapest 5. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Adam's Flat, Semmelweis 2 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Parlament Apartman, Royal Residence, Apartment Budapest 1 tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Budapeşte aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Sabah heyecanla kalkıp; kahvaltımızı yapıp bir an önce Peşte tarafına geçtik. Parlamento Binası’nı, nehrin kıyısında bulunan 2. Dünya Savaşı Yahudi Soykırımı Anıtı’nı görüp; 1849 yılında yapılmış ve girişlerinde aslan heykelleri olan Zincirli Köprü’yü özümseyerek yürüyerek, Buda Kalesi’ne çıkmak için raylı bir sistemi (Budavari Siklo 840 FT-4 EUR) kullandık.

Kraliyet Sarayı (gece aydınlatmalarıyla muhteşem bir görüntüye bürünüyor) geçmişte kale ve karargah olarak çeşitli amaçlar için kullanılan yapı; bugün Çağdaş Sanatlar BinasıBudapeşte Tarih Müzesi ve Ulusal Kütüphane’yi içinde barındırıyor. St. Mathias KilisesiBalıkçılar Burcu da bu bölgede bulunmakta, Gellert Tepesi (ilginç tarihinin yanı sıra gezginlere muazzam bir Budapeşte manzarası sunuyor. Bu turistik bölgede oteller, hamamlar ve kaplıcalar da mevcut.

Budapeşte-1

Budapeşte-2

Ertesi gün ise gezimize; Kahramanlar Meydanı/ Hösök Tere/ Heroes’ Square (tıpkı Macar parlamentosu ve Özgürlük Köprüsü gibi Macarların Budapeşte’ye gelişinin 1000. yılını kutlamak amacıyla 1896’da yapılmaya başlamış)’ndan başlıyoruz.

Budapeşte-3

Meydanın arka tarafında Şehir Parkı’nı keşfetmeniz gerekiyor. Parkın içinde Vajdahunyad Şatosu, göl, hayvanat bahçesi, lunapark ve termal hamam (Szechenyi Thermal Bath) var.

Budapeşte-4

Opera BinasıAndrassy CaddesiSt. Istvan KatedraliElizabeth Köprüsü, Türk Caddesi (Türok Utca), Atatürk Caddesi ve otelimize giderken görüp de gezemediğimiz Margit Adası’nın da görülmesi gerekli olduğunu düşünüyorum.

Budapeşte’den Bratislava tren bilet ücreti 9120 FT-33 EUR (200 km).

Budapeşte-5

Budapeşte'de Ulaşım
Budapeşte’de güzel işleyen toplu taşıma sistemi var. Otelimize geliş-gidişlerde tramvayı kullandık. 24 saatlik Budapest Card (1550 FT-5.6 Euro) Bu kartla başka indirimler de kazanabilirsiniz! Özellikle çok müze gezenler için!

Budapeşte-6

Tavsiyem: Kesinlikle görmeniz gerekiyor diye düşünüyorum Budapeşte’yi! En az 3 gün ayrılmalı; yeterli kadar gezmek ve şehri anlamak için!

Budapeşte şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Airwheel Segway Tours Budapeşte (30 €), Budapeşte: Manzaralı TukTuk Tur (45 €), Budapeşte: Geleneksel 3 Kurslu Akşam Yemeği Pişirme Sınıfı (39 €), Budapeşte: Noel Arifesi Dinner Cruise ve Piyano göster (83 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.