BUDAPEŞTE ANILARI

242728 Kas 2015Gezi Notu
Pınar KaramanPınar KaramanGezgin28 Kas 201524270 Yorum

Budapeşte ve Viyana geçen yıl gezi planımda vardı ama son dakika iptal etmek zorunda kalmıştık. Bu sene başında ise uygun bilet ve uygun zaman planlarken Wizzair'in 23 - 26 Nisan Budapeşte uçuşuna  80 euro gidiş dönüş bilet bulunca hemen aldım. Hani çok paranız mı var, nasıl bu kadar çok geziyorsunuz diyenlere bir cevap olsun bu, 3 ay önce buldum bileti. Bilet alırken airport check-in free kısmı İstanbul'da geçerli, Budapeşte'de geçerli değilmiş, Budapeşte havalimanında 45 euro daha ödemek zorunda kaldık. Aman siz bari dikkat edin online check-in kağıdınızı yanınıza alın, biz resmen kazıklandık.

Macaristan için Schengen vizesi gerekli, Metrocity millenium bloğundaki konsolosluktan müracat edip, 60 euroya 6 aylık vize almak çok hoşuma gitti doğrusu.

Budapeşte

Konaklama için Booking.com'da otel araştırırken şehir merkezinde olmasına dikkat ediyorum çünkü genelde şehirde çok yürüyorum. Bu sefer Medosz Hotel'in yorumlarını da fiyatını da beğenip hemen rezervasyon yaptırdım. 3 kişilik oda 3 gece toplam 280 euro tuttu. Oteli kesinlikle tavsiye ederim. Andrassy Caddesi diye bizim Bağdat Caddesi oranın Şanzelizesi gibi ünlü bir caddeye çıkan sokakta ve yürüme mesafesi ile her yere ve dahi metroya da yakın.

Budapeşte-1

Budapeşte şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Danube Apartment Váci, Lovely Studio with Duna view, Apartment Budapest 5. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Budapest 24, Hollo 15 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Budapest 26, Live! Hostel, Hercegprímás u.6. III/-Budapest tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Budapeşte aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Budapeşte-2

Havalimanında ücretsiz şehir haritaları var, otelde de var tercih sizin. Alandan ulaşımı taksi ile yaptık 3 kişi olunca masrafları bölmek iyi oluyor :) toplam 27 euro tuttu. Merkeze ulaşmak için alandan çıkınca solda 200 E yazan otobüse de binebilirsiniz. Uçak biletimi internetten alırken Wizzair shuttle satın almıştım 5 euroya ama alandan çıkınca otobüs falan yoktu, görevliler saatlerine bakmalısınız  falan filan dediler. Toplu taşıma için günlük ulaşım kartı da satılıyor alanda, otobüs şoföründen de bilet alınabiliyor. Ama mutlaka euronuzu bozdurun Macar para birimi olan Forint geçiyor her yerde. (1 tl 100 HUF)

Budapeşte-3

İlk gün öğleden sonra uçağımız şehre ineceği için planı sadece Buda Kalesi'ne gitmek olarak yaptım kızlar da kabul etti. Hem gün ışığından yararlandık kaleye kadar yürürken şehri de görmüş olduk hem de gece nehir, köprü  ve binaların ışıklandırması muhteşem olduğu için manzaranın keyfine vardık.

Budapeşte-4

Budapeşte-5

Şehrin Buda kısmı dağlık Pest kısmı ise düzlük, bizim otelin olduğu Andrassy caddesinden dümdüz aşağıya yürüyünce nehre varıyorsunuz ve kale karşınıza çıkıyor. Kaleye çıkan finüküler tadilatta olduğu için yürüyerek tırmandık. Muhteşem Pest manzarası ile mest olduk. Kale'de Kraliyet Sarayı, Matthias Kilisesi ve Balıkçı Burcu görmeniz gereken yerler. Kiliseye doğru yürürken şehrin Buda kısmının da manzarasının tadını çıkartın. Balıkçı Burcunun olduğu yerde nehir manzarası gören cafede kahvemi içip bol bol gece fotosu çektim tripod olsa daha iyiydi tabi.

Dönüşte Zincirli Köprü'yü geçince büyük bir dönme dolabın olduğu Deak F. Tere meydanında özellikle gençlerin içeceklerini alıp yerlere yayılıp sohbet ettiklerini kimi grupların müzik yaptığını görünce daldık içlerine sonra geri dönüp Fashion street'e girip Hard Rock Cafe ve Geraud Cafe nin olduğu Vörosmarty meydanına yürüdük. Yiyecek içecek ve hediyeliklerin satıldığı meydan pazarı çok hareketliydi.

Budapeşte-6

Budapeşte-7

Gezimizin ikinci gününü Peşte'ye ayırdık. Bu sefer nehir kıyısına doğru değil tam ters istikamete yürüyünce Kahramanlar Meydanı'na vardık (Hösök Tere). Meydanın güneyinde Güzel Sanatlar Müzesi ortada ise anıtlar bulunmakta. Meydanın arkasında şehir parkına doğru yürüdüğünüzde sağınızda Vajdahunyad Kalesinin binalarından biri Magyar Mezogazdasagi Müzesi (Avrupa'nın en büyük tarım müzesi) bulunmakta. Kalenin girişi ve burçları için bir blogger Rapunzel saçlarını balkondan uzatacakmış hissi veriyor demiş :) Parkın içindeki göletin bir kısmı kışın buz pisti olarak kullanılıyormuş şu anda ise bomboş taşlık.

Budapeşte-8

Budapeşte-9

Meydandan sarı metro hattına binerek Oktogon durağında indik. Bu yolu düz takip ederseniz Nyugati tren istasyonuna varıyor. Karşı yola geçip caddeyi bitirince ise Margit Köprüsü'ne vardık. Köprünün ortasından Margit adasına geçiş var. Adayı yarım saati 2900 HUF a kiraladığımız elektrikli araçla gezdik. Adada bir de otel var. Güneşlenen, koşan, yürüyen bir sürü insan güzel havanın keyfini çıkartıyordu. Aman polenlere dikkat, zira alerjim olduğu için beni çok rahatsız etti.

Adadan ayrılıp Duna (Tuna) nehri boyunca yürürken Parlemento binasından Zincirli Köprü'ye doğru nehrin kenarında 60 çift demirden ayakkabı görüyoruz. 2. Dünya Savaşı'nda öldürülen ve nehre atılan kadın erkek çocuk Yahudilerin anısına yapılmış bu eserler bizi çok duygulandırdı. (shoes on danube)

Budapeşte-10

Budapeşte-11

Vörosmarty meydanında sokak yemeklerinden büyük ekmek içinde sunulan gulaş çorbasını denedik. (1700 huf.) Bizim etli patates yemeğinin aynısıydı. Meydandaki 150 yıllık Geraud Cafe de ise dondurmalarımızı yedik kesinlikle öneririm.

Budapeşte-12

Akşam bir şeyler içmek için yönümüzü haritada 7. bölge olarak işaretli alanın çoğu Yahudi bölgesi olarak geçen Dohany caddesine çevirdik. Genelde gençlerin rağbet ettiği son derece güzel dizayn edilmiş cafelerin barların ve merkez Sinagogunun olduğu Dohany caddesi ve sokaklarında yürüyerek harabe modasına uygun yapılmış ünlü bar Szimpla Kert'e vardık. Mekanın objelerine bakmaktan bişi yemek içmek aklınıza gelmeyebilir :)

Budapeşte şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Airwheel Segway Tours Budapeşte (30 €), Budapeşte: Manzaralı TukTuk Tur (45 €), Budapeşte: Bir Yerel Rehber ile İnce Wines & Harabe Barlar (62 €), Budapeşte: Özel Havaalanı Transferi (55 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.