BUDAPEŞTE GEZİ NOTLARI: 5. GÜN

Budapeşte gezimizdeki son günü büyük ölçüde şehir dışında geçireceğiz.

Güne ilk olarak Gül Baba Türbesi’ne (Gül Baba Türbe és Rózsaker) giderek başlıyoruz. 1. Köprü olan Margit Köprüsü’nün Buda tarafından yaklaşık 500 metre yürüyüş mesafesinde olan Türbe’ye gitmek için Peşte tarafından 4 veya 6 numaralı tramvaylara binerek köprü çıkışındaki Margit Köprüsü durağında inmeniz gerekiyor. Türbe’ye ulaşmak için yokuş bir sokaktan tırmanmanız gerektiğini hatırlatmak isterim, hazırlıklı olun.

Gül Baba kimdir derseniz, Gül Baba Kanuni Sultan Süleyman döneminde Osmanlı’nın Macaristan akınları sırasında buraya gelen bir derviştir ve hayatının sonuna kadar Buda’da yaşamıştır.

Türbe’den sonra şehrin yaklaşık 20 kilometre kuzeyinde yer alan Szentendre kasabasına trenle gitmek üzere Batthyány Meydanı’ndaki (Batthyány tér) gara gidiyoruz. Batthyány Meydanı Buda tarafında, Tuna kıyısında, 1. ve 2. köprülerin arasında, Parlamento’nun karşısına düşen bir konumda. Meydana, Gül Baba Türbesi’ne gitmek için tramvaydan indiğimiz Margit Köprüsü istasyonundan Tuna’ya paralel güney yönünde (2. Köprü yönünde) giden 19 ve 41 numaralı tramvaylarla iki durak giderek ulaşmak mümkün. Peşte tarafından Batthyány Meydanı’na ulaşmanın yolu ise oldukça kolay, 2 numaralı kırmızı metro hattının bir durağı Batthyány Meydanı’nda yer almakta.

Yaz aylarında gardan Szentendre’ye trenler dakikada bir kalkmaktadır. Esasen bu tren banliyö treni olduğu için yılın diğer zamanlarında da seferlerin seyrek olduğunu zannetmiyorum.

Budapeşte şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Budapest 5, New Design Apartment / Egyetem tér, Downtown apartment Szondi. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Zonaflat-Lazar Opera, Apartment Budapest 30 gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Budapest 32, Pannónia Vendégház, Semmelweis17 Budapest tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Budapeşte aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Szentendre tren istasyonuna vardığınızda kısa bir yürüme ile kasaba meydanına ulaşabiliyorsunuz.

Budapeşte

Szentendre sanatçılar kasabası olarak ünlenen, Budapeşte turlarında ekstra olarak turistlere gezme imkânı sunulan bir kasaba. Kasabada birçok hediyelik eşya dükkânı ve galeri yer almaktadır. Hediyelik eşya olarak elişi örtüler, bluzlar bolca bulunmakta. Kasaba Tuna kıyısında yer aldığı için nehre bakan mekânlarda yeme-içme imkânı bulunmaktadır.

Budapeşte-1

Budapeşte-2

Hepsinden önemlisi 300-400 yıllık bakımlı binaları ve taş yollarıyla kasaba bu haliyle bir müze görüntüsünde.

Szentendre’ye gelmişken yapılabilecek bir başka güzel aktivite Orta Çağ Macar köy hayatının tasvir edildiği Skanzen Köy Müzesi’ni (Szentendrei Szabadtéri Néprajzi Múzeum) gezmektir.

Budapeşte-3

Kasaba meydanından yaklaşık 10 dakikalık taksi mesafesinde olan bu açık hava müzesi geniş alana kurulmuş, bolca yeşil alanların yer aldığı, köy evlerinin, ahırların, hayvanların, değirmenlerin ve benzeri birçok yapı ve alet-edevatın sergilendiği keyifli bir yer.

Budapeşte-4

Budapeşte-5

Budapeşte-6

Budapeşte-7

Budapeşte-8

Budapeşte-9

Müze içerisinde yer alan tarihî vagon ile müze alanında gezmek mümkün.

Budapeşte-10

Skanzen’i de gezdikten sonra artık trenle Budapeşte’ye dönme zamanı.

Artık akşam saatlerinde ulaştığımız Budapeşte’de son akşamımızda güzel bir final yapmak adına, Budapeşte’nin en popüler mekânlarından birine gidiyoruz; New York Cafe.

Budapeşte-11

Açıkçası tatlı yemeğe gittiğim mekânda tatlının fazla bir özelliği olmamakla beraber tarihi kafenin ihtişamlı iç dekorasyonu için gittiğime değdi diyebilirim. Kafeye 2 numaralı kırmızı metro hattının Blaha Lujza durağında inerek ulaşabilirsiniz.

Son bir not; New York Cafe önünde bekleyen taksiye binerek Budapeşte’deki tek dolandırılma olayını yaşamış oldum. Normalde 7-8 euro verdiğim mesafeye 20 eurodan fazla verdim. E artık o kadar da olur dedik geçtik.

www.sonatizm.com

Yazının birinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının ikinci bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.

Yazının üçüncü bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.
Yazının dördüncü bölümüne buradan ulaşabilirsiniz.