BUDAPESTE’DE 1 MAYIS

437715 Mar 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör15 Mar 201143770 Yorum

Bir yerlerden müzik sesleri geliyor. Elimizdeki haritaları cebimize koyarak müziğin geldiği yöne doğru ilerliyoruz. Burası bizi orta ölçekli bir meydandaki konser alanına çıkartıyor. Sahne, müzisyenler, dans edenler, çimlere yayılanlar, bira ve patates standları. Kendimizi ortamın büyüsüne kaptırıp, standlardan bira ve patates alarak biz de çimlere yayılıyoruz. Bu bir “1 Mayıs” kutlaması...
Budapeşte

Bizdeki kutlamalar ile kıyaslıyorum da, kıyaslamak için bile aynı kategoride olmalarını gerektiriyor.

Sağ yanımda bir adam, çok hoş giyimli elinde laptop, yanında evrak çantası, bir sunum hazırlıyor. Solumda bir grup genç, ellerinde biralar, önlerinde pankart açmışlar. “Bu gece kalacak yerimiz yok. Bizi misafir edermisiniz? Edemeseniz de bizim muhabbetimize katılmakta serbestsiniz” yazıyor. Bu şekilde tatile çıkmışlar, avrupa’yı geziyorlar. Hemen arkamda çocuklu bir aile.

Budapeşte-1

Şimdi cebinde 3-5 kuruş bile zor bulunan genç öğrenci de, önünde laptop çalışan iş adamı da, kucağında bebeği ile dans eden anne de maksimum 5 metrekare alan içerisinde aynı bira, aynı patates, aynı müziği paylaşıyor. Şimdi İstanbul’u düşündüğümde en azından festival alanlarında bile VIP, Özel Loca alanlarımız var. Gerekliliği tartışılır!?! 1 Mayıs burada barış ve huzur içinde, müzikler eşliğinde kutlanıyor, polisler arasında ve coplar eşliğinde değil.

Budapeşte şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri New Design Apartment / Egyetem tér, Downtown apartment Szondi, Danube Apartment Váci. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Barocco Hostel, Prater Residence Apartm't I gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Prater Residence III, Apartment Budapest 34, Budapest Economy Apartments tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Budapeşte aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bunun dışında da Budapeşte’de konaklama konusunda birkaç tavsiye verilebilir. Ó Street Apartments’de ev kiralayabileceğiniz bir diğer alternatif.  Popüler alışveriş caddesi Andrassy ut’a yürüyerek sadece 3 dakikalık mesafede bulunuyor, fiyat olarak ise biraz daha pahalı. Bunun dışında otellere gelecek olursak, Budapeşte'nin kültürel ilgi çekici yerlerine ve Andrassy Bulvarı'na yürüyerek kolayca ulaşılabilecek bir mesafede yer alan King Apartments’i düşünebilirsiniz. Fiyat olarak da gayet uygun. Turistik mekanlara yakın olmak isteyenler için ise bazilikaya 50 metre mesafedeki 19.yüzyıldan kalma tarihi bir binada hizmet veren Hotel Central Basilica, şehrin tam kalbinde yer alıyor ve çevresinde ise birçok eğlence mekanları, kafeler, restoranlar ve mağazalar bulunuyor. Ulaşım ağlarının da içinde. Bu otel önerilerinin dışında, Budapeşte’de ki diğer otel seçenekleri için buradan booking.com’a girip göz atabilir, isterseniz rezervasyon da yapabilirsiniz.

Budapeşte şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Airwheel Segway Tours Budapeşte (30 €), Budapeşte: Noel Arifesi Dinner Cruise ve Piyano göster (83 €), Budapeşte: Akşam Yiyecek ve İçecek Tadım Turu (82.03 €), Budapeşte: Manzaralı TukTuk Tur (45 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.