BUENOS AIRES GEZİ NOTLARI (3. BÖLÜM)

296912 Nis 2014Gezi Notu
Çağlar ErözgenÇağlar ErözgenSilver Yazar12 Nis 201429690 Yorum

Tigre dönüşü San Isidro bölgesinin kolonyal tarzı evlerini seyrederek Buenos Aires’e ulaştık ve doğrudan öğle yemeğine geçtik. Öğle yemeği yediğimiz restoran; “Almacen y Restaurant Suipacha”, yemeklerinden çok dekorasyonu ile anımsayacağım bir mekân…

Buenos Aires
Suipacha'dan

Obelisk’e ve dolayısıyla otelimize yürüme mesafesindeki restorandan çıktıktan sonra akşama kadar serbestiz. Akşam yemeği için saat 20.00’de San Telmo’da Plaza Dorrego’da buluşacağız (önceki yazımda popüler buluşma yerlerinden olduğunu söylemiştim değil mi?).

Sömürgeci İspanyolların Güney Amerika’da belki de yaptıkları tek iyi şey inanılmaz bir düzen içerisinde planladıkları şehirler… Buenos Aires de bunlardan biri… Şehir haritasını açtığınızda cadde ve sokakların adeta bir ızgara ya da kareli kâğıt gibi yerleştirildiğini görüyorsunuz. Bu yüzden haritanız varsa eğer, bu şehirde kaybolmanız pek olası değil. Bir de Buenos Aires’te cadde ve sokakların numaraları değil, isimleri var. Yaşamının oldukça uzun bir bölümünü “56” ve “3808” numaralı iki ayrı şehirdeki, iki ayrı sokakta geçirmiş biri olarak bu tarz şehirleri hep sevmişimdir. Numaralar yerine isimler çok daha özel yapıyorlar verildikleri o caddeleri, sokakları… Tabii ki o şehri de…

Corrientes Caddesi’ndeki restorandan çıktıktan sonra Puerto Madero, yani deniz yönünde 4 blok yürüyüp Florida Caddesi’ne ulaştık (Bu arada deniz değil, nehir; deniz derseniz sizi düzeltebilirler… Plata Nehri yaklaşık 290 km uzunluğunda 220 km genişliğinde bir ağızla Atlas Okyanusu ile birleşiyor. Yani Buenos Aires denizden bir hayli uzakta… Her ne kadar nehir kenarına geldiğinizde karşınızdakinin bir deniz olduğunu düşünseniz de karşınızdaki Rio de Plata…).

Florida Caddesi (Calle Florida) araç trafiğine kapalı, genellikle şık mağazaların yer aldığı bir cadde… Caddenin tarihi, şehrin ilk kurulduğu 1580’li yıllara kadar gidiyormuş. O günlerdeki Rio de Plata Nehri’nin kıyısından tepeye doğru çıkan bir patikadan bugünkü haline ulaşmış.

Corrientes Florida Caddesi’ni neredeyse tam ortasından kesiyor. Corrientes Florida kavşağından kuzey yönünde caddeye dalıp insan kalabalığına karışıyoruz. Birkaç blok ilerledikten sonra hedefimiz karşımızda; Galerias Pacifico

Galerias Pasifico isimli alışveriş merkezi ilk olarak 1889’da, Paris’teki ünlü “Le Bon Marche” mağazası model alınarak inşa edilmiş. Ardından 1896’da bir bölümü Ulusal Güzel Sanatlar Müzesi -Museo Nacional de Bellas Artes- olarak düzenlenmiş. 1945’de bina elden geçirilmiş ve 5 farklı sanatçının yaptığı 12 fresk ile yeniden dekore edilmiş.

Binanın tarihinde karanlık bir dönem de var; 1987 yılında bir film ekibi binanın bodrum katında çekim yaparken gizli bir bölme keşfetmiş. Bölme incelendiğinde 1976 ile 1983 yılları arasındaki Askeri Cunta döneminde binanın bodrumlarının işkence merkezi olarak kullanıldığı ortaya çıkmış.

Bina uzun yıllar terk edildikten sonra 1991 yılında Galerias Pasifico ismiyle renove edilip yeniden açılmış. Bu renovasyon sırasında alışveriş merkezine yeni freskler de eklenmiş. Alışveriş merkezi dediysem, bizdeki o çok popüler “AVM”lere kıyasla küçücük bir yer… Ama hem tarihi hem de o muhteşem freskleriyle bizimkilere fark atar.

Buenos Aires-1

Buenos Aires-2

Buenos Aires şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Welcome2PalermoSoho, Recoleta Apartment, Gus Recoleta Guesthouse. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartamento en Belgrano, Hotel Brisas gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Madero Manso, Apartamento Callao 257, Hotel Gran Sarmiento tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Buenos Aires aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Buenos Aires-3

Buenos Aires-4
Askeri Cunta dönemini anımsatan bir fresk... Ya da unutturmayan!

Galerias Pasifico’nun zemin katındaki kafede bir kahve içimi soluklandıktan sonra yeniden Florida Caddesi’ne dönüp bu kez geldiğimiz yöne yürüyoruz. Sonraki hedef Plaza de Mayo’ya 8-9 blok var.

Florida Caddesi’nde bir de dondurma molası veriyoruz. Via Flaminia isimli dondurmacının dondurmaları nefis gerçekten…

Buenos Aires-5

Plaza de Mayo’dan Mayo Caddesi’ne -Avenida de Mayo- sapıp Cafe Tortoni’yi buluyoruz. Cafe Tortoni 1858 yılında açılmış ve tüm Arjantin’deki en eski kafe… Burası bir dönem, dünyaca ünlü Tango şarkıcısı Carlos Gardel ve yazar Jose Luis Borges gibi Buenos Aires entelijansiyasının önde gelenlerinin takıldığı bir mekânmış.

Cafe Tortoni’nin kapı komşusu ise Tango Müzesi; Museo del Tango. Ücretsiz olarak gezebileceğiniz bu müzede tango tarihinden afişler, ünlü tangocuların kullandığı ayakkabılar ve aksesuarlar ya da eski plaklar sergileniyor. Tango sevdalıları için birebir…

Buenos Aires-6

Buenos Aires-7
Cafe Tortoni'nin bir köşesinde yer alan balmumu heykeller… Kafenin ünlü müdavimleri; Borges, Gardel ve Şair Alfonsina Storni…

Buenos Aires-8
Tango Müzesi’nden

Cafe Tortoni’de bir kahve içtikten sonra düştük yollara… Önce Belgrano Caddesi’ne kadar birkaç blok, ardından da Belgrano’nun Paseo Colon Caddesi ile kesiştiği kavşağa kadar birkaç blok daha yürüdük. Oradan da yaklaşık 10 blokluk uzunca bir yürüyüşle hava kararmaya yüz tutmuşken buluşma saatimizden hemen önce San Telmo’nun kalbi Plaza Dorrego’ya vardık (bu verdiğim isimleri ve rotamızı daha anlamlı kılmak için sanırım sizlere bir Buenos Aires haritası linki vermeliyim; http://www.orangesmile.com/destinations/img/buenos-aires-map-big.gif).

Akşam yemeği Plaza Dorrego’ya çok yakın El Desnivel Restoran’da idi. Bizdeki ocakbaşı restoranları andıran El Desnivel’de, menüde Chorizo vardı.

Buenos Aires-9

Restoran çıkışı otele gidiyoruz. Yarın erken kalkacağız; Iguazu’ya uçuyoruz…

Otele girerken yağmur yağdı yağacak… Dünyanın en geniş caddesi 9 de Julio’daki diğerleri gibi, bizim otelin de kapısı içeriden kilitli ve güvenlik görevlisi müşteri olduğumuzu anladıktan sonra ancak açıyor kapıyı… Kıssadan hisse; yolunuz düşerse, dünyanın en geniş caddesi bile olsa geceleri buraları pek tekin değilmiş demek ki...

Buenos Aires’e daha çok zaman ayırmalı şüphesiz… Ancak tur programı çok yoğun… Kim bilir? Belki yolum bir daha düşer bu şehre; kalanını o zaman yazmak üzere diyorum o halde…

Buenos Aires şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Madero Tango Show ve Akşam Yemeği (32 €), Buenos Aires Pub Crawl (13 €), Buenos Aires Ferry ile özel Montevideo Turu + Öğle (430.13 €), Buenos Aires Wine Tour: Palermo Malbec Trail (95.87 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.