BURSA'NIN GÜZELLİKLERİ

327505 Nis 2015Gezi Notu
burak yavuzburak yavuzBronz Yazar05 Nis 201532750 Yorum

Doğup büyüdüğüm Bursa ile ilgili uzun zamandır yazmak istiyordum. Geçen hafta kardeşimin ikinci yeğenimi dünyaya getirmesi vesilesiyle Bursa'da gezginlere aktarmak için gezdiğim yerler hakkında bilgi alma fırsatım oldu. Elimden geldiğince yazılarıma aktaracağım.

Bursa

Bursa-1

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Bursa ile ilgili genelleme yapmak gerekirse; şehrin kendisi, deniz, doğa, yeşillik, Uludağ, kaplıcalar, köyler, müthiş tarihi ve yaşamı insanı kendisine bağlıyor. İlk olarak en son birkaç gün önce gezdiğim Yeşil civarını sizlere aktarmak istiyorum. Yeşil civarı o kadar güzel ki gezerken insan huzur doluyor. Hem tarihe, hem ortamına, hem de Yeşil'den Bursa'nın manzarasına şahit oluyorsunuz. Ulaşım kolay isterseniz kendi aracınızla isterseniz belediye otobüsüyle, isterseniz dolmuşlarla ulaşılıyor. Dolmuşlar bilinen dolmuş modeli değil, bildiğimiz 4 kişilik araba. Heykelden setbaşına, ardından Yeşil teleferik yol ayrımından Yeşil’e dönüp ulaşılıyor. Yeşil Türbe, Yeşil Cami’nin hemen karşısındadır. 1421 yılında Çelebi Sultan Mehmet tarafından yaptırılmıştır. Kendi naaşı da Yeşil Türbe’nin içindedir. Osmanlı mimarisinin en önemli örneklerindendir. Külliye bünyesinde cami türbe, medrese, imaret ve hamam yapılar bulunuyor.

Bursa-2

Bursa-3

Külliye bünyesinde çini, mermer, taş ve ahşap işçiliği ile süsleme sanatlarının en güzel örneklerini bir arada görüyorsunuz. Türbenin mimarı ise Hacı İvaz Paşa’dır. Türbe 8 köşelidir. Çini tekniklerinin uygulandığı ayrıca bana göre turkuazın tüm tonlarının kullanıldığı eşsiz bir yapıdır. Yeşil Türbe’nin tam ortasında Çelebi Sultan Mehmet’in sandukası var yanlarında da kızları dadısı ve oğullarından bazılarının yine çinilerle kaplı sandukaları bulunuyor. Ceviz ağacından geçme tekniği ile yapılmıştır. Geometrik motiflerle süslenmiş kitabeli kapı Osmanlı ahşap işçiliğinin ihtişamını yansıtıyor.

Bursa-4

Bursa-5

Yeşil türbe’den çıktığınızda merdivenlerden inip bahçesine çıkılıyor hemen karşısında Yeşil Cami var. Hacı İvaz Paşa Yeşil Cami’nin mimarıdır. Aralık 1419 tarihlidir. Yine yapının içinde hünkâr mahfilinde bulunan yazıtta caminin nakkaşlığını İlyas Ali adında bir nakkaşın yaptığı ve süslemelerinin de 1424’te tamamlandığı yazıyor. Yapımına Çelebi Mehmet döneminde başlanan Yeşil Cami ve külliyesi II. Murat devrinde tamamlanmış. Caminin ana kapısında oyma süslemeler bulunmakta. Bizans başlıklı iki sütunun arasından geçilerek ulaşılan ibadet alanının her iki tarafında simetrik odalar yer alıyor. Caminin minareleri 1855 yılındaki depremden sonra yapılmıştır.

Bursa-6

Bursa-7

Yeşil Cami ve türbesinin arasından karşıya baktığımızda yeşil imare görünüyor. Yeşil İmaret 1420 senesinde Çelebi Mehmet tarafından mimar Hacı İvaz Paşa’ya yaptırılmıştır. Rivayete göre Çelebi Sultan Mehmet gelip Cuma günleri yemek dağıtırmış. Yakın zamanda restore edilmiştir ve aşevi olarak kullanılıyor.

Yeşil imaret’in hemen yanında Hünkar isminde bir kafe var. Buranın manzarasını görmenizi tavsiye ederim. Bursa ayaklarınız altında… Türk İslam Eserleri Müzesi de civarda görülmesi gereken yerlerden…

Bursa-8

Heykelden yeşile dönmeyip düz yukarı doğru devam edersek bir süre sonra Bursa’ya yeni yapılan teleferiğe geliriz. Buradan Uludağ’a çıkılıyor. Yeni yapılan teleferik hattı, dünyanın şimdilik en uzun hattı. Ben yeni teleferik hattını sadece gördüm. Kullanan insanlar çok hızlı ve güvenli olduğunu söylüyor. Ayrıca valizlerle de yolculuk yapılabiliyor. Artık Uludağ’a çıkmak çok kolay olsa gerek. Malum kara yolu bazen işkence oluyor çok turistik bir yer olduğu için. Başlangıç yerine kendi arabanızla çıkarsanız park yerleri de mevcut.

Bu yazımı noktalıyorum. Kısmetse Bursa heykel civarında görüşmek üzere…

Bursa şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Ayasofya Kabul Biletleri ve Kısa Karşılama Yürüyüşü (25.45 €), İstanbul: Giriş Biletlerini İçeren Topkapı Sarayı ve Harem Turu (63.62 €), Topkapı, Ayasofya, Sultanahmet Camii, Hipodrom ve Çarşı (58.53 €), İstanbul Gecesi Tadım Rotası: İstanbullu Gibi Ye & İç (85 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.