BURSA’NIN ŞİRİN BELDELERİ: CUMALIKIZIK VE TİRİLYE

568627 May 2015Gezi Notu
GeziOnerileriGeziOnerileriGezgin27 May 201556860 Yorum

Bursa, benim doğup büyüdüğüm memleketim. Ne zamandır Bursa’dan neden paylaşım yapmıyorsun diye eleştiriler alıyordum. İnsan doğup büyüdüğü yeri bir gezgin gözü ile göremez diye düşünüyordum. Ama bu hafta sonu blogda yazı yazan arkadaşım Zeynep Polat da Bursa’ya bizi ziyarete gelince sıvadık kolları, gezgin gözü ile Bursa’nın UNESCO tarafından korunan mekanlarını gezmeye başladık.

Önemli not: Bursa’ya İDO ya da BUDO deniz otobüsleri ile ulaşabilirsiniz. Bilet alırken Bursa Güzelyalı seçmeniz gerekir. Vapurdan indiğinizde sizi raya götürecek belediye otobüsleri bekliyor olacak raya binip Bursa merkeze hatta birçok mekana ulaşabilirsiniz. Aşağıda hangi duraklarda ineceğinizi yazacağım.

CUMALIKIZIK

Ilk durağımız Cumalıkızık beldesi. Bursa merkezdeki ray (metroya Bursa’da ray deniyor) ile Arabayatağı istikametine gidecek şekilde bindik. Cumalıkızık durağında indik. Oradan içeriye giden minibüslere binip 10 dakika yolculukla son durağında indik. İşte eski evlerin bulunduğu zamanında Kınalı kar dizisinin çekildiği mekanlara geldik.

Cumalıkızık

Cumalıkızık-1

Bursa’nın eski bir Osmanlı Şehr-i olduğunu biliyoruz ama burada çok daha net hissettik. Bir çok evi kahvaltı mekanı yapmışlar sabah gitmiş olsa idik kesinlikle bir kahvaltı ederdik ama gittiğimiz saat itibari ile bu mümkün değildi. Sokakları gerçekten çok otantik. Lafı çok uzatmadan sizi fotoğraflarla başbaşa bırakıyorum. Vakit ayırıp mutlaka gidin derim.

Cumalıkızık-2

Cumalıkızık-3

TİRİLYE

Bursa’nın Unesco tarafından korunan diğer beldelerinden biri de Tirilye. Çocukluğumun gezi mekanlarından biri şimdilerde çok turistik. Gerçekten eski evleri deniz manzarası ile görülmeye değer. Mudanya’dan minübüslerle ulaşabilirsiniz. Özel aracınız ile Mudanya’dan çok yakın.

Cumalıkızık-4

Cumalıkızık-5

Merkezi de çok güzel ama merkezden insanları takip ettiğinizde tepe ye doğru çıktıklarını görürsünüz. Tepeye çıkarsanız süper bir manzara tarihi dokuları korunmuş evleri görebilirsiniz. Tepedeki kafeteryalarda dinlenebilir, Manzaraya karşı çay ya da kahvenizi içebilirsiniz.

Cumalıkızık-6

Cumalıkızık-7

Tirilye zeytin memleketi olduğu için sokaklarda birçok zeytin ve zeytinyağı satan satıcı görebilirsiniz. Benden tavsiye almadan dönmeyin derim.

Cumalıkızık-8

Birçok kez bir Mudanya, bir Güzelyalı dedim açıklık getireyim; Mudanya genel ilçenin adı, yani Tirilye de Mudanya’ya bağlı Güzelyalı da... İkisinin de merkezleri var ama ana merkez Mudanya. İstanbul’dan BUDO ile gelirseniz Mudanya merkezde, İDO ile gelirseniz Güzelyalı merkezde inersiniz. Merak etmeyin ikisi de birbirine çok yakın.

Bursa'da Nerede Kalınır

Eğer Tirilye'ye de gidecekseniz bence en iyi kalma mekanı Mudanya olur. Lüks bir yerde kalalım diyorsanız Montania Hotel var. Daha uygun fiyatlı olsun derseniz daha birçok küçük butik otel var ama hiçbirinde kalmadığım için yorum yapamayacağım.

Şimdiden İyi Gezmeler...

Bize yorumlarınızı yazın. Facebook’ta ya da Instagram'da paylaştığımız gezi fotoğraflarımıza göz atın derim.

www.gezionerileri.com
Facebook: Gezi Önerileri
Instagram: @gezionerileri

Cumalıkızık şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Ayasofya Kabul Biletleri ve Kısa Karşılama Yürüyüşü (26.18 €), İstanbul: Türk Eğlence Boğaz Gecesi Cruise (28 €), Istanbul Airport: Layover Tur Seçenekleri (174.53 €), İstanbul Gecesi Tadım Rotası: İstanbullu Gibi Ye & İç (85 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.