BÜYÜK İSKENDER'İN ÜLKESİ MAKEDONYA

Ülkemize yakınlığı ile güzel bir Balkan ülkesi Makedonya... Dağları, kanyon ve vadileri, tarihi güzellikleri, sıcakkanlı insanları ve heykelleri ile görülmesi gereken ülkelerdendir Makedonya. 1 saat 20 dakikalık yolculukla ülkenin tek uluslararası havalimanı olan Skopje Great Alexander Airport (Üsküp Büyük İskender Havaalanı) ile ülkemizden her gün karşılıklı fazlaca sefer yapılmaktadır.

Ülkede, Yugoslavya'nın dağılması ile Makedonca, Sırpça, Hırvatça, Arnavutça ve az da olsa Türkçe konuşulmaktadır. Balkan yarımadasının ortasında bulunan ülke; Sırbistan, Karadağ, Bulgaristan, Yunanistan ve Arnavutluk ile sınır komşusudur. Ülkede nakit veya kredi kartı ile harcama yapabilirsiniz ama yerel parası ile harcama yapmak azda olsa avantajlıdır. Üsküp'te ayrıca Halk Bankası ve bankamatiklerini bulabilmeniz mümkündür. Yeni gelişmekte olan bu güzel ülkede, Büyük İskender'in varlığını fazlaca hissedeceksiniz.

Üsküp

Büyük İskender, Yahya Kemal Beyatlı, Rahibe Terasa ülkenin değerlerindendir. Ülkenin yeşil toprakları gerçekten insanı mutlu ediyor, tıpkı bizim Karadeniz gibi. Her vakit yağmur yağma olasılığı olduğu için balkan havasının hakkını fazlası ile vermektedir. Ülkenin doğal yapısı  gereği dağları ve vadileri ile oluşan kanyonları ve büyük Ohrid Gölü görülmeye değer. Özellikle Üsküp'e 20 km uzaklıktaki Kanyon Matka’yı ziyaret edilecekler listenize eklemelisiniz, huzur verici bir doğal güzelliğe sahiptir.

Üsküp bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Ülke insanı sıcakkanlı ve yardımsever. Bir sorun ile karşılaştığınızda sizlerle yakından ilgileneceklerdir diye düşünüyorum, ülkede 5 defa bulunmama rağmen hiçbir olumsuz durum ile karşılaşmadım. Sadece Üsküp'teki Makedonya Meydanı'nda fazlaca dilenci var, yapıştı mı ayrılmıyorlar. Ayrıca ülkedeki sürücüler çok anlayışlı kaldırımdan karşıya geçmek için teşebbüs ettiğinizde hemen duruyorlar bu çok hoşuma gitti. Geniş caddeleri temiz ve şık kafelerle donatılmış. Özellikle Üsküp Makedonya Meydanı etrafından saatlerce keyifle vakit geçirebileceğiniz kafeler mevcut. Ülkede karşılaşacağınız Osmanlı ve Bizans dönemine  ait mimari eserler, orta çağ manastırları, çok sayıda cami, kiliseler ve özellikle Üsküp'teki harika müzeler mutlaka görülmelidir. 1963 yılında ülke büyük ve yıkıcı bir deprem yaşamasına rağmen kendini toparlayabilmiş. Üsküp'teki eski tren garındaki saat depremin izlerini taşır gibi deprem olduğu saatte durmuş.

Üsküp şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartment Alek, Del Toro Apartment, Skopje Apartment. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Skopje Apartment, Apartment Skopje gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Saso Apartment, Downtown Skopje Apartment, Quiet Central Apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Üsküp aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Üsküp-1

Başkent Üsküp’ün güneyinde Ortodoks ve Hristiyanlar, kuzeyinde ise Müslümanlar yaşamaktadır. Kentin en büyük eserlerinden olan Taşköprü’yü (Kameni Most) yürüdüğünüzde iki farklı şehri görmüş hissi ile mutlu olacaksınız. Eski Üsküp Osmanlı mimarisinin olduğu taraf, yeni Üsküp ise yeni modern bir şehir olma gayretiyle hızla yükselmekte olan şehir havasında. Üsküp’ün şık kafeleri, heykelleri, temiz caddeleri ve Osmanlı mimarisini koruyabilmiş olan Eski Üsküp Çarşısı ile gerçekten bu şehir insanları çekiyor. Şehrin tepesindeki  Vodno'da  66 metre uzunluğundaki demir haç şehrin her yerinden dikkat çekmektedir. Yunanistan’a çok yakın olan Bitola (Manastır) şehri ise Mustafa Kemal Atatürk’ün okuduğu Manastır Askeri İdadi’sine sahiptir ve askeri lisede bir de Atatürk anısına hazırlanmış müze bulunmaktadır. Bilindiği gibi Manastır, Osmanlı dönemindeki  İttihat ve Terakki cemiyetinin önemli muhalif merkezlerinden olmuştur. Tetova ise Makedonya'da Osmanlı izlerini en yakın taşıyan şehirlerden biridir. Özellikle 1495 yılı yapımı ile bilinen Alaca Camii mutlaka ziyaret edilmelidir. Kubbedeki motifler ve duvardaki işlemeler muhteşem güzelliktedir. UNESCO Dünya Miras Listesi'ndeki Ohrid ise mutlaka görülmesi gereken ülkenin tarihi ve turistik şehridir. Şehirdeki muhteşem göl kenarına kurulmuş şehirde çok sayıda kilise ve manastır bulunmaktadır. Bu sebepten dolayı Hristiyanlar tarafından şehir sıkça ziyaret edilmektedir.

Üsküp-2

ULAŞIM

Makedonya'da ulaşım rahatlıkla sağlanabilmektedir. Üsküp büyümesine rağmen rahatlıkla yürüyerek her yere ulaşılabilir, yeter ki tabanvayınıza güvenin : )  Şehir içi taksiler ve otobüsler sıklık ile çalışmaktadır. Havaalanından 20 dakikalık yolculukla 20 Euro’ya gelen taksi, dönüşte 15 Euro’ya götürmekte. O yüzden taksi acil bir ihtiyaç olmadıkça binmemeye özen gösteririm ya da alan dışarısından şehirden gelen taksilere binmeye çalışırım çünkü onlar daha uygun olmaktadırlar. Havalimanından ise Üsküp şehir merkezine uçak seferlerine bağlı olarak belli saatlerde çalışmaktadır bilginize.

Taksiler ile her ülkedeki gibi gitmeden önce ya pazarlığınızı yapın ya da taksimetreyi mutlaka açtırmanızı öneririm. Ayrıca Londra’yı anımsatan iki katlı kırmızı otobüslerle mutlaka yolculuk etmenizi isterim çok keyifli, bir kişi otobüs ücreti 20 MKD (yaklaşık 95 KR). Üsküp’ten her gün diğer tüm şehirlere seferler sıklıkla sağlanmaktadır. Ayrıca diğer komşu ülkelere de düzenli her gün karşılıklı seferler bulunmaktadır. Makedonya resmi sefer sitesi www.sas.com.mk'den saat bilgilerini öğrenebilirsiniz. Tren seferleri ise ülke içinde sadece Manastır, Gevgeli, Kırçova ve Koçana'ya sağlanmaktadır, diğer komşu ülke şehirleri Belgrad, Selanik ve Priştine sefer güncel bilgilerini www.raildude.com'dan inceleyebilirsiniz.

YEME-İÇME

Makedonya, yeme-içme konusunda kimsenin aç susuz kalmayacağı yerlerden biridir. Şık kafeleri, güzel restoranları, eski Türk Çarşısı'nda gevrek (simit) satan pastaneleri, yok ben daha uygun olsun derseniz bir de saatini yakalarsanız pastaneden kruvasan seçeneklerinden midenize uygun bir şeyler bulursunuz. Kebap (köfte), güveçte kuru fasulye, erik yahnisi, Makedon salatası ve trileçe tatlısı (müthiş bir sütlü tatlıdır) ülkenin en güzel tatlarıdır. 1 porsiyon köfte, 1 Makedon salata, kızarmış biber mezesi ve 1 kola 480 MKD (yaklaşık 18 TL). Bu arada porsiyonlar Makedonya'da gerçekten büyük dikkate almanızı öneririm. Yemek lezzetini fazlasıyla bulacağınız yerler genellikle eski Türk caddesindedir.

Üsküp'ün şık kafelerinde gerçekten farklı kahve lezzetlerini deneyebilirsiniz. Ben ülkenin kafe kültürünü çok sevdim. Ülkede şık bir restoran önermek isterim bizim lezzetlerimizden farklı olmasını isterseniz, Makedonya Meydanı yanında Gino Restaurant gerçekten nezih bir yer. Kakaolu armutlu ve sıcak çikolatalı kekini denemenizi öneririm. Kafe olarak önerim Taşköprü yanında Makedonya Müzesi ile karşılıklı Cafe Dion, hem dekoru ve servisi ile saatlerce kalmak isteyeceğiniz harika bir yer. Ayrıca geceleri canlı müzik yapılmaktadır. Kafede bir macchiato 120 MKD (yaklaşık 5,50 TL)’dır. Yemek ve içecek konusunda tasarruf her zaman sizin elinizdedir, ama yurtdışında en keyif aldıklarımdan biri yöresel yemekleri tadabilmektir. Kilonuzu düşünmemenizi öneririm : )

Diğer gezi yazılarım için www.gezgininayakizleri.com'u ziyaret edebilirsiniz.

Gezi dolu günleriniz olsun…

Cüneyt Durhan

1978 Tekirdağ ikametliyim.. Gezmeyi ve seyahat edip , yeni yerler keşfetmeyi seviyorum.. Yeni kültür ve keşfedilecek yerlerin her zaman bir mutluluk kaynağı olduğunu düşünüyorum.Ülke veya şehrin kimliğini tanımak , halktan izlenimler edinmek , yöresel yemeklerini tadmak ve doğa güzelliklerini görmek herkes gibi benide heyecanlandıyor....