Büyülü Şehir Zürih

Zürih, İsviçre’nin en büyük, fantastik ve bir o kadar da meşhur şehri. Ülkenin başkenti Bern ama bilmeyenler için başkent olabilecek bir şehir, aynı zamanda lüksün ve gösterişin de başkenti. Tabi ki çikolatanın da... Türkiye’den direkt uçuş bulunmasının yanı sıra, demir yolu ile veya Fransa’nın küçük şehri Mulhouse şehir merkezinde, çift katlı yeşil otobüslerle çok uygun bir fiyata 2 saatte gidilebiliyor. Gümrükte sıkı bir arama var yalnız, beklemeyi göze almalısınız.

Şehre girer girmez ben büyüğüm diye bağırıyor adeta... Kış ayları haliyle sert geçiyor, geceleri ayaz oluyor, kuru soğuk bir havası var. Ama oranın insanı alışmış, incecik montlarla dışardalar, bizim gibi kat kat giyinme yok. Bu arada çok pahalı bir şehir olduğunu söylemeden edemeyeceğim. Ren nehrinin ikiye böldüğü şehrin bir tarafı çok modern, mağazaların, bilinen markaların olduğu, fazlasıyla modern, dört bir yandan tramvay geçen ve bu sebeple bana İstiklal Caddesi'ni anımsatan cadde; diğer tarafı da daha eski binaların, tarihi yapıların olduğu, kestirme sokakları olan kısım. Bir kısım insan aradığını bulamaz, hiçbir şey yok, değmez görmeye der ama bir kısım insan da benim gibi gördüğü anda şehrin büyüsüne kaptırmıştır kendini, olmazsa olmaz der.

Zürih

Ulaşım ağının çok gelişmiş olduğu şehirlerden biri, çok fazla sayıda tramvay hattı var. Dolayısıyla istediğiniz her yere ulaşabilmeniz mümkün. Diğer bazı şehirlerdeki gibi toplu taşıma sıkıntısı çekmezsiniz asla... Biletler yine duraklarda bulunan otomat makinelerden alınıyor. Ve tabii ki bir çok Avrupa şehrinde olduğu gibi bisiklet… Yerli halk için vazgeçilemeyen bir ulaşım aracı...

Şehrin tepe noktası Lindenhof Tepesi denilen yer. İlk bakışta bakımsız bir park gibi görünse de, kuşbakışı çok güzel kareler yakalayabileceğiniz, hiç ayrılmak istemeyeceğiniz bir nokta. Şehrin en can alıcı noktası da denebilir. Mevsim sebebiyle dökülen yapraklar da ayrı bir hava katmış ama buraya ulaşabilmek için hafif bir rampa ve merdiveni tırmanmanız gerekli.

Zürih bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Zürih-1

Zürih şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Homestay Zurich City, Homestay Zurich center, Studio Center Zurich Oerlikon güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Penthouse Bellevue, Luxury Penthouse by PINside, Private Luxury Villa in Zurich. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Central Plaza, Seestrasse Apartments Drei Könige, Zurich Furnished Homes gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz SOS Budget Hotel, Budget Youth Hostel, Oldtown Hostel Otter tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Zürih aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Zürih-2

Ara yollardan şehir merkezine iniş yapılabiliyor. Bu esnada sol tarafta bir oyuncak müzesi olduğunu farkediyoruz. Sözünü ettiğim eski ve tarihi binaların olduğu kısım burası. Yeşil üçgen kulesiyle ve  son derece dikkat çeken mimarisiyle Fraümünster Kilisesi tüm ihtişamıyla çıkıyor karşımıza. Şehrin farklı birçok noktasından görülüyor.

Zürih-3

Bir başka ilginç mimariye sahip olan önemli bir yapı, Opernhaus Zurich (Opera Binası) da şehrin bu yakasında. Operanın ön tarafındaki alanda Christmas için standlar ve çadırlar kurulmaya başlanmış. Kasım sonu, şimdiden başlanmış hazırlıklara... Geceleri binada ışıklandırma yapılıyor.
Landesmuseum da (Zürih Ulusal Müzesi) şehirdeki önemli yapılardan biri. İsviçre'deki en çok ziyaret edilen kültürel tarih müzesi, başlangıcından günümüze tarih sunuyor. Mevcut konulardaki çeşitli geçici sergilerde de ek gösterimler sunuyor.

Zürih-4

Tramvay güzergahında bulunan birden fazla cadde var ve hepsi birbirine benziyor. Önemli ve işlek caddelerden birisi Bahnof Strasse. Aşina olduğumuz tüm markalar bu caddede, elleri kolları torbalarla dolu zengin hanımefendilerden bolca görebileceğiniz bir cadde. Tabi ki Euro’nun geçmiyor oluşunu da göz önüne almamız lazım, Frank da ucuz değil sonuçta...  Dolar kuru ile aynı, paramıza göre hesaplarsanız şehrin normalden daha pahalı olduğunu fark edeceksiniz.

Nehrin üzerinde bir değil birden fazla köprü var ve üzerinde renkli kilitler takılı. Bizdeki dilek dileyip çaput bağlama adeti onlarda da renkli kilit takma şeklinde yapılıyor. Bir daha gidersem ben de kilit götüreceğim.

Zürih-5

Her yerin meşhur bir şeyi var ya illa ki… İşte ünlü İsviçre markası Lindt. Çok farklı çeşitleri var, hem lezzet hem de içerik olarak değişik aromalı olanların hepsi farklı renk paketlerde sunulmuş. O  kadar bakındım, mağazasına rastlamadım ama Coop adı verilen süpermarketten tekstile, kozmetikten ayakkabıya her şeyi alabileceğiniz alışveriş merkezlerinde bulmanız mümkün. Bu marketler de şehirde birçok noktada bulunuyor.

Bunun dışında Teucher denilen bir marka daha var. Biri Bahnof Strasse'de diğeri de tarihi kısımda olmak üzere birçok noktada mağazası var ve kesinlikle denemeye değer...  Bahnof Strasse'de girdiğimiz bir Teucher mağazasında anda kendimize çikolata ziyafeti çekmek için doğru yerde olduğumuzu anladık ama o eşsiz görüntüler karşısında kararsız kalıp da satın alabilmek için tatmak istediğimizde çikolata başına  0,50 frank ücret istedi satış reyonundaki beyefendi. Tam o esnada kasiyer kız arkadaş, Türk olduğumuzu anlayınca kırık Türkçesiyle muhabbete başladı. Bu arada öğrendik ki o da Adanalıymış.

Bir sosyetik cadde Bahnof Strasse’de bulunan Sprüngli adı verilen bir başka markanın mağazasında da nefis çikolata ve pastalar var. Dediğim gibi fiyatlar yüksek ama fazlasıyla hakediyor.
Ünlü market Migros da esasen İsviçre menşeli bir firma. Fabrikası var Zürih girişinde ve şehir merkezinde birçok yerde şubeleri...

Yemek konusunda seçici olanlar için son derece nostaljik Helmhaus Zürich otelin altında bir Türk kebapçı bulunuyor. Şehrin farklı bölgelerinde şık ve pahalı yerel restoranlar da var tabi ki...

Zürih-6

Nil Kurt kullanıcısının resmi

Nil Kurt

Tam anlamıyla bir seyahat tutkunuyum. Aktif olarak çalışıyor olmam sebebiyle sadece hafta sonlarımı,yıllık izinlerimi ve özel dönemleri kullanarak seyahat etmeye çalışıyorum. Bir gün karşılaşıp, birlikte seyahat etmek ümidiyle... nilingezinamesi.blogspot.com