CAPE TOWN’UN RENKLİ EVLERİ: BO KAAP

359820 Oca 2015Gezi Notu
UFUK AKKUŞUFUK AKKUŞGold Yazar20 Oca 201535983 Yorum

Bana en çok nereyi beğendin ya da bir fırsatın daha olsa tekrar hangi ülkeye gitmek istersin sorusuna, her zaman Güney Afrika Cumhuriyeti ve özellikle Cape Town cevabımı her daim içime sinerek vermişimdir. Gerçekten orada olmaktan çok tat aldığım, en büyük tutkum olan fotoğrafçılık adına ise en güzel kareleri yakalayabildiğim, belki dünyanın en farklı şehirlerinden bir tanesi idi Cape Town.

Cape Town

Vahşi yaşam, doğa, şehir, kültür, trekking, köpekbalığı dalışları, safari, penguen sahilleri, fok adası, botanik bahçeler, hatta dünyaca ünlü şarap çiftlikleri, Nelson Mandela’nın bir zamanlar esir tutulduğu Robben Adası, şehre hakim Masa Dağı ve aklıma gelmeyen çok güzel şeyler vardı burada. Bunlardan bir tanesi de Bo Kaap isimli Müslüman mahallesi idi.

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Cape Town-1

Cape Town seyahatimi yapmadan önce yaptığım araştırmalarda karşıma çıkmıştı Bo Kaap evleri ve heyecanımı da iki katına çıkarmıştı görsel güzelliği. Peki ama bulabilecek miydim bu renkli evleri? Bo Kaap neredeydi ? Biraz internet araştırması, Cape Town'da internet üzerinden iletişim kurduğum kişiler ve benim için sevindirici bilgiler de sonunda gelmişti.

Cape Town-2

Yurtdışı seyahatlerinde beklenmedik sağlık sorunlarının ve aksaklıkların bütçenizi sarsmaması için mutlaka bir Yurtdışı Seyahat Sağlık Sigortası yaptırmanız gerekir.

Zaten birçok ülke vize işlemleri sırasında bu sigortayı zorunlu olarak talep etmektedir. www.axasigorta.com.tr ‘ye girerek sadece birkaç dakika içinde üstelik 6 Euro’dan başlayan fiyatlarla sigortanızı online olarak alabilirsiniz. İyi yolculuklar… Detaylar için tıklayın.

Cape Town’un en ünlü caddesi olan Long Street’e 5 dakikalık bir mesafede sessiz ama renkli bir mahalle Bo Kaap. Güney Afrikalı Müslümanlar olarak da bilinen Bo Kaap sakinleri yaklaşık 200 yıl önce Uzakdoğu'dan gelerek yerleşmişler Cape Town’a ve son derece cana yakın sıcakkanlı insanlar. Dediğim gibi en belirgin özellikleri renkli hatta rengarenk evleri. Cape Town’un kalbinde, Lions Head tepesinin altında Long Street’e bakan dağ eteklerine mahallelerini kurmuşlar. Long Street’te kaldığım hostelden bana yakınlığı yürüyerek yaklaşık 5 dakika mesafede idi. Hatta o hosteli seçme sebeplerimdendi başlı başına.

Cape Town şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri MannaBay Fine Boutique Hotel, La Lune Luxury Apartment, African Dreams Camps Bay. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz The Glen Boutique Hotel, Romney Park All Suite Hotel & Spa gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Derwent House, Hippo Boutique Hotel, 33 South Boutique tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Cape Town aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kendilerine özel okul ve ibadet yerlerini de içinde barındıran Bo Kaap, fotoğrafçıların ve turistlerin en önemli uğrak yerlerinden aynı zamanda. Cape Town ziyaretimde mahallelerini ziyaret etmek ve onlarla birlikte sohbet dolu güzel zamanlar geçirmek müthişti. Eğer yolunuz Cape Town’a düşerse Bo Kaap’a uğramadan, hatta onlarla sohbet edip, evlerinin önlerinde oturup o havayı solumadan asla ve asla geri dönmeyin.

Cape Town-3
Bo Kaap'ta dolaşan mahalle gençleri, her zaman neşeli ve her zaman güler yüzlüler

Cape Town şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Cape Town Resmi Şehir Geçidi (85.68 €), Masa Dağı Hava Yolu Kablo Yolu ve Hop-On Hop-Off Otobüs Bileti (35.43 €), Çağdaş Afrika Sanatı Müzesi: Hızlı Zeitz MOCAA (12.89 €), Cape Town Tandem Paragliding (85 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.