CARNIVAL BREEZE İLE BATI AKDENİZ 3. BÖLÜM - SORRENTO

Gemimiz Messina’dan ayrıldıktan sonra Napoli’ye doğru yol alıyor. Sabahın erken saatlerinde Napoli limanına demirlediğimizde programımızda bu sefer Sorrento’ya tren ile gitmek var. Napoli istasyonuna 7 Euro taksi ücreti ödeyerek vardık. 8 Euro’ya gidiş-dönüş tren biletlerimizi aldık ve yarım saatlik bekleyişten sonra trenimize bindik. Hemen bir yer bulma ve insanları inceleme faslından sonra etrafımıza göz gezdirmeye ve üzerinden geçtiğimiz köprü ve sahil manzaralarını seyretme keyfine daldık. Trenimiz bu arada Vezüv Yanardağı’nın yanından geçiyor ve Pompeii harabelerinin istasyonunda duruyor. İsterseniz bu 8 Euro’luk tren bileti ile burada inip 2 saatlik gezi molası verip sonra yolunuza devam edebilirsiniz. Bizim vaktimiz kısıtlı olduğundan Pompeii ziyaretimizi başka bir sefere bırakmayı tercih ettik ve etrafın muhteşem manzaralarını seyrederek 1 saatlik yolculuk sonunda Sorrento’ya geldik.

Sorrento

Sorrento, Avrupa sosyetesinin de rağbet ettiği çok hoş bir kasaba… Meşhur Amalfi Kıyısı’nın kasabalarından bir tanesi… Efsanevi denizkızlarının ıslıkları ile Odysseus’u kayalıklara çağırdığı yer burası, denizkızlarının evi Sorrento… Hemen karşısında da zenginler cenneti Capri Adası… Buranın her sokağını dolaşmak ayrı bir keyif… Çiçeklerle donanmış evleri… Sokaklarının arasına serpilmiş çok cici dükkânlarından alışveriş etmemeniz ise mümkün değil.

İstasyonda inince 10 dakikalık bir yürüyüşle merkez meydana (Piazza Tasso) geliyoruz.

Sorrento-1

Sorrento-2

Sorrento şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Il Giardino di Montariello, Splendid Apt Sea View, Casa Pina. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Casa Iolanda, Holiday Home Giglio Sorrento gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Villa Eliana, VILLA LIMONETO C, Grand Hotel Riviera tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Sorrento aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Çevreyi ve rengârenk vitrinleri ile bizi içeri davet eden dükkânları seyrede seyrede deniz kıyısına kadar geldik (Giardini Pubblici). Allah’ım o ne güzel manzara öyle! Hemen bir kahve molası ve ardından ara sokaklara dalıyoruz. Dondurmacıların önünden öyle bakarak geçemezsiniz… İçeriye girmiş ve kendinizi ya dondurma yerken ya da limoncello içerken buluyorsunuz. İsterseniz bu güzel dondurmaların nasıl yapıldığı hakkında bilgi, hatta kurs bile alabilirsiniz.

Sorrento-3

Sorrento-4

Sorrento-5

Sorrento-6

3 saatlik şehir turumuzun sonunda, gemimize yetişmek için Napoli’ye doğru geri dönüşe geçtik. Esasen buradan feribot ile yarım saatlik bir yolculuk sonucu Capri veya Ischia adalarına, oralardan da saatlerinizi uydurabilirseniz Napoli’ye geri dönebilirsiniz. Ama Sorrento’da deniz kıyısındaki uçurum misali kayaların üzerindeki teraslardan aşağıya bakmak, uzaktan Capri Adası’nı ve denizin üzerinden güneşin batışını izlemek de ayrı bir keyifti.

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...