Carnival Breeze ile Batı Akdeniz 4. Bölüm - Olbia/Sardunya Adası

Gemimiz bu gün Sardunya Adası’nın Olbia limanına yanaştı. Sabahın erken bir saati olduğu için gemiden çıkmak için hiç acele etmedik. Burada yapılacak ve gezilecek yerler listemiz pek kalabalık değil… Eğer hava biraz sıcak ve güneşli olsa idi, belki bir plaj sefası yapardık. Ne de olsa Akdeniz’in ortasında bakir kalmış bir ada olarak bilinen burada deniz sefası güzel olabilirdi. Ama fotoğraflardan da gördüğünüz gibi, ada halkını koca bir gemi dolusu turistin gelmesini pek umursamaz havada bulduk.

Biz yine de gemiden sallana sallana çıktıktan ve 10 dakikalık bir yürüyüşten sonra Olbia’nın ana caddesine ulaştık ve vakit geçirecek bir yer arayışına girdik. Önce rengârenk çatısı olan bu kilise dikkatimizi çekti. Küçük bir kilise olmasına rağmen şirin bir görünüşü vardı. Buradan sonra ana caddeyi boydan boya geçerek kasabanın diğer ucunda bulunan tren istasyonuna vardık. Buradan Gallura bölgesine gitme niyetindeydik. Gallura bölgesi; gelenekleri ile yaşayan halkın, kendisini ve çevresini koruduğu ve organik tarımın bayağı gelişmiş olduğu söylenen bir bölge… Yarım saatlik bekleyiş sonunda tren gelmeyince sıkıldık ve bu arada tek tük açılan kafe ve restoranlarda vakit geçirmeye karar verdik.

Gemiden çıkan turistler ana caddede bir aşağı bir yukarı gezerek yahut kafelerde oturarak vakit geçirdiler. Sonradan açılan dükkânları gezdik ama dişimize ve gönlümüze göre alışveriş yapacak bir şey bulamadık. İşte size fotoğraflarla bazı dükkânların içerisini gezdireyim…

Tabii ki burası da İtalya’nın bir adası olduğundan; balık, zeytin, şarap ve el sanatları bakımından zengin görünüyordu. Olbia, özellikle iyi ve sağlıklı gıda ve midye çiftliklerinin çokça bulunduğu bir yer imiş. Ama heyhat bunların daha iyisi bizde de olduğundan bizden başka bütün turistlerin ilgisini çekti galiba… Midye de ne kadar sağlıklı, ayrıca tartışılır… Hava sıcak olsaydı ne yapardık acaba diye tekrar bir notlarıma bakıyorum. Buranın meşhur tatil köyü Porto Cervo’da hem denizin hem de Sardunya şaraplarının keyfini çıkarabilirmişiz! Evet, sevgili dostlarım, sizlere gemimizden çektiğim bu manzaralar eşliğinde bu bölümü de sonlandırıyor ve bir dahaki durağımız Livorno limanında buluşmak dileğiyle diyorum…

H. Oğuz Esen

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim.