CARNIVAL BREEZE İLE BATI AKDENİZ 6. BÖLÜM - ROMA

180220 May 2014Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar20 May 201418020 Yorum

Vatikan’ı gezdik ve şimdi karnımız acıktı. Müzeye girdiğimiz yerden çıktıktan sonra tam karşısındaki sokakta bulunan pizzacılardan birisinde öğle yemeğinizi yiyebilirsiniz. Ama esas pizzanın merkezine gitmek istiyorsanız; Corso Vittorio Emanuele’e paralel ara sokaklardan birinde olan, Pizzeria da Baffetto’yu bulmanız gerek. Roma’nın en iyi pizzacısında, ilk şoku kapısındaki kuyruğu gördüğünüzde yaşayacaksınız. Kapıdaki sıranın uzunluğu ile pizzanın lezzeti arasında doğru orantılı bir ilişki olduğunu düşünsek de yine de tatilde sıraya girmek tek başına yeterince sıkıcı olabilir. Hele bir de gemiye dönmek için vaktiniz kısıtlı ise, isterseniz bunu bir dahaki sefere yapacağınız özel Roma ziyaretinize saklayın. Çünkü Roma’da 1 gün değil, 1 hafta da gezseniz yetmez… Ama ille de bu seferde bu pizzayı yiyeceğim diyorsanız, kardeşim bunun nasıl aşılacağını iyi bilir. Nerede kuyruk var orada iyi pizza vardır der. Bunun tecrübesini Napoli’de Pizza Michelin’i bulduğumuzda denemiştik. Kapının önünde beklerken, fark etmesek de kasabın vitrinine bakan kedilerdeki azim ve odaklanma vardı hepimizde ve başka yere gitme fikri aklımızdan tamamen çıkıp gitmişti. Şimdi başa dönelim; Vatikan’dan çıktıktan sonra biraz ilerideki Cipro Metro İstasyonu’nu sora sora bulduk ve tek biletle hem şehrin kalbine hem de Popolo Meydanı istikametine yakın Flaminio Metro İstasyonu’nda indik. Burada İspanyol Merdivenleri’ni ve karşısındaki meşhur ve pahalı butiklerin bulunduğu Via del Corso Caddesi’ni gezmelisiniz.

Roma

Roma-1

Daha sonra elinizdeki haritaya uygun yönde Trevi Çeşmesi’ni bulun ve bu yönde ilerlerken de aralardaki küçük sokakları gezin. Bir daha gelmek için de bu çeşmeye arkanızı dönüp para atmayı unutmayın. Böylece hem Roma’ya yine gelmeyi hem de kiliseye bir bağış yapmayı garantilemiş olursunuz.

Şimdi yolunuzu Piazza Navona’ya doğru çevirin. 15. yüzyıldan beri insanların yaptığı gibi… Burada alışverişe dalın ve bir de kahve molası verin. Barok tarzında çeşmeler ve etkileyici binalar ile çevrili Roma’nın en güzel meydanında Bernini’nin 1651 yılında yaptığı 4 Nehir Heykelini ve Moro Heykel ve Çeşmesi’ni inceleyin. Bu tarihi meydan; çok etkileyici, genç ve yaşlı herkesin takıldığı, bir şeyler atıştırdığı ve 1-2 saatini geçirdiği bir yer… Onun için burasının da keyfini çıkarın. Merak etmeyin gemiye dönmek için daha vaktiniz var.

Roma-2

Roma şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Locanda Del Sole, Hotel Artemide, Il Palazzetto. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Eden, AccommodationRome gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Country&City, Go2 Apartments Navona, Attico Dei Pini tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Roma aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Roma-3

Roma-4

Görülecek yerler listesindeki sıramız şimdi Colosseum’da… 50.000 kişinin aynı anda ana giriş katındaki 80 ayrı kapıdan stadyuma giriş ve çıkışının planlandığı bu eserin, yapıldığı M.S. 80 yılında nasıl düşünüldüğünü göz önünde bulundurursak bu bir mühendislik harikasıdır. Gladyatörlerin savaştıklarını, vahşi hayvanları öldürerek halkı eğlendirdiklerini ve Romalıların Colosseum’daki oyunlarda nasıl haykırdıklarını düşünün ve bunların uğultularını hissetmeye çalışın.

Roma-5

Buradan sonra; bir zamanlar senatonun bulunduğu, Sezar ve Cicero’nun ateşli demeçlerini verdikleri Cumhuriyet Meclisi, “Roman Forum”u gezin.

Roma-6

Roma-7

Sonrasında haritamıza bakarak yönümüzü, 1885 yılında yapımına başlanan ve tamamlanması 40 yıl süren Venezia Sarayı ve Müzesi ile meçhul asker anıtının bulunduğu ve Roma’nın merkezi sayılan Venezia Meydanı’na çeviriyoruz. Burası, muhteşem görüntüsü ve etkileyici manzarası ile benim sevdiğim yerlerden biri… Bir zamanlar Mussolini’nin konuşmalarını yaptığı meşhur balkona çıkınca; sarayın önündeki Birleşik İtalya’nın ilk kralı Victor Emmanuel’in anıtı bütün haşmetiyle sizi selamlamaktadır. Ama dikkatinizi, sarayın tepesinin iki kenarında bulunan atlı arabalı Romalı askerlerin heykellerine çekmek isterim…

Roma-8

İçeride bulunan müzeyi gezin, en üst kata çıkın ve yukarıdan muhteşem Roma manzarasını seyredin. Tabii ki burada bulunan kafede de bir kahve molası vermeyi ihmal etmeyin. Terastan Forum Roman’ı, Colosseum’u, en eski kiliselerden biri olan hemen bitişikteki Santa Maria in Aracoeli Kilisesi’ni, Capitoline Tepesi’ni ve Roma’nın diğer abidelerini rahatlıkla görebilirsiniz.

Şimdi görmediğiniz bir de Pantheon kaldı. Ön cephede 8, arka cephede ise 2 sıra halinde 4’er granit Korint kolonundan oluşan ve içerisindeki kubbeyi taşıyan tek bir kolonun dahi olmadığı çok enteresan bir mimaride yapılmış olan bu yapıyı da mutlaka görmelisiniz. İşte size biraz da tarihçesi… Pantheon “tüm tanrıların tapınağı” anlamına gelen ve antik Roma’nın tüm tanrıları için tapınak olarak inşa edilmiş bir yapıdır. Pantheon kavramı bugün ise meşhur kimselerin gömülü olduğu anıtlar için de kullanılır. Tüm Roma yapıları içinde en iyi korunmuş olanı ve muhtemelen de dünyada o dönemden kalan en iyi korunmuş binadır. Kubbesinin tam ortasındaki delikten gökyüzünü görmek mümkündür. Binanın tasarımı genellikle Trajan’ın mimarı Şamlı Apollodorus’a atfedilir ancak Hadrianus veya onun mimarlarına ait olması da muhtemeldir.

Roma-9

Roma-10

7. yüzyıldan bu yana önemli bir Hristiyan kilisesi olarak kullanılan Pantheon, aynı zamanda Roma’nın en eski betonarme kubbeli binasıdır. Bu kubbenin çapı 43 metredir. Bu kadar geniş çaplı bir kubbenin o günün teknolojisi ile betondan yapılması bugün için hala bir soru işaretidir.

Eveeet şimdi artık Termini Tren İstasyonu’na doğru yola çıkalım isterseniz. Yolumuzun üzerinde birçok tarihi bina, heykel, hoş ve pahalı mağazalar ve bakımlı yemyeşil bahçeler göreceğiz… Termini Tren İstasyonu’na geldiğimizde yine her zamanki gibi danışmadan(!) yardım alıyoruz ve yarım saat bekledikten sonra trenimize binip, gemimizin bizi beklediği Civitavecchia limanına gidiyoruz. Dönüş yolculuğu, geliş gibi kargaşa içerisinde olmuyor ve dönerken tren her istasyonda durmadığı için de yarım saatlik rahat bir yolculuktan sonra liman şehrimize varıyoruz. Daha 2 saatimiz var, hava da güzel; hemen deniz kıyısında bir kafeye oturuyoruz ve yorgunluğumuzu atıyoruz. Akşam yemeğimiz nasıl olsa gemimizde hazır, bizi bekliyor. İsterseniz bir de bu tur için ne kadar harcadık ve bu tur için gemi ne kadar fiyat vermişti bir bakalım…

Tabii ki gemi turundaki kadar rahat ve kolay bir gün geçirmedik ama yine de diyorum ki 120 € nerede, 50 € nerede? Hem de Roma’yı kendi başımıza keşfettik. Oleey!!!

Bu bölümü de sonlandırırken sizlere Civitavecchia kasabasının kalesinden veda ediyorum…

Roma-11

Yarın yeni limanımız, Livorno’da buluşmak üzere hoşça kalın diyorum.

Livorno’dan; sanat ve estetiğin şehri Floransa’yı ve Pisa kasabasındaki Pisa Kulesi’ni ziyaret edeceğiz…

H. Oğuz Esen

*** “CARNIVAL BREEZE İLE BATI AKDENİZ” bir yazı dizisidir. Yazı dizisinin diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz: