Karayip'in Mercan Adalarına Yolculuk: Cayos Cochinos Gezisi

Sabah 07.30’da bize adalar turumuzda eşlik edecek olan rehber Melvin ile buluşuyoruz. Karayip kıyılarına paralel yaklaşık 1 saat gittikten sonra bir gün önce ziyaret ettiğimiz Garifuna halkının yaşadığı Sambo Creek köyüne geliyoruz.

Buradan 18 kişilik ufak teknelere binip adalar turu yapacağız. Ancak okyanus epey dalgalı. Bizim grubumuza ek bir de 4 kişilik Kanadalı bir aile var. Yani rehberimiz Melvin, kaptan ve yardımcısı dahil bu teknede 12 kişiyiz.

Tekneler hiç güvenli görünmese de Cayos Cochinos’a gitmenin başka yolu yok. Her birimiz can yeleklerini giyiyor ve zor da olsa tekneye biniyoruz.

Cayos Cochinos ya da diğer adı ile Cochinos Cays, Cayo Menor ve Cayo Grande adı verilen biri büyük diğeri küçük 2 adadan ve de çevresindeki 13 farklı mercan kayalıklarından oluşan bir adalar grubu. Yüzölçümü sadece 2 kilometrekare ve nüfusu 110 kişi.

La Ceiba kentinin 30 kilometre kuzey doğusunda Karayip denizinde yer alan Cayos Cochinos yönetimsel olarak Bay Islands’a yani Bay Adaları'na bağlı.

Giderken müthiş manzaralarla karşılaşıyoruz. Yaklaşık 1 saat süren dalgalı yolculuk sonrası ilk adaya geliyoruz. Önce Unesco tarafından  korunma altına alınmış olan adaların oluşumu ve buradaki bitki, hayvan ve su altı çeşitliliği ile ilgili bilgilendiriliyoruz.

Ardından şnorkel ile dalış yapıyoruz. Dalmadan önce rehberimiz tekneden atlamamamız konusunda uyarıyor. Çünkü altımız tamamen mercan kayalıkları ile kaplı. Bunun yanında rahat yüzebilmek ve suyun yüzeyinde kalabilmek için herkes can yeleği ve paletler ile denize giriyor.

Gel-git olduğundan sular çekilmeye başlayınca ister istemez hepimiz göbeklerimizi biraz mercanlara çarpıyoruz. Tekneye çıktığımızda herkesin göbeği çizik içindeydi, ama gördüğümüz manzaralara değdi.

Ardından tekrar tekneye binip bu kez de adanın başka bir bölümüne gidiyoruz. Burası tam yağmur ormanları.

Melvin yürürken dikkatli olmamız konusunda bizi uyarıyor. Çünkü bu bölgede çok fazla yılan bulunuyormuş. Buradaki bir cins yılan ise endemik. Sadece bu adada var. O nedenle soyu tükenmesin diye bu yılanları öldürmek yasak. Zehirli olmadığı söylenen bu yılanlar o kadar çok ki. Ancak genelde ağaç dalları üzerinde oldukları için zor seçilebiliyorlar.

Buradan sonra ikiz ada da dedikleri diğer adaya geldik.

Bu adaya ikiz ada demelerinin nedeni yılda sadece bir kez bu bölgede suların en fazla çekildiği 15 Ocak tarihinde bu ikiz adaların birleşerek tek bir ada haline gelmesi. Ancak gün içinde de yine sular çekildiği zaman denizin içinden iki ada arasında yürünebiliyor.

Bunu en güzel şöyle anlatabilirim. Biz gittiğimizde sahilde bir köpek oturmuş hiç dikkatini dağıtmadan karşı adaya bakıyordu. Hatta bir iki kez suya girip karşı adaya geçmeyye çalıştı. Meğerse sahibi biraz önce denizin içinden yürüyerek diğer adaya geçmiş. Bu köpek de sahibi için endişeli ve onun yolunu gözlüyordu.

Burada isteyenler tekrar şnorkel ile dalış yaptı. İsteyenler adanın etrafını gezdi. Çok çeşitli kuşların olması adaya daha da renklilik katıyor.

Burada halkın yine en önemli geçim kaynağı balıkçılık. Sahil boyunca dizilmiş rengarenk teknelerle gün boyu deniz ürünleri avlıyorlar.

Balıkçıların eşleri ise buradaki barakalarda bu deniz ürünlerini pişirip gelen turistlere satıyorlar. Fiyatları Honduras koşullarına göre çok pahalı. Orta Amerika seyahatine başladığımızdan beri ilk defa bir biraya 3$, Bir tabak ıstakoza da 15$ ödedik. Ama tabii yine Türkiye ile karşılaştırdığımızda çok ucuz.

Yemek sonrası yine ada etrafında kısa bir yürüyüş yaptık. Kıyı da bile denizden kopup gelmiş o kadar çok deniz kabuğu ve mercan var ki. Ama koruma alanı olduğu için ölmüş bile olsa almanız yasak.

Artık bu ada ile de vedalaşma vakti geldi.

Dalgalar ile boğuşarak yaklaşık 1,5 saat sonra ana karaya vardık.

Gittiğimizde bizi bir grup bekliyordu. Son zamanlar çok dalga olunca Cayos Cochinos’tan dönen turist grupları için endişelenmişler.

Tabi yolda dalgalar nedeniyle sırılsıklam olduğumuz için bize hemen Sambo Creek’te üzerimizi değiştirmemiz için yer verdiler. Bu keyifli yolculuk sonrası tekrar La Ceiba’daki otelimize dönüp bir sonraki gün için hazırlıklara başladık.

San Pedro Sula’da görüşmek üzere...