CEFA & SEFA: PAİ (MAE HONG SON)

Mae Hong Son'un kuzey tarafları güney kısmına göre bir hayli sakin. Ancak bu sakinlik kötü anlamda değil. Bol miktarda yeşil alanlar, dağlar, temiz hava, ucuz ve lezzetli yemekler, samimi insanlar… Pai, Chiang Mai’ye 3 saat uzaklıkta ufak bir Tayland kasabası. Bu yerin popülaritesi gün geçtikçe artıyor. Chaing Mai’den kaldığınız otel, pansiyon ya da guest house resepsiyonu ile konuşarak 200 baht karşılığında mini van ile gidebilirsiniz. Dönüş biletinizi de ayırtmanızı tavsiye ederim. Bu 3 saatlik yol için “uyurum geçer ya da kendimi meşgul ederim” diyorsanız bir hayli yanılıyorsunuz. Resmi olarak 762 keskin viraj var. Yaklaşık olarak her 10 saniyede bir viraj. Kesinlikle başınız dönecek ve mideniz bulanacak. Bu yolculuğa çıkmadan bir gün önce yediklerinize ve içtiklerinize dikkat edin hatta bir eczaneye giderek Pai’ye gideceğinizi söyleyin zaten hemen size ‘’car sick’’ denilen bir hap verecekler, gerçekten çok işe yarıyor.

Pai gerçekten küçük bir yer o yüzden üç gece yeterli. İlk gün yol sizi bir hayli sersemletecek. İlk akşam için Walking Street’i keşfetmenizi öneririm. Thai yemekleri ya da meşhur burgerları deneyebilirsiniz. Ayrıca meşhur reggie barlarında müzik dinleyip yeni gezginlerle tanışabilirsiniz. Diğer iki gün için benim tavsiyem bir gününüzü Pai’nin biraz daha uzak yerlerine yapılan tura katılmanızı, diğer gün içinde kendi başınıza kasabayı keşfetmenizi tavsiye ederim.

Walking Street’in bir çok noktasında tur satan turizm ofisleri var. Buradan Lod Cave’in içerisinde olduğu turu satın alın. 500 baht karşılığında sabah 10’da başlayan bu tur akşam 18.00 gibi sonra eriyor. Gidilecek yerler arasında ki mesafeler uzun , kısacası yine virajlara olası yağmur yağışına hazır olun. Kiu Lom seyir noktası, Lod Cave (ufak bir bamboo rafting deneyimi), Sai Gnam Kaplıcası, Mor Pang Şelalesi ve son olarak Pai Kanyon görülecek yerler.

Kiu Lom seyir noktasında eğer şanslıysanız muhteşem manzaralar görebilirsiniz ancak hava kapalıysa bulutlardan başka görülecek pek bir şey yok.

Lod Mağarası gerçekten çok büyük. Buraya gelirken size yerel bir rehber elinde gaz lambası ile eşlik ediyor. Üç kişiye bir rehber düşecek şekilde misafirler gruplandırılıyor. Mağara içerisinde zamanla şekil almış kayalar, eski tabutlar ve denk gelirseniz yarasaları görmeniz mümkün. Bazı basamaklar çok dik ve bazı yollar çok kaygan o yüzden ayakkabı seçiminizi iyi yapın. Düz plaj terliği giymeyin yoksa benim gibi düşme olasılığınız çok yüksek. Mağaranın bazı bölümlerine kuşlar aşırı pislemiş durumda yanınıza ıslak mendil alın çünkü bazı merdivenler çok dik ve korkulukları tutmak zorunda kalıyorsunuz. Turun sonuna doğru bambu kayıklar ile mağaranın sonuna geliyorsunuz, gerçekten güzel bir manzara oluşuyor.

Bir sonraki durak Sai Gnam Kaplıcası. Ortalama büyüklükte olan bu yer doğal bir kaplıca, suyun sıcaklığı 25-26 derece. Çok derin değil ama sıcak su sizi rahatlatıyor, burada zaman geçirmek çok keyifliydi.

Şelaleler beni her zaman heyecanlandırmıştır. Ancak Mor Pang Şelalesi benim için tam bir hayal kırıklığı oldu. Şelalenin küçük olması ve şelalenin içerisinde büyük kayaların olması yüzmeye engel oldu. Çevrede gördüğüm tüylü tırtıllar daha fazla ilgimi çekti.

Son olarak gün batımını izlemek için Pai Kanyon’a gidiyoruz. Dikkat! Burası bir hayli yüksek ve çevresinde hiçbir güvenlik önlemi yok. Düşme ihtimaliniz olabilir, eğer yükseklik korkunuz varsa ya da kendinizi sakar hissediyorsanız çok fazla ilerlemeyin.  Bazı insanlar fotoğraf uğruna tehlikeye atılıyorlar. Sadece kanyonun keyfini çıkarın.  Gerçekten çok büyük ve güzel bir yer.

İkinci gün serbest gezmek için iki seçenek var. Motor kiralamak ya da bisiklet kiralamak. Hayatınız boyunca hiç motor sürmediyseniz bile motor kiralayabilirsiniz. Gerçekten ne polisler ne de satıcılar motor lisansınız olup olmadığı ile ilgileniyor. Ancak bazı ihtimaller var. Olası bir kaza ihtimali ya da motorun aniden bozulması sonucu çok sıkıcı bir süreç yaşayabilirsiniz. Walking Street’te bandajlı bazı insanlar görmüş olabilirsiniz işte onlar motor kazası yapanlar. Ben bisiklet kiralamıştım ve yaklaşık 5-6 saat keyifli bir gezi yapmıştım. Gezilecek yerler : Beyaz Budda, The heart of Pai, Paiwaan (pembe ev), Coffee in love (muhteşem manzarası ve kahve keyfi için ideal), çilek tarlası, II. Dünya Savaşı Hatıra Köprüsü ve Çin Köyü.

Gökhan Dikmen

1989 yılında Federal Almanya'da doğdum. Baba mesleği sayesinde 7 farklı şehirde yaşadım.