CERMEN VE LATİN DÜNYASI ARASINDAKİ SINIR, BRÜKSEL

863903 May 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör03 May 201186370 Yorum

Brüksel’de vaktimiz biraz kısıtlı olduğundan şehir turu yapan otobüsler ile şehirde bir ön keşif yapmaya karar verdik. İlk nokta kraliyet ailesi tarafından restore edilmiş olan Paris’teki Notre Dame’a benzeyen kilise. Bu kilise 16.yy’da yapılmış ve karşısında genişçe bir bahçe bulunuyor.

Ardından Bourse adı verilen buluşma noktası haline gelmiş olan merdivenlere geliyoruz. Gençler burada akşam saatlerinde buluşup bira içiyorlar, sosyalleşiyorlarmış. Aynı zamanda birçok mitinge ev sahipliği yapan bir mekan. Yollarda ilerlerken çok güzel binalar arasından ilerliyoruz.

Ardından Kraliyet sarayına doğru ilerliyoruz. Burası 13.yy’da yapılmış olsa da 1695 senesinde Fransa tarafından bombalanınca tekrar restore edilmiş. Halen kullanımda ve çok güzel bir bahçesi var. Şu anda bir bölümü şehir müzesi olarak kullanılıyor. Müzenin pazartesi hariç her gün 10:00 – 17:00 saatleri arasında açık. Bu müzenin giriş ücreti yaklaşık 2,5 Euro.

Bu müzede görülecek en renkli şeyler Manneken Pis’in kostümleri. Diğer önemli nokta ise Brüksel şehrinin maketi. Ancak şaşırtıcı olan şey bu makette şehirde nehir var. Ancak şehirde nehir yok… Çünkü 19.yy’da kötü koktuğu gerekçesiyle nehri doldurmuşlar. Tabii makette eski zamanda yapıldığı için maketi değiştirmemişler.

Ardından Margitte Müzesi'ne ulaşıyoruz. Zaten burası da kraliyet sarayına bağlı bir bölüm. 2 Haziran 2009 senesinde Belçikalı sürrealist sanatçı Rene Magritte (1898-1967) anısına açılmış. Giriş ücreti 8 Euro. Ama yine bu bölgedeki Güzel sanatlar müzesi ile ortak bilet alırsanız her iki müzeye giriş için toplam 13 Euro ödüyorsunuz. Güzel sanatlar müzesinde ise ağırlıklı olarak güney Hollanda’ya ait 15.- 18. Yy arasında oluşturulmuş eserler ve Belçikalı sanatçılara ait eserler bulunmakta.

Brüksel şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri B and B Dr.Vee, Apartment Central Lux Loft, Eikstraat. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Atomnium-Heysel, Appart Brussels-Uccle-Chez Oda gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Appartement Grand Place, Sweet Inn Apartments - Charité, Jaspar Ground Floor tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Brüksel aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Buradan 175 metre uzunluğunda olan Justice Sarayına geliyoruz. Biz gittiğimiz dönemde tadilatta olan bu saray şehrin en yüksek noktasında bulunuyor. Hemen yanında da 1. Ve 2. Dünya savaşı anısına yapılmış bir de anıt bulunuyor.

Ardından Avrupa Parlamento binasını görüyoruz. Burada aynı zamanda iki binayı birbirine bağlayan ve barışı simgeleyen bir köprü var. Konsolosluklar bu cadde üzerinde konumlanmış durumda. Belçika, Avrupa birliğine ilk katılan ülkelerden biri.

1880 senesinde Belçika’nın bağımsızlığını kutlamak adına kral tarafından yaptırılmış olan büyükçe bir anıt ve bir park bulunmakta. Parka Cinquantenaire Parkı adını vermişler. Bu çevrede askeri müze ve sanat müzesini görmek te mümkün.

Ardından Avrupa Komisyonu’nun Belçika’ya hediyesi olan Schuman binasına geliyoruz. Bu bina adını Fransa Dışişleri bakanı Robert Schuman’dan almış. Sebebi ise Avrupa Birliğinin temellerinin aslen Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu’na dayanması. Şöyle ki 9 Mayıs 1950'de Fransa Dışişleri Bakanı Robert Schuman, Batı Almanya ve Fransa'da çelik ve kömür üretimini denetleyecek tek bir organ oluşturması ve bu ortaklığın diğer Avrupa ülkelerinin üyeliğine ve Birleşmiş Milletlerin işbirliğine de açık tutulması konusunda bir plan öneriyor. Robert Schuman, Avrupa Kömür ve Çelik Topluluğu'nu kuran ve "Avrupa Birleşik Devletleri"nin kurulması konusunda çaba göstermiş bir kişidir. Robert Schuman'ın önerisi Fransız hükümeti tarafından "Avrupa'nın birleşmesi konusunda atılan ciddi bir adım" olarak değerlendiriliyor ve Schuman Planı, Batı Almanya, Fransa, Belçika, Hollanda, Lüksemburg ve İtalya Dışişleri Bakanlarının katıldığı Paris konferansında kabul ediliyor. Bu antlaşma da Avrupa birliğinin atılan ilk temeli oluyor.

Bu yolun devamında ise karşımıza çıkan anıt, 1830 senesinde yapılmış (Colombos anıtı). Üzerinde ilk kral sembolize ediliyormuş. Alt tarafındaki heykeller ise dinen, bedenen ve ruhen özgürlüğü temsil ediyormuş. Buradan Alışveriş merkezlerinin olduğu bölgeden geçerek Çin mahallesine doğru ilerliyoruz. Oradan ise Brüksel’in simgelerinden biri haline gelmiş olan Atomium’a geliyoruz. Burası bir uzay üstünü andırıyor. Atomium’dan çıktıktan sonra Mini Europe’a geçiyoruz. Avrupa Birliği’ne bağlı 27 ülkenin küçültülmüş maketlerinden oluşan minik bir Avrupa gerçekten. Buradan tekrar otobüse binerek ana meydana gidip bir cafeye oturup keyifli bir yemek yiyoruz. Brüksel sokaklarında birçok sanatçı sanatını icra ediyor.

Brüksel

Brüksel’de otel fiyatları biraz yüksek. Bu oteller içinden birkaç öneri verilebilir. Şehir merkezine ve ulaşım ağlarına yakın bir konumda yer alan  Dansaert Hotel ayrıca Brüksel Şehir Müzesi ve Kral'ın Evi'ne 400 metre uzaklıkta yer alıyor. Fiyat ve imkan olarak tercih edebileceğiniz güzel bir otel. Bunun yanında konaklamayı ucuza getirmek istiyorsanız Rue Neuve alışveriş caddesine yakın bir lokasyonda yer alan Sunrise Apart Hotel ekonomik bir tercih olabilir. Buna alternatif olarak ise Brüksel Bazilikası’na oldukça yakın ve ekonomik bir otel olan Hotel Belvedereyi de tercih edebilirsiniz.Brüksel’ de ki diğer oteller için buradan booking.com’a girerek göz atabilir ve rezervasyonda yapabilirsiniz.

Ana metro merkezinin yanında Novotel ve İbis otel var. Kalmak için çok merkezi bir nokta. Biz buradan tekrar Manneken Pis tarafına giderek karşısındaki kafeye giriyoruz. Adı Poechenellekelder. İç dekorasyonu çok değişik ve çok fazla adette bira çeşidi var. Özellikle meyve aromalı biraları çok lezzetli.

Brüksel-1

Burada da bisiklet kullanımı oldukça yaygın ama tabii ki Hollanda ile kıyaslanamaz.

Akşam yemeği için bizdeki Nevizade’yi andıran bir sokağa giriyoruz. Bu keyifli sokakta Chez Leon’da oturuyoruz. Burası Belçika’nın en eski restoranlarından biri. Yemekler leziz.
Sokağın sonunda Beer Planet denilen bir dükkan var. Burada alkol oranı % 13-%14 olan biralar var. En çok tercih edilen bira markaları ise Westvleteren, Orval, Kwak, Delirium Tremens ve Westmalle…

Brüksel-2

Brüksel şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Bruges: 1 Saatlik Rehberlik Turu Turu (50 €), Ghent: İspanyolca Walking Tour Rehberli (10 €), Antwerp: Yerel Yürüyüş Turu (30 €), Zundert: Vincent van Gogh Evi Giriş Bilet (6 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.