ÇİKOLATA TEPELERİ VE MİNİK MAYMUNLAR: BOHOL

Filipinler gezimi çocukluk arkadaşım Rüçhan Söhmen ile yaptım. Filipinlerin başkenti Manila’dan kalkan uçağımız yaklaşık 1 saat 20 dakika sonra Bohol Adası’nın Tagbilaran City Havaalanı’na indi, küçük ve şirin bir havaalanıydı, Filipinlerin tüm yerel özelliklerini yansıtıyordu. Filipinlerde çoğu araba rengârenk, havaalanından otelimize gidişimizi de bu rengârenk araçlardan birisiyle yaptık.

Bohol

Bohol-1

Vikipedia’yı kaynak vererek biraz Bohol Adası hakkında bilgi vereyim. Bohol, Filipinler'in Merkez Visayas bölgesinde Bohol Adası ile çevresindeki daha küçük adaları kapsayan bir il, nüfusu yaklaşık 1.250.000 kişi, başkenti Tagbilaran City. Plajları, dalış yerleri ve farklı doğal yapısı ile ünlü.

Bohol-2

Bohol Adası’nda görülecek yerler içerisinde çikolata tepeleri farklı ve özel bir yere sahip, yaklaşık 1268 koni şeklinde aynı boyutlarda 50 kilometrekareden fazla bir yer kaplıyor. Tepeler bizim orada bulunduğumuz dönemde yeşil otlarla kaplıydı, kuru mevsimde de kahverengi renk alıyormuş bu nedenle buraya çikolata tepeleri deniliyormuş. Bu özel yer UNESCO Dünya Miras Listesi’nde yer alan farklı bir coğrafi oluşum.

Bohol-3

İkinci durağımız; Tarsier Sanctuary Area olarak adlandırılan, içerisinde Loboc Tarsier denilen parmak kadar küçük maymunların olduğu, etrafı çevrili bir doğal bir parktı. Burada bu küçük maymuncuklar koruma altına alınmış, neredeyse hiç hareket etmeden ağaca yapışmış vaziyette duruyorlardı, çok tatlıydılar.

Bohol-4

Gezimizde bir başka durak da kelebek çiftliğiydi. Burada kimisi kurutulmuş, çoğu da canlı rengârenk kelebekler vardı, elinize ve yüzünüze konmaları çok hoştu.

Bohol-5

Bohol gezisinde, Loboc Nehri turu yaparak öğle yemeğinizi yemekli teknelerde yapabilirsiniz, teknelerde ve kimi kıyılarda müzikli danslı gösterileri de izlemek mümkün olacaktır. Yılın birçok mevsimi Bohol ve Filipinler gezisi yapılabilir, özellikle de ülkemizde hâkim olan kış günlerinde Filipinler gezisi içinizi ısıtacaktır.

Bohol-6

Bohol-7

Filipinler bize göre oldukça ucuz, insanlar çok pozitif, dilim varmıyor ama çok gariban bir millet, oldukça fakirler, zaten o nedenle de dünyanın birçok ülkesine ucuz işgücü ihraç ediyorlar. Dindar bir millet olduklarını da söylemeden geçemeyeceğim.