Kocaeli Çınarlıdere Doğa Yürüyüşü

ÇınarlıdereKocaeli'nin Derince ilçesine yakın bir yer. İsmetpaşa Stadı'ndan yukarı doğru Çınarlı Mahallesi'nden gidiliyor. Dolmuşları, İzmit Lisesi'nin yanından kalkıyor. Çınarlı'ya vardığınızda belediyenin Poligon Tesisleri'nden yukarı doğru, ister toprak ister asfalt yoldan ilerleyebiliyorsunuz. Biz toprak yolu seçtik.

Yürüyüş mesafesi yaklaşık 15 km ama mesire alanının başına gelene kadar, viyadükten beri yürüdük. Bizim için gidiş-dönüş yürüme mesafesi hesaplamalarımıza göre 20 küsur kilometreyi buldu. Her ne kadar her mevsim için uygun denilse de dere yazın ve sonbaharda kuruydu.
Yine de üzülmedik çünkü bunu da fırsata çevirmenin çok güzel yolu var; serin ve kuru dere yatağından yürümek. Derede zorlandığımız yerlerde zaman zaman asfalt ve toprak yoldan, bazen de patikalardan ilerledik; bazı müstakil evlerin, ağılların ve arı kovanlarının yanından geçtik.

Patika yola tekrar çıkıp ilerleyince tahta köprüden geçerek mesire alanındaki parklardan birine varıyorsunuz. İçinde minik at çiftliği de bulunan yer, bizim ilk mola yerimizdi. İsteyenler için mesirenin çeşitli yerlerinde, mangal ve çeşitli yiyecekler pişirebileceği taş ocaklar mevcut. Masa ve sandalyeler, çardaklar, birbirine kısa mesafe aralıklarıyla konuşlandırılmış tuvalet, çeşme ve hayratlar da yürüyüşünüzü fazla yorulmadan gerçekleştirmenize olanak sağlıyor.

Derenin derinleştiği yerlere, asfalttan tepe eteklerine geçiş için bazı yerlere de ip köprüler asılmış. Yorucu ama eğlenceli bir geçiş sağlıyor.

Yolda ilerlerken küçük meyve bahçeleriyle de karşılaşıyorsunuz. Bazı çınar ağaçlarının üstlerine yerleştirilmiş, tahta dinlenme alanları ile de sessizliği dinleyebilirsiniz.

Parkurun hedef noktası; şelale. Dileyenler faytonlarla şelaleye gidebilir fakat biz yürümeyi seçmiş olduğumuzdan, küçük su arıtma depolarının yanı son durağımız oldu. Şelaleye gitmek için soldaki yolu, depolara gitmek için de sağdaki patika yolu seçebilirsiniz.

Dönüşümüzü asfalt yoldan yaptık. Mesire yerinin çok büyük olması ve imkanlarının da yürüyüşü kolaylaştırması açısından, ilkbahara doğru tekrar bir yürüyüş yapmayı planlıyoruz.

Büşra Ordukaya

Kitap okumaya bayılan, doğa fotoğrafları çeken, şiir ve öykü yazan, memleket meselelerine kafa yoran, yağmurun ferahlığına hasta, yürüyüşü, kahveyi, doğayı çok seven, hayvanları alıp koynuna saklay