ÇİN’DEKİ TÜRK RESTORANLARI

166930 Mar 2016Gezi Notu
ESRA ERSALESRA ERSALGezgin30 Mar 201616690 Yorum

Çin seyahatlerimiz hakkında en sık sorulan sorular genellikle yeme içme hakkında oluyor. Çin’de Ne Yenir? Çinliler ne yiyor? Aç kalıyor musunuz? Ekmek bulabiliyor musunuz? Bunun gibi sorular en çok sorulanlar arasında. Çin yemekleri Türkiye’deki Çin restoranlarındaki gibi olmadığı için yemek konusu ciddi sorunlar yaratabiliyor. Her restoran zincirinde olduğu gibi yemekler o ülkeye göre adapte edilir. Yani burada seve seve Çin yemeği yiyen arkadaşlar Çin’e gittiklerinde hayal kırıklığı yaşayabilirler.

Pekin

Biz Çin’de yemek sorunumuzu genel olarak, eğer ayak üstü atıştırmalık bir şeyler istiyorsak Mc Donalds ya da Pizza Hut‘ı tercih ederek, akşam yemeklerinde ise Türk restoranlarını tercih ederek çözüyoruz. Çin’e gidecek olan ve yemek sorunu yaşamak istemeyenler için  Çin’deki Türk restoranlarını bir başlık altında toplayayım istedim.

Çin’deki Türk Restoranları

Şangay’daki Türk Restoranları:

Pekin-1

Pasha Shanghai Turkish Restaurant: Şangay’da gittiğimiz Türk restoranları arasında en beğendiğimiz Pasha Restaurant oldu. Şangay’ın elit semtlerinden birinde yer alan bu restoran oldukça kısıtlı bir alana sahip. Biz gittiğimizde Çinli bir grup doğum günü kutluyordu. Ve çok az masa boştu. Biz de kebap ve şiş sipariş vermiştik. Türkiye’deki tatlardan hiçbir farkı olmayan bu restoranı gönül rahatlığıyla tercih edebilirsiniz.

Pekin şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Gehua New Century Hotel Beijing, Beijing Lido Place Apartment, Beijing Easyhome Chaoyang. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Saint Angel Hotel - Beijing, Holiday Inn Express Beijing Wangjing gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Beijing Déjà Vu Youth Hostel, Beijing Traditional View Hotel, Beijing Yaju Theme Apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Pekin aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Kervan Orient Express: Önceki adı Kervan Türk olan restoran artık bu isimle hizmet veriyor. Şangay’ın en merkezi yeri olan People Square’e çok yakın olan bu restoran konumu nedeniyle de çok tercih ediliyor. Geniş, ferah bir mekana sahip, yemekleri de lezzetli.

Garlic Restaurant: Biz oradayken bu restoran henüz açılmamıştı. İş yemekleri, özel kutlamalar gibi daha lüks tüketime yönelik hizmet veren bu restoranı deneyimleme şansım olduğunda yemekleri hakkında da değerlendirme yazacağım.

Pekin’deki Türk Restoranları:

Pekin-2

Turkish Mum Restaurant: İsminden ve internette yazılanlardan ötürü Türk restoranı sanarak gittiğimiz bu  restoranda resmen hayal kırıklığı yaşadık. Bu restoranın ne sahibi ne de çalışanları arasında bir Türk dahi yok. Şaka gibi ama gerçek. Çinli sahibesi Türk yemeklerini sevdiği için bu restoranı açmış fakat lezzetleri kesinlikle bizim damak tadımıza uygun değil. Önerim Türk restoranı sanarak gitmemeniz.

Çanakkale Restaurant: Pekin’deki Türk restoranları arasında en şık ve iddialı olanı. Fiyat olarak diğer Türk restoranlarından biraz daha pahalı olan bu yer daha çok iş yemekleri, toplantılar ve özel kutlamalar için tercih ediliyor. Pekin’de geçirdiğimiz günlerde çoğunlukla bu restoranda akşam yemekleri yiyoruz. Mekan oldukça ferah ve geniş. Yemekleri de Türkiye’de yediklerimizi aratmıyor.

Desert Rose Restaurant: Bu restoran ile Çanakkale Restaurant’ın sahipleri aynı kişiler. Bu nedenle lezzet açısından pek farkları yok. Yer olarak da aralarında sadece 4-5 bina var. Lezzeti aynı fakat mekan daha küçük ve daha günlük kullanım için olduğundan fiyat açısından burayı da tercih edebilirsiniz.

Guangzhou’daki Türk Restoranları:

Pekin-3

Sultan Restaurant: Bizim Guangzhou‘da konakladığımız Baiyun otelin altında bulunan Sultan Restaurant, tüm akşam yemeklerimizde tercih ettiğimiz yer oldu. Daha çok Araplara hizmet veren bu restoranda sunulan tüm yemekler oldukça lezzetli. Ayrıca Çin’de oldukça özleyeceğiniz zeytin, peynir gibi yiyeceklerle kahvaltı imkanı da sunuyor bu yer. Bence Guangzhou’daki en güzel Türk restoranı burası fakat fiyatları biraz pahalı.

Ottoman Turkish Restaurant: Restorandan öte daha fast food yemeğe yönlendiren bir mekan burası. Bir kere öğle yemeği için tercih ettik. Pek damak tadımıza uygun gelmedi.

Bosphorus Turkish Restaurant: Türk restoranından öte Arap restoranı görünümündeki bu mekanı bir kere tercih ettik. Yemekleri lezzetli fakat içerisi yemekhane gibi aşırı kalabalık. Ağız tadıyla oturup yemek yemek için pek uygun değil. Ye ve git demek daha uygun olacaktır .

Oldukça tercih edilen ve kalabalık bir restoranı olduğu için iş yemekleri ve toplantılar için uygun değil. Ayrıca bu restoranda kredi kartı geçmiyordu biz gittiğimizde. Gitmeden önce mutlaka nakit bulundurun. Kapısında çok fazla Müslüman döviz bozan kişiler var ve restorana giriş çıkışta rahatsız, huzursuz edebiliyorlar.

Shenzhen’deki Türk Restaurantları:

Pekin-4

Mevlana Restaurant: Shenzhen’de tercih ettiğimiz tek Türk restoranı olan Mevlana’nın yemekleri özellikle de kebabı ve lahmacunu oldukça lezzetli. Mekan geniş ve ferah. Çinliler tarafından da çokca tercih edilen bu restorandan sütlaç yemeden çıkmayın.

Anatolia Restaurant: Bizim deneyimleme fırsatı bulamadığımız bir restoran. Fakat haklarında yapılan değerlendirmelerin büyük çoğunluğu olumlu. Eğer yolunuz Shenzhen’e düşerse deneyebilirsiniz.

Hong Kong’daki Türk Restoranları:

Pekin-5

İstanbul Express Restaurant: Fast food yemekler konusunda oldukça iddialı olan bu restoran Hong Kong’un merkezi diyebileceğimiz Tsim Sha Tsui’da yer alıyor. Hiç aramanıza gerek kalmadan şehri gezerken bile denk gelebileceğiniz bir yerde. Sokağa açılan bir restoran olduğu için hem yemeğinizi yiyip hem de Hong Kong’un kalabalık insan trafiğini izleyebilirsiniz.

İstanbul Turkuaz Restaurant: İstanbul Express Restaurant ile sık sık karıştırılan bu yer, merkezden biraz daha uzakta ve fast food’dan biraz daha uzak.

Bahçe Turkish Restaurant: Hong Kong Lantau Adası'nda yer alan bu restorana bizim gitm fırsatımız olmadı fakat gidenler oldukça iyi yorumlar yapmışlar. Deneyimleme fırsatı bulduğumda yemekleri hakkında da yorum yapacağım.

Merhaba Turkish Restaurant: Tsim Sha Tsui’da yer alan bu restoran Çinlilerin de çok sevdiği bir mekan. Bunun başlıca nedeni ise akşam yemeklerinde dans (dansöz) performansı olması.

Bu yazımda Çin’deki Türk Restoranlarına yer vermek istedim. Eğer sizin de Çin’e yolunuz düşerse ve Çin yemeklerinden hoşlanmıyor veya sadece Türk yemeği yemek istiyorsanız bu yazım size yardımcı olacaktır.

Pekin şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Pekin: Çin Kung Fu Show Biletleri ve Transferler (29.37 €), Pekin Day Tour: Hayvanat Bahçesi, İpek Fabrikası, Saray, ve Temple (48.37 €), Pekin: Öğle ile Tam Gün Kültür Turu (124.37 €), At Mutianyu Çin Seddi Yarım Gün Turu (119.19 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.