ÇÖLÜN SÜPRİZLERİ

287716 Ara 2013Gezi Notu
Mehtap UşunMehtap UşunGezgin16 Ara 201328750 Yorum

O kadar çok ki hangisinden başlayayım diye düşünüyorum. Neyse, ben yazmaya başlıyayım hepsi satırlar arasında bir bir yerini alacaktır ;)

Mısır seyahatimde tanıştığım rehber arkadaşım Moustafa, kendi ülkesindeki siyasi problem yüzünden maalesef Dubai'de çalışma kararı almış ve sigortacılık işine başlamış. Bende Şubat'ta nereye gidilir, ne yapılır diye düşünürken ve bir de iş stressinden bunalmışken, hava değişimi olur Antalya'ya giderim diye plan yapıyordum. Mailleşiyoruz, "Neden buraya gelmiyorsun?" dedi. O'na "Güzel olur" yazıyorum ama bir yandan da vize işlemleri zaman alır, izinli olduğum döneme yetişemeyebilir diye endişem var. Gene de tüm negatifi boşverip, turları inceledim. ETS'de super bir alternatif buldum. Fotoğrafım dahil tüm evrakları scan edip onlara gönderdim tüm işleri 5 gün içinde hallettiler, vizem hazırdı :) Alternatif otellerden birini seçtim. Seçim yaparken odaklandığım iki nokta vardır; otelin güvenilir+temiz olması (tavsiyeleri değerlendiririm genelde booking.com'dan araştırırım) merkezi bir yerde olması. Dolasıyla seçtiğim otel metroya yürüme mesafesindeydi. Metro ağları, temizliği, konforu, güvenliği, modernliğiyle tam olarak günümüze uygun yapıya sahip. İlk süpriz bu oldu :) İş çıkış saatlerinden itibaren kalabalıklaşıyor. Aklınızda olsun en son vagon hanımlara ait. Ona bindiğinizde kalabalık hiç rahatsız etmiyor. Yanlışlıkla bu kabine binen bir erkek olursa yıldırım çarpmış gibi uzaklaşıyor :) Çünkü Yasak! Cezası da çok yüksek. Yakın mesafelerinizde ise taksiyi tercih etmenizi tavsiye ederim. Fiyatlar bize göre gayet uygun. Ne de olsa petrol ülkesindeyiz-son demlerini yaşıyor olsalarda. İlk fırsatımda kendi otelimden 7 yıldızlı meşhur otel Burj Al-Arab'ın yan tarafındaki plaja taksiyle gittim. Bu plajı rehberimizle şehir turu yaparken gözüme kestirmiştim.

Dubai

Bayıldım buraya. Fotoğrafladığım bu karede, deniz suyunun rengini ve temizliğini görebilirsiniz. Kumlara ise akıl sır erdiremiyorsunuz. Yumuşacık, kremlenmiş gibi! Emir özel getirtmiş dediler. Sağolsun, bizleri de düşünmüş :)
Plajların kuralları var! Bikininiz makul boyutlarda olmalı, sevgilinizle el ele tutuşmak, sarmaş dolaş dolaşmak yasak. Ahlak polislerine yakalanırsanız ya da Gulf Vatandaşı sizi şikayet ederse, yandınız. Geçen sene bir İngiliz çift öpüyormuş, şikayet edilmişler, Ahlak polisi tarafından götürülmüşler. Diplomatik iletişim bile çözümsüz kalmış. Dışişleri Bakanlarının  arabuluculuğu bile yetmemiş, aylarca hapiste kalmışlar. Çiftlere duyrulur.

G'M Not : Sadece hanımlara hizmet veren plajlar da var.

Çöle gelmişken 4x4 Jeep ile Safari turu mutlaka yapılmalı. Adrenalin severler için kaçırılmaz bir nimet. Emniyet kemerlerinizi takın, ağzınızı burnunuzu sıkı sıkı kapatın ve kumlarla dansın tadını çıkarın! Benim gibi çığlık çığlığa :)

Dubai-1

Kına yaktırmak. Bölgenin hanımları, beğendiğiniz motifi kısa sürede elinize, kolunuza, yüzünüze çiziyorlar. Birde renkli pullar serpiştirip, süslüyorlar sizi. Hayranlıkla izleyip, özenle sergiliyorsunuz ;)

Dubai-2

Dubai şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Keys Please Holiday Homes - Shams 4 - JBR, OkDubaiApartments- Daisy Dubai Marina, Dubai Apartments JBR Sadaf. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz InterContinental Dubai Marina, Gloria Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Palm Views East, Park Regis Kris Kin Hotel, Ghaya Grand Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Dubai aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Bir dönem çölde avlanmak amaçlı kullanılan Şahin, bedevilerin yiyecek sağlamalarına yardımcı olmuş. Şimdiler de ise bir güç göstergesi. İnanılmaz rakamlara satılıyorlarmış.

Dubai-3

Çölde özel yeteneğe sahip Lübnanlı bir arkadaş edindim. Onu izlemekten alamadım kendimi. Renkli kumlardan, beğendiğiniz cam şişelerin içine, istediğiniz renklerde tablo yapıyor. Kesinlikle Muhteşem! Kum tanelerinin o şişelerin içinde, ufacık huniler sayesinde bir araya gelerek nasıl çölü, güneşi, bulutları, develeri, sizin arzu ettiğiniz yazıyı oluşturduklarını hayretler içinde izleyeceğinizden eminim. Bu anı hatırlamak için kendi favori renklerimden bir tablo yaptırdık, üzerine de  "Mehtap Lost In Dubai" yazdırdım. Mümkün mü bunca süprizin içinde kaybolmamak. :)