CRUİSE İLE ADRİYATİK: DUBROVNİK ANILARI

848521 Mar 2013Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar21 Mar 201384850 Yorum

Adriyatik turumuzun üçüncü bölümünde, Dubrovnik’teki seyahat anılarını paylaşacağız.

Tüm gün denizde geçen cruise turunuzun üçüncü gününde gemideki günlük aktiviteleri takip ederseniz eğlenceli bir gün geçirebilirsiniz.

Gelelim 4. güne…

Gemimiz sabah saat 07:00 sularında Hırvat adalarının arasından geçerek Dubrovnik limanına yavaş yavaş giriş yaptı. Siz siz olun bu adaların yanından ve kıyılara bu kadar  yakın geçerken bu manzarayı kaçırmayın.
Dubrovnik

Hele bir de o devasa geminin bu limana yanaşırken yaptığı 180 derece dönüş var ki, bu nasıl olur diyorsunuz!!!
Dubrovnik-1

Dubrovnik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Apartments Kapo, Apartment Dubrovnik Put Srda, Apartment Dubrovnik Setaliste kralja Zvonimira. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Apartment Cavtatska V, Apartment Valerija gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Graziela, Dvori Lapad, Apartment Adriana tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Dubrovnik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Gemide satılan turlara 2 gün öncesinden göz gezdirdiniz ve 60-70 €’luk eski şehir turunu aldınız. Kahvaltınızı yaptıktan sonra gruba katıldınız ve otobüslerle 10 dakikalık yolculuk sonunda kale kapısında sizi indirdiler ve dönüş saatinizi tembihlediler.
Dubrovnik-2

Bu arada rehber de sizi kale içini ve surlarını tanıtım turuna çıkardı. Siz kendinizde buraya ulaşabilirsiniz. Şöyle ki; geminin sizi indirdiği yerde yerel taksiler sizi bekliyor. Bu taksiler sizi 10€ karşılığında kale kapısına (PİLE GATE) getiriyor. Fiks tarife. 4 kişi bindiğiniz taktirde buyrun size 2,5€ kişi başı gezi. Bunun aynısını şehir otobüsleri de her 15 dakika da bir, liman terminalinin arkasından yapıyor zaten. Bunlara bir biletle binip şehri de turlayabilirsiniz. Gelelim kale içine . Çok hoş ve çok iyi korunmuş bir iç limanı ve turizm cazibesi var.
Dubrovnik-3

Taş duvarları 20ft kalınlığa kadar çıkabilmekte ve tüm eski şehri çevrelemektedir. UNESCO’nun koruması altına alınmış ve dünya mirası listesindedir. 1667 yılında büyük bir deprem ve yangın sonucu şehrin büyük bir kısmı yanmış ve harabeye dönmüştür.

Pile kapısından şehre girdikten sonra şehrin mermer taşı döşeli sokaklarına girerken sizi Onofrio Çeşmesi karşılıyor. 1438 yılında şehre su sağlamak amacıyla yapılmış olan bu çeşme, 1667 depreminde tahrip olmuş fakat restorasyonundan sonra, önceleri halkın, şimdi de artık turistlerin ilk buluşma yeri olmuştur. Buranın simgesi haline gelmiş olan şahane papağanlarla resim çektirebilir, artık Türkçe de konuşan köşedeki dondurmacıdan dondurma yiyebilir ve halen çalışan dünyanın ilk (1317) eczanesine ve 14. yüzyıl Franciscan Manastırına kısa bir ziyaret yapabilirsiniz.
Dubrovnik-4

Manastırın müzesinde tıbbi kitaplara ve laboratuvar aletlerine ve 1667 depremine dayanmış ve halen duran şehrin eskiden nasıl göründüğünü resmeden boyamalara da göz atabilirsiniz.

Evet Placa (Stradun) caddesine yeniden çıktık.
Dubrovnik-5

Nereye baksak, hangi sokağa girsek diye şaşkınız. O kadar güzel ki, o kadar güzel korunmuş ki. Dükkanlar, kafeler, restoranlar adeta sizi şirinlikleriyle içeriye davet ediyorlar.
Dubrovnik-6

Takıla takıla yürürken, ara sokaklara girip çıkarken ana cadde rotamızı koruyoruz. Caddenin sonunda sol tarafta biraz içeride Avrupa’nın ikinci en eski sinagogu karşılıyacak sizi. İçeriye bir göz attıktan sonra geri gelin ve biraz daha ilerde Placa caddemizin sonunda karşınıza şehrin eski meydanı ve 1444 de yapılıp 1929 yılında restore edilen ve 2 bronz figürü ile saat başı çalan saat kulesi çıkıyor. Bu meydanda çeşitli tarihi binaların yanında erken 1700’lerde barok tarzında inşa edilmiş olan St.Blaise’s Manastırını da göreceksiniz.

Buradan sağınıza dönüp biraz yukarı çıkınca Rector Sarayına geliyorsunuz. Burası geç gotik ve erken Rönesans tarzını yansıtmaktadır. Dubrovnik’in ilk özel ticaret odaları ve resmi devlet dairelerine ev sahipliği yapmış binasıdır. Şimdi bu bina yaz festivalinde konser salonu olarak hizmet vermekte ve dekorasyonu ile aristokrasinin bir zamanlar nasıl yaşadığı hakkında da bize bilgi vermektedir. Aşağıya   meydana tekrar indiğimizde limana çıkmadan hemen önce bizi Sponza sarayı karşılayacaktır. Burası şu anda mint and customs house olarak hizmet vermekte ve içersinde paha biçilmez manuscripts bulundurmaktadır. Buradan biraz daha ilerlediğimizde 14 ve 16. yüzyıllarda yapılan Dominican Manastırına geliyorsunuz. Zaten yönlendirme tabelaları kolaylıkla sizi gerekli yerlere yönlendirmektedir.

İsterseniz kale surlarına çıkıp oradan da şehrin ve eski limanın manzarısına hakim yollarda bir çevre turu yapabilirsiniz. Buraya çıkmak parayla bilgilerinize.
Dubrovnik-7

Şimdi eski limana çıkalım hemen. Müthiş bir liman, motorlar ve restoranlar bizi karşılıyor. Bu motorlar çevre adalara geziler düzenliyorlar. Vaktinize ve hava durumuna göre seçiminizi yapabilirsiniz. Surların Ploce kapısı şehrin bu tarafındaki girişidir. Buradan yine sol tarafınızı takip ederek yürümeye dayanıklı iseniz biraz merdiven çıkarak sizi . Müthiş bir Dubrovnik ve adalar manzarası seyrettirecek tepeye çıkaracak teleferiğe ulaşacaksınız. Gidiş dönüş biletinizi aldıktan sonra yukarıya doğru süzülmeye başlıyorsunuz. Çıkınca bu manzara karşısında ağzınızı kapatmayı unutmayın. Hemen fotoğraflarınızı çektikten sonra vaktinizin azaldığını unutmayın.
Dubrovnik-8

Daima gözünüz saatinizde olsun. Dönüşte sıra olup olmadığını da aşağıda teleferiğe bilet almadan önce öğrenmelisiniz. Çok sıra varsa vazgeçin ve bir taksi kiralayın, sizi yukarıya çıkarsın, beklesin ve sonra da geminize bıraksın. Çok para da vermezsiniz merak etmeyin. Tabii bu arada belirtmem lazım Hırvatistan henüz Avrupa birliğine girmediği için vize yok ama parası Hırvat Kronu hala geçerli. Az bir miktar limanda veya çarşı gezmenizde de bozdurabilirsiniz.

Eveet bu arada vaktiniz nasıl? Daha vaktiniz varsa demek ki hızlı gezmişsiniz Dubrovnik’i. Demek ki çarşıda ve ara sokaklarda daha fazla vakit ve para harcayıp kendinizi de dostlarınızı da sevindirebilirsiniz. Bir şey tavsiye edeceğim. Avrupa’da turistik şehirlerde satılan hediyeliklerin çoğu Çin malıdır ve her yerde aynıdır ve ucuzdur ama sanat değeri tartışılır. Onun için yerel şeyler alısanız daha makbul olur.

Geminize geldiniz ve yorgunluk had safhada ama bu güzellikleri görmeye değdi doğrusu. Hemen odanıza  yahut kafeteryaya gittiniz  ve birşeyler atıştırdınız. Ne güzel işte gemilerin güzelliği burada, rahatlık ve bavul toplama açma yok, ohhhh…

Yine güvertede ya da restoranda cam kenarı bir masada kahvenizi veya çayınızı yudumlarken yine akşam oldu ve Dubrovnik’e allahaısmarladık diyoruz…

*** “CRUİSE İLE DÜNYAYI KEŞFETMEK İÇİN İPUÇLARI – CRUISE İLE ADRIYATIK” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.