CRUİSE İLE ADRİYATİK: VENEDİK ANILARI

925821 Mar 2013Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar21 Mar 201392580 Yorum

Adriyatik turumuzun dördüncü bölümünde, Venedik’teki seyahat anılarını paylaşacağız.

Geminiz sabah saat 07:00 sularında Venedik şehrine doğru yaklaşıyor ve güneşin doğuşunu arkasına alarak San Marco Kanalına giriyor. İşte dünyanın, hiçbir yerinde bu büyüklükteki bir geminin bu kanala nasıl böyle  girip yavaş yavaş bir kuğu gibi süzülmesini ve altında gibi kalan binaların üzerinden çatılarının seyrine tanık olamazsınız. Muhteşem bir manzaradır. O kadar yakın geçer ki gemiler buradan, kiliselerin çan kulelerine elinizi uzatsanız dokunacakmış hissine kapılırsınız.

Venedik

Esasında bu geçiş bir nevi Venedik kanal turudur. İster balkonunuzdan izleyin, ister restoranınızda kahvaltınızı yaparken ve çayınızı yudumlarken… Bu keyfi mutlaka yaşamalısınız.

Venedik-1

Venedik şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Ca Rosada, San Gallo Apartment, The Red House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Casa Fortuny, Appartamento San Marco gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Apartment Sant'Angelo, Dimora Novecento, Ca' Luminosa tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Venedik aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Geminiz limana yanaştıktan sonra ilk olarak gemiden tur yolcuları sırayla çıkarlar. Venedik şehir turu, sanat eserleri turu, Murano adası cam atölyeleri turu, Murano ve Burano adaları turu, Gondola turu v.b. Bu turları siz de kendi başınıza yapabilmeniz için işte size birkaç tarif;

Venedik’e ilk defa geliyorsanız ve yürüyerek her tarafı keşfetme azmindeyseniz, gemiden çıktıktan sonra kalabalığın gittiği yönü izleyerek 10 dakikalık yürüyüşle Piazzale Roma’ya (Roma meydanı) ulaşırsınız. Buradan ister kanallar arasında seferler yapan vaporettolara (küçük Kanal vapurları) binerek hem kanal turu yapabilir, hem de San Marco Meydanına kadar gidebilirsiniz. Biletler 2-3€ kadardır.

Venedik-2

San Marco meydanı Venedik’in ve Avrupa’nın en turistik ve en güzel meydanıdır. Burada bakın neler var neler;

1063 yılında yapımına başlanmış ve İstanbul’daki Bizans eserlerinden örnek alınmış (Golden Basilica) Altın Basilica ismiyle de anılan St. Marco Katedrali (St.Mark’s Cathedral).

Venedik-3

Giriş kısmının üstünde meşhur Mahşerin Dört Atlısı heykelleri bulunmakta ve bizzat Osmanlı padişahları tarafından Venedik düklerine hediye edilmiştir. Asılları içeride müzede sergilenmektedir.

Venedik-4

814 yılında yapılmış fakat 4 defa yangınlara maruz kalıp yıkılmış ve İtalyan gotik sanatının en önemli yapıtlarından biri olan Dükler sarayı (Palazzo Duka). Dükler Sarayı duvar ve tavanındaki freskleri ve altın kaplı merdivenleri ile ünlü.

Venedik-5

Bu bölgede neler yok ki…

- 15 yüzyılda inşa edilmiş olan Saat Kulesi (Campanile) ve eski Mahkeme salonları (Libreria Vecchia)

- 18. Yüzyılda yapılmış olan yeni mahkeme salonları (Procuratie Nuove)

- 1807 yılında yapılmış olan ve Venedik’in tarihiyle ilgili hem obje hemde sanat eserlerini barındıran ve tarihin izlerini süren Correr müzesinin de içinde bulunduğu Napoleonic Wing binası

- Dükler sarayını, hapishane ve (mahkumların nem veya sıcaktan sefil bir şekilde kaldıkları ve çoğunlukla hastalıktan öldükleri ve meşhur Kazanova’nın 1756 yılında kaçtığı) zindanları birbirine bağlayan Bridge of sights (1600) köprüsü ve kanalı.

- 99 metre yüksekliğinde olan ve 10. yüzyıldan bu yana ayakta duran Çan kulesi. Bu çan kulesi rönesansın meşhur mimarlarından Jacopo Sansovino tarafından çizilmiş ve bronz heykelleri mermer ornaments ile bezenmiştir.

- 1537 yılında Sansovino tarafından yapılmış olan eski kütüphane. Eski kütüphane eskiden eğitim merkezi, sonra da politik güçlerin toplandığı merkezdi.

- Sahilde cafelerin ve Gondolların müşteri beklediği nefis görüntüler

Venedik-6

- Karşınızdaki adada bulunan 1566 yılında Andrea Palladino tarafından dizayn edilmiş olan San Giorgio Maggiore Kilisesi

- Meydanda zamanın meşhur sanatçıların, yazarların ve edebiyatçıların (Casanova-Wagner-Proust vb.) vakit geçirdiği Cafe Florian ve aklınızı  başınızdan alacak binalar, kalabalık ve şapkanıza ve omuzunuza konan güvercinler

Eveet… San Marco meydanında 3-4 saatinizi harcadınız ve buradan şık mağazaların bulunduğu ve hediyelik esyaların satıldığı ara sokaklara girerek, kendinizi kaybettiniz.

Venedik-7

Venedik-8

Aman kaybolmayın ama neyse elinizde geminizden edindiğiniz haritanız var.  Daima takip edin . Rialto Köprüsü yönünde ilerliyorsunuz ve sık sık hediyelik eşya dükkanlarına takılıyorsunuz. Yolda al git usulu satış yapan pizzacılara rastlarsanız, artık İtalyan pizzasının tadına bakma zamanı gelmiştir. Birer dilim pizza alıp yolunuza devam edin.

Venedik-9

Bu sokaklarda o kadar çok katedral, opera ve tiyatro sarayı, köprü ve sanat galerileri var ki anlatmakla bitmez. İsterseniz bunları ikinci defa Venedik’e geldiğinizde anlatayım. Çünki Venedik 1 defa da gezilemez, mesela ben 3 defa gittiğim halde hala gezemediğim o kadar çok yer var ki düşününüz Venedik’in önemini. Daha Murano adasına, Murano adasına gideceğiz ama bir gün içersinde hepsini yapmaya kalkmayın, zaten zevk alamaz ve yorulduğunuzla kalırsınız.

Venedik’in en ünlülerinden biri de Rialto Köprüsü. 1588-1591 yılları arasında inşa edilen ve Rialto ile San Marco meydanını birbirine bağlayan bu mermer kaplı köprü, Büyük Kanal üzerinde bulunmaktadır.

Venedik-10

Burada köprü üstü dükkanlar ve altından geçen kanal trafiği bir süreliğine seyre değerdir. Kanal kenarı kafe ve restoranlarda kahve veya atıştırmalıklar alarak dinlenebilirsiniz. Saatinize bakıyorsunuz değil mi? Saatiniz yaklaştı ama sizde ya Roma Piazzale meydanına yaklaştınız veya San Marco Meydanına geri geldiniz ki buradan geminize  vaporetta veya geminin paralı shuttle ile  dönebilesiniz. Aman zamanı geçirmeyin. Geç kalacağınızı anladığınız anda sakın paniklemeyin. Hemen kanalın kenarında sizi deniz taxi ile geminize ulaşın.

Venedik-11

Evet yine geminizin kalkma vakti geldi. Yine San Marco meydanı ve kanalından ağır ağır süzülerek geminiz sabah geldiğiniz yöne doğru giderek açık denize çıkacak ve akşam güneş batımını sancak tarafınıza alarak,  bir sonraki limanınız Bari’ye doğru bütün gece yol alacaksınız.

Venedik-12

Gece yemeğinizde yeni arkadaşlarınızla hoş bir sohbet gerçekleştirdiniz. Sonrasında geminin mağazalarını dolaştınız ve gece şovlarını izlemeye o 2.000 kişilik tiyatroya gittiniz. Şahane şovlar, müzik ve ışık ziyafeti hoşunuza gitti eminim. Sonrasında kumarhaneyi ziyaret edebilirsiniz. Şıkır şıkır bir ambians ve purosunu sigarasını tüttürerek kazanan ve kaybeden oyuncuları seyrettiniz. Siz de o heyecanı tattınız ve yatak!!! Tabii yapacak daha çok şeyler var gemide. Diskoya gidebilirsiniz. Barlardan birisine veya ikisine takılıp canlı müzik dinleyebilir, biraz dans biraz yarışmalara katılabilirsiniz. Yukarıya çıkıp restoranlarda atıştırmalık bir şeyler yanında ücretsiz çayınızı , kahvenizi yudumlayabilirsiniz.

Venedik-13

Veya odanıza çekilip yarın Bari’de gezilecek yerleri gösteren ve turların tanıtımı yapılan kanalı açıp TV’den yarın ki programınızı gözden geçirebilirsiniz. Yarın Bari’de buluşma üzere…

*** “CRUİSE İLE DÜNYAYI KEŞFETMEK İÇİN İPUÇLARI – CRUISE İLE ADRIYATIK” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.