CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU – 1. BÖLÜM: NAPOLİ - SORRENTO

700808 Nis 2013Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar08 Nis 201370081 Yorum

Yazı dizimin bu bölümünde Napoli’den başlayıp yine Napoli‘de sona eren Cruise ile Batı Akdeniz gezisinin bilgilerini sizlerle paylaşacağım.

Rota: NAPOLİ (Sorrento) – LİVORNO (Pisa) - VİLLEFRANCHE(Monaco) – VALENCİA -  İBİZA- LA GOULETTE (Medina ve Kartaca-Tunus) – CATANİA (Taormina) - NAPOLİ

Bu gezimizin Napoli’den başlamasının nedeni, Türkiye’den uygun fiyata bu turun yapılamamasıdır.  Çünkü Türk yolcu sayısı bu tip seferlerin İzmir veya İstanbul’dan başlaması gemi firmaları için yeterli olamamaktadır. İnşallah bu yazılarım sayesinde siz değerli dostlarım cruise seyahatlerine ne kadar çok giderse,  şirketlerin sefer çeşitliliği de o derecede çoğalacaktır.

İnternette takip ettiğim www.priceline.comwww.cruisecritics.com gibi siteler ve bazı Türk acenteler,  bize tüm dünya cruise seferlerinin seçeneklerini sunuyorlar.  Avantajlı son dakika fiyatları ve bunların tavsiyeleriyle birlikte yolcuların seyahat ettikleri gemi ile ilgili şikâyet veya memnuniyetlerine de yer veriyorlar. Bu sitelerden aynı zamanda uygun fiyatlı otel ve uçak biletlerinizi de ayırtabiliyorsunuz.

Ben de bu sitelerden birinde gözüme kestirdiğim, keyfime ve cebime uyan bir gezi bulunca hemen kardeşimle beraber yaşayan 84 yaşındaki anneme bildirdim. Benim bu yaşta Avrupa’da ne işim var diyen annemi bu tura katılmaya ikna etmek kolay olmadı. “Anne bak, ben gemide ne insanlar gördüm, ne yaslı,tekerlekli sandalyeli, ne engelli insanlar gördüm” diye diye sonunda, “kardeşlerini de alalım, hep beraber bu geziyi yapalım” deyip, kardeşlerimden de olur çıkınca bu seyahate 2 kamara olarak rezervasyon yaptırıp; “3 kardeş ve anneleri” olarak çıkmak nasip oldu.

Napoli şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Be Italian Capodimonte, Centraal Station B&B, Prêtáloger. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Casetta Belvedere, Piazza Amedeo Studios gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz La Mia Casetta, Le Piazze di Napoli Apartment, Luxury Open Space tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Napoli aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Öncelikle nasıl rezervasyon yapıyorum oradan başlayalım isterseniz. Biraz önce bahsettiğim sitelerdeki araştırmalarım neticesinde en iyi fiyatı aldıktan sonra, bunu kendi acenteme bildirdim. “Nasıl olur acenteye bildirilir mi böyle şeyler, ben yaparım rezervasyonumu geçerim.” demeyin! Acentem bana daha uygun fiyat vermez mi? Çünkü cruise şirketleri onlara, daha avantajlı fiyat verebiliyorlar.

Oleyy!!! Geminin kalkmasına 4 ay kala acentemiz aracılığıyla yaptırdığımız bu rezervasyon bedelini de 4 taksitte ödedik mi?  İşimiz biraz daha tatlandı. Eveet bu işler böyle oluyor işte.

Şimdi sıra geldi uçak biletlerine. Araştırmalarımı hem Napoli yönüne uçuşu olan pek çok havayolu sitesinden yaptım. Biletlerimizi özellikle geminin kalkış gününden bir gün evveline aldık. Böylece gitmişken Napoli’yi ve çevresini daha iyi tanıyabilecektik. Yani gittiğimize değsin dedik.

Gezi sitelerindeki ve TV’deki tavsiyelere göre Napoli’ye trenle 1 saat uzaklıktaki Sorrento ve Amalfi sahillerini mutlaka görmeliydim.  Acentemiz otelimizi de güzel bir yerden ayırtınca artık bize bir tek 4 ay sonra bavulları hazırlamak kaldı. Şimdi 4 ay bunun heyecanını yaşayacağız.

4 ay sonra ……

1.GÜN NAPOLİ
4 ay o kadar çabuk geçti ki… Hazırlıklarımızı bitirdikten sonra, İzmir-İstanbul- Napoli uçuşumuzu başarı ile tamamladık.
Napoli

Napoli’ye indiğimizde ilk işimiz bir taksi ile anlaşarak küçük bir şehir tanıtım turu ve Mercure - Napoli Garibaldi otelimize varış. Taksici 20€ istese de 15€’ya anlaştık. Demek ki neymiş, burada taksi de bile pazarlık var, ama önceden haberiniz olsun bavullar için ekstra para ödüyorsunuz. Bavulları doğru dürüst açmadan, hemen vakit kaybetmeden tren istasyonuna yürüyüş ve ver elini Sorrento. Tabii ki annemi otelde istirahate bıraktık. Sabahın 6’sından beri yollarda annemiz. Ama gezmeyi sevdiği için gıkı bile çıkmıyor. Akşam buluşmak üzere 3 kardeş otelden ayrıldık. İstasyona gittiğimizde 7-8€’ ya biletlerimizi aldık ve yarım saatlik bekleyişten sonra trenimize bindik. Hemen bir yer bulma ve insanları inceleme faslı. İşte size resmini gösteriyorum, trende karşımda oturan 78 yaşındaki Avustralyalı bir adam. Sırt çantası ve bastonu elinde, Napoli’de bindi, Pompei’de indi. Bakar mısınız gezme ve tanıma aşkına.
Napoli-1

Trenimiz bu arada Vezüv yanardağının yanından geçiyor ve Pompei harabelerinin istasyonunda duruyor.
Napoli-2

Bizim vaktimiz kısıtlı olduğundan Pompei ziyaretimizi başka bir sefere bırakmayı tercih ettik ve etrafın muhteşem manzaralarını seyrederek Sorrento’ya geldik.
Napoli-3

İstasyonda inince 10 dakikalık bir yürüyüşle merkeze (Piazza Tasso) geldik.
Napoli-4

Çevreyi ve rengarenk vitrinleri ile bizi içeri davet eden dükkanları seyrede seyrede deniz kıyısına kadar geldik. (Giardini Pubblici) Allah’ım o ne güzel manzara öyle.
Napoli-5

Hemen bir kahve molası ve ardından ara sokaklara dalış. Dondurmacıların önünden öyle bakarak geçemezsiniz. Hemen içeriye giriyor ve kendinizi dondurma yerken buluyorsunuz.
Napoli-6

3 saatlik şehir turumuzun sonunda Napoli’ye son tren seferinin de saat 19:00’da olduğunu bilerek geri dönüşe geçtik. Esasen buradan feribot ile yarım saatlik bir yolculuk sonucu Capri veya Ischia adalarına, oradan da Napoli’ye dönebilirdik ama saatlerimiz uymadı. Ne de otelde bizleri bekleyen annemiz vardı. Saat 19:45’de Napoli’ye vardık. Dönüşümüz çok daha kısa sürdü çünkü tren her istasyonda durmadan ekspres geçti. Ne güzel de oldu. Ama Sorrento’da deniz kıyısındaki uçurum misali kayaların üzerindeki teraslardan aşağıya bakmak, uzaktan Capri adasını ve denizin üzerinden güneşin batışını izlemek de ayrı bir keyifti.

Napoli’ye vardığımızda hava kararmıştı. Yemeğimizi nasıl yiyelim derken annem ”Ben otelden çıkmak istemiyorum, bana pizza getirin siz de keyfinize bakın” deyince ver elini Napoli sokakları.  Tabii ki gece Napoli sokakları pek tekin değildir ama biz durur muyuz, devam. Afrikalı işportacılar her yerde tezgahlarını açmışlar ve ikinci el veya taklit ürünleri yerlerde serili, tutturabildikleri fiyata satıyorlar. Ama biz görevimizi unutmamalıyız; pizzacı arıyoruz. . Sokaklarda serseri mayın gibi dolaşırken; uzun bir kuyruğa rastladık, bu neymiş efendim derken bir baktık ki pizzacı. Ama kuyruk uzun. Ben yandaki hediyelik eşya dükkanında soruşturma yaparken, adam demez mi her akşam burası böyle diye. Meğer içerde oturmak için sıra bekliyorlarmış. Bir baktım ki kardeşim Yavuz pizzaları paket ettirmiş geliyor. Seni uyanık seni. Hemen otele gittik ve pizzalara güle güleee! Gerçekten değişik bir pizzaydı. Kenarları kıvrık ve hamuru yumuşak dürüm ekmeği gibi, sosunun suyu yerken çenenize akıyor ve lezzeti müthiş. Pizzacının ismi Michele.  www.youtube.com/watch?v=6ZntS3Hw2SY  Bu linkden de göreceğiniz gibi;  dünyanın en iyi pizzacısının burası olduğunu sonradan bindiğimiz iki taksici de bize söyledi. Şans işte. Biliyorsunuz pizzanın ilk çıktığı ve en iyi pizzanın yapıldığı yer Napoli’dir. Eveet karnımız da doyduğuna göre artık dinlenme zamanı. Ne de olsa sabahın 5’inden beri ayaktayız. Biraz dinlenelim bari. İyi geceler…

2.GÜN NAPOLİ
Sabah dinlenmiş olarak uyandık ve kahvaltımızı yaptıktan sonra acele etmeden zaten açılmamış olan valizlerimizi resepsiyona indirerek otel hesabımızı kapattık. Biliyorsunuz Avrupa’da otellerde yaptırılan rezervasyon bedelinin üzerine çoğunlukla gece başı 2-3€ gibi bir şehir vergisi eklenir. Sonra şaşırmayın diye bunu size bildiriyorum dostlar. Saat 10 civarında taksimize atlayıp doğru cruise terminaline geldik.  Dikkat edin cruise terminali dedim, limanı değil. Napoli Cruise Terminali resimde de gördüğünüz üzere tarihi bir bina olup Mussolini tarafından inşa ettirilmiştir.
Napoli-7

Amacımız bir an önce gemimize yerleşip bavullarımızdan kurtulmak ve Napoli şehir turumuza kaldığımız yerden devam etmekti. Ne de olsa saat 15:30’a kadar vaktimiz var. Terminale geldiğimizde doğruca check-in salonuna gittik. Girişimizi yaptık ve bagajlarımızı teslim ettik. Giriş kartlarımızı aldıktan sonra ver elini Napoli.

Şimdi burada dikkatli davranmanız lazım. Birincisi, doğru gemiye bavullarınızı yolladığınız emin olun, çünkü bagajlar başka yere, siz başka yere gidiyor olabilir. İkincisi de pasaport ve kimlik belgeleriniz yanınızda olsun, bagajınıza sakın koymayın çünkü bagajları geminizdeki odanıza kadar göremeyeceksiniz.

Terminalin karşısında bütün heybetiyle, Fransızlarla İspanyollar arasındaki şiddetli çatışmalara sahne olmuş gücün sembolü (Castel Nuova) kalesi.
Napoli-8

Etrafında emniyet kanalı bulunan bu kale ilk olarak 1279 yılında 1.Charles tarafından yaptırılmıştır. 15. yüzyıl’daki kanlı savaşların ardından İspanyol ve Toskan zanaatkarlar tarafından yeniden inşa edilmiştir. 1442 yılında burasını kontrolü altına alan Alfonso 1 d’Aragon’un heykel sanatına önem vermesi neticesinde Napoli, heykeltraşların merkezi olmuştur. Bunun da en güzel örneklerinden birini kalenin iki burcunun arasındaki batı kapısının üzerinde bulunan oyma ve kabartma zafer takında görebiliriz. Düzinelerce Rönesans’lı heykeltraş 30 yıl boyunca bu yapı üzerinde çalışmıştır.

Yürüyüşümüze devam ediyoruz ve 15 dakika sonra Galeria Umberto 1’e ulaşıyoruz.
Napoli-9

Burası; Napoli’de benim çok hoşuma giden yerlerden bir tanesi. Çatısı çelik ve camdan yapıldığı için içerisi aydınlık, ferah bir yapıdır. 4 girişinden hangisinden girerseniz girin sizi lüks ve zarif dükkanların yanında, seyrine doyamayacağınız hareketliliğin de bulunduğu kafeler karşılayacaktır. Annemle ben hemen gözümüze köşedeki kafeyi kestirdik, hele bir de güzel köşe bir masa bulunca değmeyin keyfimize.
Napoli-10

Napoli-11

İki kardeşim, tavsiyem üzerine National Archaeological Museum’a gittiler. Daha önce gezdiğim bu müzeyi size de şiddetle tavsiye ediyorum. 16.yüzyılda yapılan bir binada hizmet veren bu müze, dünyanın en büyük klasik antikalarına, tablo, mozaik, vazo, büst, heykellerine ve Napoli yakınlarındaki Romalıların zenginlik ve şatafat merkezi olan ve Vezüv’ün lavları altında kalarak, tanrının lanetine uğradığı inanılan Herculanium ile Pompei şehirlerinin tamamını kaplayan lav tabakasının altından çıkarılan zengin tarihi buluntulara da ev sahipliği yapmaktadır.
Napoli-12

Napoli-13

Dönelim biz Galeria Umberto 1’e. Annem ile yaklaşık 2 saatimizi burada geçirdik. Sokak komedyenlerinden, çalgıcılara, canlı heykellerden köpekleri gezdirenlere kadar çeşit çeşit insanlar bizi 2 saat boyunca oyaladı.
Napoli-14

Hele o Napolitan müzikler bizi eski günlerimize götürdü. Siz de dinlemek ister misiniz?  www.youtube.com/watch?v=zEs6pq6IBX0
Burada adet herhalde, yeni evlenecek çiftler gelip gelinlik ve damatlıklarıyla dolaşıp resim çektiriyorlar. İnanın bu 2 saatlik sürede 4-5 tane gelin görmüşüzdür.
Napoli-15

Bu arada tabii ki, iki de kafe değiştirdik ve sonuncusunda bir limonlu profiterol yedik ki hım hımmm. İnanın hayatımda böyle güzel bir şey yemedim.
Napoli-16
Bizimkiler geldikten sonra hemen etrafımızda bulunan Royal Palace ve meşhur bahçelerini, Napoliten düğün partilerinin yapıldığı ve şehrin yaşayan otantik oturma odası olarak nitelendirilen Piazza Plebiscito’yu, ayrıca bu meydana bakan Avrupa’nın en eski opera salonu ve en meşhur sanatçılarının prömiyerlerini yaptıkları 1737 yapımı San Carlo Opera House ve 1847 yılında tamamlanan Roma’daki Panthenon’dan esinlenilen Church of St.Francis’i, şimdi size anlattığım gibi  hızlı bir şekilde dolaştık. Ardından saat 15:30’da demir alacak gemimize 20 dakika sonra ulaştık.

Check-in yaparken aldığımız kimlik kartlarımızı gemiye girerken güvenliğe okuttuktan sonra işte gemideyiz. Oleyyyy. Geminin bu havasını özlüyorum. Tabii ki havalandırma sisteminde özel kokular kullanılıyor. İşte insanları böylece cezbediyorlar. Doğruca açık büfe restoranımıza yöneldik ve karnımızı doyurduktan sonra odalarımıza çekildik. O da ne !! Biz iç kabin ayırtmıştık. Annemle kız kardeşime deniz manzaralı oda, bize de balkonlu oda vermişler. Kızlar bizi kıskandı ama “MSC Kart” sahibi olarak eh artık o kadar da forsumuz olsun değil mi? Bizim kabinleri upgrade (bir üst sınıfa yükseltme) yapmışlar. Tabii ki ben bunu gemiye binmeden önce biliyordum ama bizimkilere sürpriz olsun diye söylemedim.

Şimdi gemideyiz ve padişahım saltanatım olsun! Karnımız tok, sırtımız pek! Eee. haydi gemiyi keşfedelim. Yahu sabahtan beri dolaşıyoruz diyorum anneme. Olsun geminin kalkışını seyredelim, Napoli’yi ve Vezüv yanardağını uzaktan görelim diyor.
Napoli-17

Gerçekten görülmeye değer manzaralar.

Keyfimiz yerinde, gemimiz yolunda. Şimdi kamaralarımıza dönüp bavulları açalım ve yerleşelim. Kamaralar ne de olsa evinizin odasına göre küçük tabii ki.

İşte şimdi size 11 pratik ipucu vereyim.  Bu ipuçları saymakla bitmez tabii ama yeri geldikçe sizlere bildireceğim.

1) Giysilerinizi dolabınıza yerleştirdikten sonra, az kullanacağınız eşyalarınızı bavullarınızla birlikte yatağınızın altına koyun.
2) Günlük gezi notlarınızı ve önemli hatırlatmaları, gemideki aktivite bilgilerini duvarınıza asın. Bu ne yahu? Evet, her limandan aldığınız hediyelik magnetleri kullanarak kabin duvarlarına yapıştırın. Çünkü duvarlar metal!
3) Oda veya banyo kokusundan rahatsız olmamak için yanınızda getireceğiniz bir askılı kokuyu banyonuza takın.
4) Dışarıdan 3-5 şişe içme suyu getirin. Çünkü gemide restoran ve barlarda içme suları ücretlidir. Açık büfe restoranlarda, makinelerdeki su, ice tea, limonata ve sıcak içecekler parasızdır. İnsanların buralardan su alıp kabinlerine götürdüklerini görüyorum. Nafile, çünkü makinelerdeki sularla kabininizde çeşmelerden akan su aynıdır. İçilebilir arıtma suyu.
5) Yanınızda 3’lü priz olsun. Hem şarj aletleriniz, hem tıraş makinanız, hem de diğer küçük elektrikli aletleriniz için lazım olacaktır. Gemilerde zaten yangına karşı elektrikli aletler kullanmak yasaktır. Odalarda yalnızca saç kurutma makinesi vardır ve çekmecelerin içerisinde, aynanın önünde durur; yerinden çıkartamazsınız.
6) Kamaralarda sigara içemezsiniz, balkonda hiç içemezsiniz, çünkü uçan ateş diğer kabinde yangına sebebiyet verebilir. Dikkat edin! Gemide özel sigara odaları ve güvertede özel sigara küllüklerinin bulunduğu alanlar vardır. Buraları kullanabilirsiniz.
7) Yanınıza küçük bir kutu çamaşır deterjanı ve 4-5 adet mandal alın, acil durumlar için ihtiyacınız olabilir.
8) Gemide her katta özel çamaşırlarınızı yıkayabileceğiniz parasız çamaşır makineleri ve özel odaları var. Buraları veya geminin paralı kuru temizlemecisini kullanabilirsiniz.
9) İç kabinlerde doğal aydınlatma yoktur. Televizyonunuzun güverteyi canlı gösteren kanalını, sesini kapatıp devamlı açık bulundurursanız hem odanız aydınlanır, hem de dışarıdaki hava durumunu takip edebilirsiniz.
10) Televizyonunuzdan aynı zamanda gezi boyunca geminin yapacağı şehir turları gösterilmekte ve tanıtılmaktadır. Bunları takip ederseniz ertesi gün gideceğiniz limanda nereleri gezmek konusunda görsel seçeneklere sahip olursunuz.
11) Balkonunuza çıktığınız zaman balkon kapınızı sonuna kadar kapatmayın, yanlışlıkla kilitlenirse, balkonda eşinizin gelmesine kadar mahsur kalabilirsiniz. Kabin kapısı ile balkon kapısını da aynı anda açık bırakmayın, kabininizin içersinde fırtınalar estirirsiniz.

Şimdi gelelim tekrar gemimiz yolda iken ilk gün yapılacak işlere. Mesela ;
-    Resepsiyona gidip geminin aktiviteleri ve ücretsiz servisleri konusunda bilgi alabilirsiniz.
-    İlk gün, yolculuk boyunca kullanacağınız içecek paketi satın almak avantajlı olabilir. Bu içecek paketleri, her seferinde yemeklerde veya barlarda içtiğiniz içeceklerin daha ucuza veya bazılarının bedavaya gelmesini sağlar.
-    İlk gün geminin özel restoranlarında yer ayırtmak ucuz olabilir.
-    İlk gün bazı sauna ve masaj servisleri ücretsiz olabilir.
-    İlk gün akşam oturma düzeninizi beğenmediyseniz veya saatini değiştirmek isterseniz resepsiyondan bunu düzelttirebilirsiniz
-    İlk gün yine açık büfe restoranlar, herkes belirli saatte gemiye bindiği için kalabalık olabilir. Siz güvertedeki diğer restoranlarda daha rahat yemeğinizi yiyebilirsiniz.
-    Nakit paranız kalmadığında muhasebeden, kendi hesabınıza kaydedilmek üzere belli bir komisyon karşılığı nakit para alabilirsiniz. Ama bazı uyanıklar bunu kumarhaneden sağlıyorlar. Çünkü kumar oynamak üzere hesaptan çekilen paralar komisyonsuzdur.

Umarım bu bilgiler işinize yarar. Bunları; her Cruise ile dünyanın keşfi yazı dizimin değişik turlarında azar azar sizlere bildireceğim. Hepsinde aynı şeyleri tekrar etmek sıkıcı olabilir. Bu yüzden iyice bilgilenmek için bütün seferler yazılarımı okumanız lazım.

Gece oldu ve gemimiz Livorno’ya doğru yol alıyor. Biz bu arada biraz istirahat ettik ve annemle dinlenmiş, öğlen uykusunu almış ve zımba gibi hazırlanmış olarak buluştuk.
Napoli-18

Daima grubunuza belli bir yeri buluşma noktası olarak belirleyin. Çünkü gemide birbirinizi aramaktan yorulursunuz. Halbuki, buluşma noktası belirlediyseniz, işiniz bitince oraya gidip ve oturursunuz ve hiç olmazsa beklerken etrafı seyredersiniz. Burası gemide bulunan 8-9 bardan birisi veya güvertenin sakin bir havuz başı da olabilir.

Gemideki mağazaları gezmek ayrı bir keyif. Işıl ışıl, rengarenk takı ve mücevherler, saatler, giysiler, parfümler, free shop ve hediyelik eşya pazarları. Kendinizi frenleyin ve gezi boyunca yapılacak olan outlet indirimlerini veya promosyon günlerini bekleyin.

Haydi bakalım yemek saatimiz geldi ve gemi kartlarımızda da belirlenen yemek salonu ve masamıza gidiyoruz. Ben genellikle, erken ve geç olarak 2 oturum halinde düzenlenen bu akşam yemeği saatlerinde erken olanını tercih ediyorum. Çünkü geç yemeği hazmetmesi zor oluyor. Ayrıca yemekten sonra şov programlarına gitmek de daha eğlenceli oluyor.

İlk gün akşam yemeğinde masamızda kimlerle tanışacağınız şansınıza kalmış. Türkler de olabilir, yabancılar da. Ama kaynaşacağınızdan eminim çünkü herkes bu geziye eğlenmek, gezmek, güzel tatlar almak ve yeni dostluklar edinmek için geliyor. Baştan negatif duygularla başlarsanız gezinize, aksiliklerin de sizi bulması kaçınılmaz oluyor. Lütfen titizlenmeyin ve hep iyiyi düşünün, her şey de ona göre yolunda gidecektir. Dünya o kadar küçük ki bu gemide, okyanusun ortasında kimlerle karşılaşabileceğinizi tahayyül bile edemezsiniz.
Napoli-19

Şimdi efendim masamıza yerleştik, beyaz peçetelerimizi açtık, birer kadeh de şarap içelim dedik. Durun siz en iyisi, şarabı şişe ile sipariş edin. Hem daha hesaplı, hem de şarap menüsünden daha kaliteli bir şarap seçebilirsiniz. Şişeniz bitmese de meraklanmayın, garsonunuz onu etiketleyip ertesi akşam yine masanıza koyacaktır. Yahut da bazı gemilerde karaf ile servis edilen açık ev şarapları vardır. Bunlar da ucuz olup tadı da fena değildir. Menüye baktınız ve tanımadığınız bir sürü yemek mi var? Paniklemeyin. Keyfinize bakın. Garsonunuzdan Türkçe menü isteyin. Gelirse şaşırmayın! Ama gelmezse de ondan yardım isteyin. Gelen siparişinizi beğenmediyseniz, başka bir şey sipariş edin. Onu da beğenmezseniz menüdekilerin hepsi ile masanıza donattırın. Ayıp değil, paralı değil, siz buraya eğlenmeye ve yemeğe geldiniz. Garsonlarınız da sizi memnun etmek için buradalar, o zaman problem yok!
Napoli-20

Napoli-21

Tatlılarımızı ve kahvelerimizi de içtikten sonra; tiyatroda şovların başlamasına 15 dakika kalmış diyerek yemek salonundan ayrılıyoruz, biraz etrafı kolaçan ettikten sonra Covent Garden Theatre’daki yerimizi alıyoruz. Kısaca anlatacağım, salonun ışıklandırması ve ses düzeni o kadar mükemmel ki, 1 saatlik şovu beğeneceğinizi umuyorum. Bu şovlar milyonlarca dolarlık bütçelerle hazırlanıyor ve en ufak bir aksaklığa yer vermiyorlar. Şovların arasına profesyonel akrobat veya şarkıcılar da serpiştirilince işte size görsel bir şölen.
Napoli-22

Napoli-23

Şovlarımızı seyrettikten sonra yapacağımız daha çok şey var. Siz hala yorulmadınız mı? Tabii ki annem yoruldu ve kız kardeşimle birlikte odalarına çekildiler. Biz de kardeşim Yavuz ile ver elini kumarhane. Ben casino’da oynamayı sevmiyorum ama seyretmesi ve oyalanması güzel. Bir de sigara içilmeyen güne veya sigara içilmeyen kumarhaneye denk gelirsek bu benim için ve sigara içmeyenler için çok rahat oluyor. Yoksa odanıza döndüğünüzde leş gibi sigara kokuyorsunuz.

Evet, hepinize iyi geceler, gecesini devam ettirmek isteyenlere Casino’da bol şanslar veya diskoda iyi eğlenceler diliyorum.

*** “CRUİSE İLE DÜNYAYI KEŞFETMEK İÇİN İPUÇLARI – CRUISE İLE BATI AKDENİZ” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

1.       BÖLÜM: CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU: NAPOLİ - SORRENTO

2.      BÖLÜM: CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU – LIVORNO – PISA

3.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: VİLLEFRANCE SUR LA MER (MONACO)

4.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: VALENCIA

5.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: IBIZA

6.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: TUNIS – LA GOULETTA

7.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: CATANIA - TAORMINA

8.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: NAPOLİ’YE DÖNÜŞ

Napoli şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Napoli: 3 Saatlik Rehberli Yürüyüş Turu ve Pizza Yemeği (43 €), Napoli'den: Sorrento, Positano ve Amalfi Tam Gün Turu (72 €), Napoli: Geleneksel Ev Yapımı Makarna Pişirme Sınıfı (49 €), Pompeii Çocuk 2.5-Hour için Rehberli Tur (265 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.