CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU – 4. BÖLÜM: VALENCIA

527308 Nis 2013Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar08 Nis 201352730 Yorum

Valencia’ya varış saatimiz 12:30 öğle vakti, bugün öğle yemeği erken sunulacak ve herkes yemeğini yedikten sonra karaya çıkacak. Valencia Terminali küçük ama hoş ve modern bir yapı. Çıkışta hemen kapının önünde taksiler ve tur otobüsleri müşteri yani bizi bekliyorlar. İki üç bin kişi aynı anda çıkarsa her yerde tabiatıyla kuyruk oluşuverir. Terminalin içerisindeki Turizm ofisinde de kuyruk hemen oluşmuş. Artık herkes alışmış. Hem terminallerde, hem de terminal çıkışında turizm büroları var ve gerçekten her yerde güler yüz ve nezaketle, bıkmadan usanmadan sizin sorularınıza ve isteklerinize cevap veriyorlar. Ben de grubuma (Masa gurubum) en uygun transferi ve tanıtım turunu sağlayabilmek için 5 dakikalık arayış sonunda gerekli bilgi ve haritaları edindim. Hemen karşı tarafta bekleyen servis otobüslerinin biletleri turizm ofisinde satılıyordu. (4€)

Bizi 5 km. uzaklıktaki şehir merkezine götürüp, yine bıraktığı yerden alıp geri getirecek olan bu servis otobüsleri, yol üzerinde bulunan deniz müzesinde ve akvaryumunda da durup, isteyenleri indiriyorlardı. Biz bu sefer şehir merkezine gittik ve haritamızdan tekrar akşamüstü en geç saat 16:30 da bineceğimiz noktayı işaretledik.
Valencia

Valencia-1

Evet, şehrin en güzel yerleri buraları olmalı. Temiz, düzenli ve sessiz. Burası İspanya’nın 3.büyük şehri ve kendi özerk bölgesinin de başşehridir. Aynı zamanda İspanya’nın bahçesi olarak da adlandırılır. Meşhur Valensiya portakalların da vatanı burasıdır. Çok az şehir; M.Ö.138’inci yıla ait kalıntıları ile yeni, modern avangart yapılarını Valencia gibi hepsini birlikte harmanlamıştır.
Valencia-2

1501 yılında kurulmuş olan üniversitesi ve özellikle resim okulu sayesinde, Valencia bölgenin edebiyat ve kültür merkezi olmuştur. Eski şehirde bulunan mavi kubbeli kilisesi, daracık sokakları ve cadde kafeleri ile turistlerin cazibe merkezidir. Görülecek yerler arasında 13.yüzyıldan kalma gotik tarz çan kulesi ile dikkat çeken katedrali, 15.yüzyılda Romalılar zamanında kalma ipek değiş tokuş merkezi de olan La Lonja, (burası İspanyanın en iyi Gotik yapısıdır ve Unesco koruma listesindedir) Marques des dos Aguas Sarayı, Merkez Pazarı ve Küçük katedral müzesi ki burası İsa’nın son yemeğinde kullandığı Kutsal Kupayı sergiler, görülecek yerler arasındadır.
Valencia-3

Valencia-4

Valencia şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri SingularStays Caballeros, Apartamento Jardín del Turia, Apartamento Benimaclet. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Carlos & Ana, Valencia Luxury Attic La Paz gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Viva Barrio Ruzafa, Granada 18, Total Valencia Attics I tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Valencia aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tabii ki bu arada öğleden sonra olmuştur. Bu ne demektir, Siesta zamanı! Akıllara zarar bir olay. Her hafta Valencia limanına sezonda en az 15-20 gemi geliyordur. Buradan inen 40-50 bin yolcu öğleden sonra siesta dolayısıyla kapalı dükkanlarla karşılaşıyorlar. Bu İtalya ve Yunanistan’da da böyle biliyorsunuz. Sonra da ekonomimiz batıyor diye ağlaşıyorlar. Gözünü sevdiğim yurdumun çalışkan insanları.

Valencia’nın meşhur bir yemeği var biliyor musunuz?  Paella! Herkes sokaklarda, restoranlarda Paella yiyor. Evet, güzel ama her zaman da yenmez ki canım. İsterseniz bir deneyin bakalım. Tabii biz bu arada dolaşırken annemi unutmadık. Onu Avrupa’nın ilk AVM’lerinden biri sayılan Fransız Galeri La Fayette’den sonra gelen İspanyol El Corte Ingles mağazasının önündeki bir parka oturttuk ve o etrafı seyredip İspanyollarla sohbet ederken (artık nasıl ediyorsa) bıraktık. Biz üç kardeş 3 km. çapındaki bu bölgeyi tavaf ettik. Zaten göreceklerinizin %70 i bu bölgede. Siz de öyle yapın. Buralarda dolaşmak çok güzel, temiz ve insanları saygılı. Tarihi eserlerini de bütün Avrupa’da olduğu gibi çok iyi korumuşlar. Gıpta ile seyrediyorum. Vaktimiz tükenmeye başladı. Saat 16:00’da buluşma noktamıza doğru geldiğimizde otobüsler bizi bekliyordu. Hemen bindik ve gemimize doğru yola çıktık. Yolda limana dönerken Santiago Calatrava tarafından futuristik tarzda dizayn edilen dev bilim ve sanat şehri hakkında size bilgi aktarmadan yapamayacağım.
Valencia-5

Valencia-6

Bu kompleks; Avrupa’nın en büyük deniz parkını, dünyanın her tarafından getirilen 500’den fazla özel okyanus balık ve canlılarını ve Oşinografi Müzesini de içerisinde barındırmaktadır. Akvaryum içerisindeki su altı tünelinden geçerken kendinizi başka bir dünyada buluyor ve sualtının inanılmaz ekosistemine tanıklık ediyorsunuz. Ayrıca dev yunus havuzu (dolphinarium) ve şovları da görülmesi gereken bir yerdir. Tabii de, işte vaktiniz varsa! Bunun için sizlere gemi seyahatlerinizi seçerken, gemilerin limanda kalış sürelerini de dikkat etmeniz gerektiğini daima vurguluyorum. Bakın Valencia turuna, en hızlısından saat 14.00 de şehre iniyoruz, hızlı bir tur yaptıktan sonra saat 17:30 da gemide olmamız lazım, gerisini siz hesaplayın. Bu süre Villefranche’da da aynıydı. Yarım günde gel bakalım hem Monaco’yu gez, hem de Nice’i. Şimdi zaten müşteri istekleri doğrultusunda limanlarda gemilerin bir gece kaldığı turlar da yapılmaya başlandı. Şehrine göre programlanmış bu tür turları da tercih edebilirsiniz.

Evet efendim, gemimize tekrar geldik ve doğru kamaramıza geçerek birazcık istirahat ettik. İsterseniz bir de duş yapın, ohh… İşte geminin güzelliği burada. Bavul açmak, toplamak yok, yol yorgunluğu yok. Ne ve nerede yiyeceğim derdi yok, nasıl eğleneceğim bu gece, ne yapacağım derdi de yok, annemi nasıl ve nereye bırakacağım derseniz öyle bir dert hiç yok. Yani yaşlılarınız için bu gemiler ideal. Dertsiz dünya.

İsterseniz bu gün gemide kalanlar ve akşam için ne programlar var onlara kısaca bir göz atalım. Güvertede, havuz başında her zaman spor aletleri ve çeşitli masa oyun takımları bulunmaktadır. Gerilme jimnastiği, aerobik, satış standları, sanat ve el işi sergisi, gelecek gemi turları bilgilendirmesi ve ödüllü yarışma, öğleden sonra oyunları, şampanya oyunu, sıra dansları, mini golf turnuvası, mega bingo, akşama da tropikal parti, Merenge dansı kursu, dünya dansları gösterileri ve tiyatroda bu akşam Tropikal Show. Hangisini canınız çekerse ona yönelin. Tabii ki bu arada havuz aktivitelerini, güneşlenmeleri ve havuza girip serinleme olaylarını da boşa atmayın. Yatın bir şezlonga, açın kitabınızı ve keyfinize bakın.
Valencia-7

*** “CRUİSE İLE DÜNYAYI KEŞFETMEK İÇİN İPUÇLARI – CRUISE İLE BATI AKDENİZ” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

1.       BÖLÜM: CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU: NAPOLİ - SORRENTO

2.      BÖLÜM: CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU – LIVORNO – PISA

3.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: VİLLEFRANCE SUR LA MER (MONACO)