CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU – 7. BÖLÜM: CATANIA - TAORMINA

495008 Nis 2013Gezi Notu
H. OĞUZ ESENH. OĞUZ ESENGold Yazar08 Nis 201349502 Yorum

Catania Sicilya’nın Palermo’dan sonra ikinci büyük şehridir. Batısında Etna Yanardağı ve doğusunda Akdeniz ile çevrilidir. Sicilya’nın ilk Yunan kolonisi olan şehridir. Diğer Sicilya şehirleri gibi defalarca Araplar, Romalılar ve Normanlar gibi birçok millet tarafından yönetilmişdir. Ama en büyük yıkım, 1669 yılında yanıbaşındaki Etna yanardağının patlaması ve şehrin lavlar tarafından kaplanması sonucu 12.000 kişinin ölümü ile neticelenmiştir. Catania büyük bulvar ve meydanları barok tarzı binaları ile bugüne kadar korunduğu için Unesco Dünya Mirası listesindedir.

Piazza Del Duoma, şehrin kalbidir, ve bu  meydanın ortasında bulunan lava taşından yapılma fil heykeli şehrin en meşhur anıtıdır. Bu meydan ayrıca çok güzel olan Sant’Agata Katedrali’ne de ev sahipliği yapmaktadır. Şehirde ayrıca Romalılar zamanından kalan ve çok iyi korunmuş olan mermer şehir surları ,Roma Tiyatrosu ve Gladyatör tunelleri, daire şeklindeki Odeon oditoryumu ve meşhur parkı görülebilecek yerler arasındadır. Bu gezimizde beni şaşırtanlar listesinde bu kadar iyi korunmuş bina ve kalıntıları ile bu şehri gezimiz boyunca görülmesi gereken yerler arasında birinci sıraya yükseltiyorum.

Evet şehri kısaca size anlattıktan sonra biz neler yaptık acaba. Bir gece evvelinde akşam yemek masamıza ben dersimi çalışmış olarak geldim. Yarın Taormina’ya gidecektik. Burası geçen sefer gidemediğim ancak methini duyduğum, küçük, şirin ve ışıltılı, Romalılardan kalma turistik bir kasaba.
Catania (Katanya)

D.H.Lawrence “Lady Chatterleyin Aşkı” romanını işte burada yazmış. Ekibim bana güvendiği için bugün gemimizden çıkınca yine her zamanki gibi en ucuz ve en iyi turu aramaya başladım. Bakın şimdi; bu 4 saatlik Taormina turu geminin tur listesindeki fiyatı 52€. Terminalde tur şirketleri 6-8 kişilik taksilerle bu tur için kişi başı 40€ istiyor, 35€ iniyor.  Hayır biraz terminal dışına gidiyorum bir taksici 30€ istiyor, gözüm kesmedi, biraz daha dışarıya çıkınca arabasını görüp beğendiğim, ingilizcesi olan bir taksici ile 25€ ‘ya anlaşıyorum. Nasıl ama! Ekip beni takip ediyor ve 6 kişi kuruluyoruz koskoca taksimize. Yallah Taormina. 1 saat yolculuk yapıyoruz. Sicilya’nın köy ve manzaralarına hayran kalıyoruz.

Taormina denizden epey yüksekte, çok güzel hem sahil ve hem de dağ tatil kasabası. Taormina’nın merkezine yukarıya teleferik veya taksi ile ulaşmak mümkün. Taormina’da da Romalılardan kalma bir anfitiyatro ve bir sürü kilise var. Ama bir ana caddesi var ki Valeria olarak da adlandırılan (Corson Umberto 1) çok şık dükkan ve kafeleri ile cazibe merkezi.
Catania (Katanya)-1

Catania (Katanya) şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Casa Dimora Vittoria, San Calogero House, Robi's Loft. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz I Tre Velieri - The Three Ships, Al Castello gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Liccu Bed and Breakfast, Marcondi House, Casa Nutrizione Apartment tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Catania (Katanya) aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İşte taksimiz bizi buranın kuzey giriş kapısında (Porto Messina) bıraktı ve 2 saat sonrasına randevulaştık. Caddedeki dükkanların vitrinleri bizi içeri almak için adeta bize göz kırpıyor. Tabii ki girip bir çok şeyi karıştırdım. Çok değişik şeyler var. Sanatsal objeler müthiş. Fiyatları da el yakıyor.
Catania (Katanya)-2

Catania (Katanya)-3

Bu yolun sonunda Piazza Aprile’e geldik. Aşağıya doğru kuşbaşı bir bakış, ne manzara ama. Bütün İyon denizi ve Naxos koyu ayaklarınızın altında.
Catania (Katanya)-4

Yaz aylarında, Sicilyalıların hatta bir çok zengin İtalyanların evleri burada olduğundan burası çok moda bir tatil beldesi. Otel fiyatlarını sormadım bile. İki saatimiz ne çabuk da geçti. Beyaz taksimiz bizimle nasıl randevulaştı. Biliyor musunuz? Bana arabadaki ikinci cep telefonunu verdi ve 2 saat sonra arıyor, tamam mı hazır mısınız gelip alayım mı diye? Çünkü burası dağlık bir yer olduğu için arabasını başka bir yerde park etmek ve bizi de bıraktığı yerden, yani Porto Messina’dan almak zorunda. Evet turizmde herşeye organize olmak böyle bir şey işte.

Yine 1 saatlik yolculuktan sonra Catania’ya dönüyoruz ve şöförle daha önce anlaştığım Catania şehir turumuz başlıyor. Yarım saat boyunca anlatarak bizi şehri dolaştırıyor ve yukarıda size sözünü ettiğim Piazza del Duoma meydanında çevreyi ve meşhur katedrali görmemiz için yarım saatlik son molayı da orada veriyor. Güzeldi ve Catania’da daha fazla kalıp bir gece geçirmek isterdim, ama heyhat gemimiz bizi bekliyor.

Son olarak Catannia kalesini (Castello Udino) de görüp, hemencecik limana  geliyoruz ve şöförümüze paraları ödeyip teşekkür ediyoruz.
Catania (Katanya)-5

Alan memnun, satan memnun, işte turizm, işte ekonomi. Hala parasızlıktan şikayet ediyorlar, ama hovardalığa gelince memnunlar ohhh… Bakalım bugün biz kaç para harcadık 25€ kişi başı nasıl beğendiniz mi? Biz beğendik.

*** “CRUİSE İLE DÜNYAYI KEŞFETMEK İÇİN İPUÇLARI – CRUISE İLE BATI AKDENİZ” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

1.       BÖLÜM: CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU: NAPOLİ - SORRENTO

2.      BÖLÜM: CRUISE İLE BATI AKDENİZ TURU – LIVORNO – PISA

3.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: VİLLEFRANCE SUR LA MER (MONACO)

4.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: VALENCIA

5.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: IBIZA

6.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: TUNIS – LA GOULETTA

7.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: CATANIA - TAORMINA

8.       BÖLÜM: CRUİSE İLE BATI AKDENİZ TURU: NAPOLİ’YE DÖNÜŞ

ilhan hatipoğlu kullanıcısının resmi

ilhan hatipoğlu

GÖNDERİ ZAMANI 09 Haz 2014
TAORMİNA. FORUMLARDAN UZUN SÜRE TAKİP EDİP , OKUDUĞUM BU GÜZEL ORTAÇAĞ KASABASINI 4-8 HAZİRAN 2014 TARİHİNDE ANCAK ZİYARET EDEBİLDİM. 2 SAATLİK THY İST-CAT. UÇUŞU SONRASI KATANYA HAVALIMANINA İNDİK. HEMEN ALAN ÇIKIŞNDA İNTERBUS.İT OTOBÜS SEFERLERİİLE YOLCULUĞUMUZ TAORMİNAYA DOĞRU BASLADI . OTOBÜSÜMÜZ GIARDINI NAXOSDA OTOBANDAN ÇIKIP DURAGA YÖNELDİ. GIARDINI NAXOSA GELDİĞİMDE ILK DİKKATİMİ ÇEKEN HER YERDE ÇİÇEKLERİN OLMASIYDI .OTOBUSDEN BASIMI KALDIRIP YUKARIYA DOĞRU BAKTIĞIMDA DAĞIN TEPESINDE MUHTEŞEM BİR YERLEŞİM YERİ GÖRDÜM. İŞTE BURASI TAORMİNA DIYE DÜŞÜNDÜM.GIARDINI NAXOSDAN SAHIL KENARINDAN ILERLEYIP DAĞA TIRMANMAYA BASLADIK . AMAN ALLAHIM MUHTEŞEM BİR MANZARA SAGLI SOLLU MİS KOKULU RENGARENK ÇİÇEKLER DARACIK SOKAKLARDA İLERLİYORUZ. TIRMANIRKEN AŞAĞIDA MUHTEŞEM BİR DENIZ VE KOYT MANZARASI GÖRDÜM. İŞTE BURASI ISOLA BELLA KUMSALI İDDİ. TEK KELIME ILE FANTASTIK İDİ. YAKLAŞIK 30 DK SONRASINDA KÜÇÜÇÜK OTOBUS TERMINALINE ( TAORMINAYA VARDIK ). HEMEN OTOBUSDEN INIP TAXI ILE KONAKLIYACAGIMIZ BAY PALACE HOTELE GEÇTİK. HOTELIMIZ SAHİLDEMAZZARO YOLUNDA İDİ. DENIZ MANZARALI BALKONLU ODAMIZ SÜPERDİ. BİR TARAFA BAKTIĞIMDA DAG KARŞIMIZDA DENIZ VE SAGIMIZDA ATLATIS BAY KOYU .HEMEN KENJDIMIZI DIŞARIYA ATTIK . 500MT YÜRÜYÜŞ MESAFESI SONRASI TELEFERIKLER İLE DAĞA ÇIKIYORSUNUZ . İNİŞTE KISA BİR YÜRÜYÜŞ İLE PORTAMESSİNA İLE ŞEHRE GIRIYORSUNUZ. HER YER CIVIL CIVIL , LÜKS MAĞAZALR, CAFE VE RESTAURANTLAR MEVCUT ANTIK GRECO THEATRE İLK DURAGIMIZ . MANZARA MÜTHİŞ. KARŞIMIZDA ETNA... ORDAN ÇIIKIŞDA GARDEN KOMMUNALE YE GEÇİYORUZ. MUHTEŞEM BİR BAHÇE ÇİÇEKLER VE UÇURUM KENARINDAN DENIZE GİARDINI NAXOSU IZLIYORUZ. TEK KELIMEYLE ANLATILAMAZ..
ilhan hatipoğlu kullanıcısının resmi

ilhan hatipoğlu

GÖNDERİ ZAMANI 09 Haz 2014
EH KARNIMIZ DA ACIKTI.. SOKAK ARALARINDA KAYBOILUYORUZ. DARACIK SOKAKLARDA LÜKS RESTAURANTLAR MEVCUT . HEMEN HEMEN HER BALKON ÇİÇEKLER İLE DOLU . BİZDE KENDIMIZI DAHA ÖNCEDEN BELIRLEDİĞİMİZ MAMMA ROSSA PİZZERIAYA ATIYORUZ. MUHTEŞEM PİZZAMIZ SONRASI YÜRÜYÜŞE DEVAM . CORSO UMBERTO CADDESİ MÜTHİŞ. YOLUN EN SONUNDA PORTA CATANYAYA KADAR YÜRÜYORUZ. DONDURMAMIZI YEDIKTEN SONRA YINE TELEFERIK İLE SAHILE INIP HOTELIMZE YÜRÜYEREK GEÇİYORUZ. SABAH HOTELIMIZDE MÜTHİŞ KAHVALTI SONRASI VER ELİNİ SAHIL. ÖNCE ISOLA BELLA BEACHE GEÇİYORUZ .MANZARA MÜTHİŞ. TEK SIKINTI ÇOK TASLIK(DENIZ AYAKKABISI ŞART) VE ÇOK DALGALI AYRICA ŞEZLONGLAR ÇOK YAKIN YERLEŞTIRILMESI NEDENIYLE KENDIMIZI HEMEN YANINDAKI KOYDAKI MAZZZARO BEACH LA PİGNADA ATIYORUZ . ŞEZLONGLAR KİŞİ BAŞI 7.5EURO. AKŞAMA KADAR DENIZ KUMSAL VE YÜZME. AKŞAM DUŞ SONRASI TEKRAR ÇARŞIYA HAREKET. DİKKATİMİZİ ÇEKEN OLAY HERKESIN ÇOK ŞIK VE BAKIMLI OLMASI !! BU DEFA TERRACE RESTAURANTTA AKŞAM SEFASI.İLK 2 GUNU DENIZ VE ÇARŞIDA GEÇİRDIKTEN SONRA 3. GUNUMUZDE BİR TUR ŞİRKETİ İLE ETNAYA YOLCULUĞUMUZ SABAH SAAT 08.30 DA BASLADI . ( 35EURO TUR ŞİRKETİ SAT TURİZM) MÜTHİŞ DAĞ YOLLARINDAN TIRMANMAYA BASLIYORUZ. ZAFERANO KASABASINDAN GEÇİP İLERLİYORUZ. HER YER YEŞİLLİK VE ÇİÇEKLER SONRASI YUKARILARA CIKTIKÇA SİYAK TOPRAKLAR VE YANMIŞ DAG ETEKLERİ GÖZUKMEYE BASLADI .İLERLEMEYE DEVAM EDIYORUZ VE ETNA ETEKLERINDEKI OTOPARKA VARIYTORUZ. HEMEN GİRİŞDE SOLDA SILVESTER KRATERİ GÖRÜLMEYE DEGER MÜTHİŞ. SAĞIMIZDA BIR DEV KRATER DAHA , AMA BAYAGI YUKARIDA BIR TEPEDE... OTOBUSDEN İNİYORUZ TAKLAŞIK 1981METREDEYİZ. BURDAN SONRASI TELEFERIK, JEEP YOLCULUĞU ( ANCAK KİŞİ BAŞI 60EURO) VE EN FAZLA 600METRE DAHA ÇIKABILIYORSUNUZ .BİZ KRATERLERE YÜRÜYÜŞ YAPIP BOL BOL FOTO ALIYORUZ VE ALIŞVERİŞİMİZİ YAPIYORUZ. BU GÜNÜMÜZÜ DE BÖYLEECE TAMAMLADIKTAN SONRA HOTELE DÖNÜŞ.. 4. GUNUMUZDE MAALESEF DÖNÜŞ HAZIRLIĞI VE İSTANBULA HAREKET. AKLIMDA KALANLAR DOĞA , DENIZ, ÇİÇEKLER , MİS GİBİ DOĞA KOKUSU , MANZARA... GERCEKTEN SICILYADA TAORMİNA MUTLAKA GÖRÜLMESİ GEREKEN BİR YER . DR.İLHAN