Cruise ile Dünyanın Keşfi: Karayipler ve Küba - 3

Georgetown - Cayman Adaları

Bugün, 17 yy'dan sonra yıllarca İngiliz boyunduruğu altında kalmış olan ve 3 adadan oluşan Cayman Adaları'nın en büyüğü Grand Cayman’da bulunan başşehir Georgetown’ı keşfedeceğiz. Gemimiz MSC Armonia da diğer gemiler gibi denizin ortasında demirledi ve karaya shuttle servisi veren teknelerle çıkıyoruz. Limanda bizi bekleyen turist rehberleri ve minibüs şoförleri ile önce bize nereleri göstereceklerini öğreniyoruz. Hepsi aynı rotayı, biri sağdan, diğeri soldan gezdireceklerini ve bu turun fiyatının 3 saatlik bir gezi için kişi başı 30$ olduğunu söylüyorlar. Pazarlık sonucu biz de iki gruba ayrılıyoruz ve bir grup minübüse binip 20$'lık gezimize başlıyoruz. İlk olarak buraya 20 dakika uzaklıktaki cehennem olarak adlandırdıkları ve bir futbol sahası büyüklüğünde olan, 24 milyon yıl önce oluşmuş tuz, argonit ve kireçtaşı karışımından yılların aşındırmasıyla da sivri taşlar haline gelmiş bir yere gidiyoruz. Burasını cehennem (Hell) diye adlandırmalarının iki hikayesi varmış. Birincisi bu kaya formasyonunun sivri ve siyah kayalık görüntüsünün cehenneme benzetilmesi imiş. Tabii ki cehennemin böyle olduğunu kim görmüş acaba? İkincisi ise daha sonra Kardinal olmuş  bir İngiliz misyonerin kuş avı esnasında, avını ıskalaması sonucunda burada canın cehenneme gibi bir terim kullanması sonucunda oluşmuş bir rivayet imiş. Burası şöyle bir görmek ve fotoğraf çektirmek için güzel bir yer. Ama o kadar. Etrafında küçük kulübede hizmet veren bir posta ofisi ve ağaca tünemiş ve biz turistleri buraya kadar bunu mu görmeye geldiniz diye şaşkınlıkla bakan bir iguanadan başka bir şey yok. Minübüsümüze binip gezimize devam ediyoruz. Sırada yunus parkı ve kaplumbağa (Caretta caretta) gösterileri var. Yol üzerinde Karayiplerin meşhur Tortuga Rum Cake mağazasına uğruyoruz. Havana Club Rum, hediyelik eşyalar ve romlu kekler satııyor. İçkilerin fiyatları 13/18 $ civarında. İlerdeki yazılarımda Havana’da bu içkileri yerinden daha ucuza nasıl alabileceğinizi sizlere anlatacağım.

Cayman Adaları

Cayman Adaları-1

Yol üzerinde şoförümüz İngiltere tarafından 4 yılda bir atanan valinin evi ile zenginlere ait villaları, tatil köylerini gösteriyor. Ama dudak uçuklatacak bir bilgi de veriyor. 100 bin nüfuslu Georgetown’da kaç tane banka varmış biliyor musunuz? Tam 650 tane. Bu da offshore bankacılık cennetine hoş geldiniz demek oluyor. Kimbilir kimlerin ne kadar kullanmadıkları paraları burada saklı? Ne dersiniz?

Bu adanın diğer bir özelliği ise, adanın hiçbir yerinde su kaynağının olmaması. Burada ne göl, ne akarsu ne de yeraltı kaynağı varmış. Tatlı suyu direkt denizden arıtarak kullanıyorlarmış.

Dert değil, nasıl olsa turizm ve bilhassa bankacılıktan milyonlar kazanıyorlar. Bu kadar zenginliğe bu kadar musibet de yeterli herhalde ama işte bu yüzden denize akan bir akarsu olmadığından, Cayman adasının denizinin rengi turkuaz ve bu kadar berrakmış.

Cayman Adaları şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Tiki House, Kimpton Seafire Resort + Spa, Shangri-La Boutique Bed & Breakfast. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Locale, Caribbean Club Boutique Hotel, Grand Cayman, Seven Mile Beach Resort gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Iron Shore House, La Cazetta, Calypso Cove tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Cayman Adaları aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Cayman Adaları-2

3 saatlik turun sonunda şoförümüz bizi limanda, aldığı yerde bıraktı ve artık mağaza ve çarşıda dolanma zamanı. En ucuz ve kaliteli mücevherler burada satılıyormuş. Yeni evlilere ve sevgilisi olanlara duyurulur. Daha geminin kalkmasına 4 saat var. Acele etmeyin, elbet kesenize uygun bir şey siz de bulursunuz. Bulanlar takmayı sevgililer gününe saklasınlar. Hani o gün lazım olacak!

Cayman Adaları-3

Artık gemiye dönme zamanı geldi. Ama önce size geminin sattığı turlar hakkında da bilgi vereyim.

Tur 1: Yunus balıkları şovu (bizim gittiğimiz). Burada havuzlarda yunuslarla beraber suda oynuyorsunuz hem de bazı engelli kişilere tedavi verilen bu yerde yunusların sevgisine maruz kalıyorsunuz. Buradan özel botlarla stingray (Vatoz balıkları) denizine gidiyor ve onlarla denizin içinde yüzüyorsunuz. 5 sene evvel kızım buraya geldiğinde bu turu almıştı ve vatozlarla oynaşmanın güzel ve heyacanlı olduğunu söylemişti. Grubumuzdan 1 aile de bu turu kızları için almak istedi ama yeterli katılım olmadığından bu tur iptal edilmişti. Fiyatı 150$.

Diğer bir tur ise *Best of Cayman turu idi. Bu turda Seven Miles Beach adındaki meşhur plaja gidiyor ve turkuaz denizde yüzme molası alıyorsunuz. Daha sonra valinin evini ziyaret ediyor ve sonrasında 1968 yılında kurulmuş olan dünyaca meşhur kaplumbağa çiftliğini ziyaret ediyorsunuz. Burada kaplumbağalar ve iguanalar ile beraber oynayıp resim çektirebiliyorsunuz. Daha sonra buraya özgün Tortuga Rum Cake factory ziyareti (Bizim gittiğimiz) ve Cehennem’e (Hell) uğrayıp çarşıda serbest zaman veriyorlar. Fiyatı 66$.

Cayman Adaları-4

Cayman Adaları-5

Cayman Adaları-6

Cayman Adaları-7

İşte bugünkü turumuz da burada sona eriyor. Siz sevgili cruiser’ları (cruise ile gezmeyi sevenlere bu ad ile hitap ediliyor) gemide akşam tiyatro programındaki Adams Family şovuna bekliyorum.

Cayman Adaları-8

Yarın Meksika’ya gidiyoruz. Cozumel ve Tulum’da Maya medeniyetini inceleyeceğiz.

Hoşçakalın.

Cruise ile dünyanın keşfi - Bölüm 4: Cozumel ve Tulum'u okumak için tıklayın.

H. OĞUZ ESEN kullanıcısının resmi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...