Cruise ile Dünyanın Keşfi: Karayipler ve Küba - 6

Bu yazı Gezimanya üyesi H. OĞUZ ESEN tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.
Havana, Küba'nın başşehri ve adanın en büyük limanı. İşte biz de bu limanda bütün gece demirli kaldık ve Havana’nın gece eğlencelerinin, gece barlarının tadını çıkarmak fırsatını bulduk. Bugün Havana’daki ikinci günümüze uyanıyoruz. Gemimiz MSC Armonia’da güzel bir kahvaltıdan sonra saat 9'da buluşma noktamızda toplanıyoruz ve terminal dışında bizi bekleyen rehberimiz Claudia’nın bize bakan o cıvıl cıvıl, sevimli gözleriyle karşılaşıyoruz. Kübalıların hepsi böyle. Gerçekten hiç yanlış bir davranış görmedik.

Havana

Bugünkü programımızda ilk olarak antika arabalarla şehir gezimiz var.  15 dakikalık bir yürüyüş sonrası arabaların bulunduğu alana geldik ve oradaki coşkuyu görmenizi isterim. "Ben pembe araba istiyorum" diyen mi ararsın, "yeşil benim kimse kapmasın" diyen mi istersin, "ay Emine öne kurulma arkaya geç ayol" mu diyenler ararsın, çok hoştu. Eeee 25 kişi için 5 araba kiralarsak böyle heyecan olur tabii. Ben buna kargaşa demiyorum. Oyuncaklarına kavuşmuş cocuklar gibi hepimiz sevinç içersindeydik.

Havana-1
Havana-2
Havana-3

Buraya gelirken yahu bu arabalara da turist tuzağı, hiç mi binmedik yani, boş ver seyrederiz geçer diyenler vardı. İnanın hepinizin bir kere binmesini tavsiye ediyorum. Çok eğlenceli. Zaten resimlerden de anlıyorsunuzdur. Kişi başı bu tura 25cuc ödedik. Gemide bu turun 3,5 saatlik şehir gezisi fiyatı 129$ .

Havana bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Havana-4

Yolda araçların birbirini geçmesi, müzik eşliğinde araba içi danslar ve video resim çekimleri, hepsi şahaneydi. Devrim Meydanına geldiğimizde yarım saatlik  resim çekme ve devrim kahramanlarını tanıma fırsatı bulduk. 1,5 saatin sonunda bizi Central Park’da bırakmalarını istedik ve buradan limana kadar yürüyerek, gezerek gideceğiz.

Havana-5Havana-6

3-4 saatlik serbest zaman gezimiz burada başladı. Kimse birbirini beklemeyecek ve herkes istediği yöne gidecekti. Tek şart gemi kalkış saati olan saat 16 dan yarım saat önce gemide olmaktı. Yoksa Miami’ye kendinize dönüş bir uçak bileti alırsınız. Şimdi ben size burada alabileceklerinizi sıralayayım.

- Alicia plesantalı yüz kremi 14-20cuc (her ne hikmetse herkes bu kremin peşinde)
- Orijinal sanatçılarından imzalı yağlıboya tablolar 15/50 cuc
- Purolar 10/100 cuc adedi.
- Havana club romlar 8/18 cuc
- Rum cream 8/15 cuc
- Ahşap oyma el işleri süs ve hediyelikler 10/30 cuc
- Çeşitli müzik aletleri 10/50 cuc  ve gözünüzün göreceği gönlünüzün beğendiği türlü türlü biblolar.

Yolda 2-3 bar cafede oturup hem dinlenin hem de çalan Küba müziğinin keyfini çıkarın. Romlar, Mohito ve Daiquiri’ler 5/8 cuc. Müzik bedava. Sokak aralarında kaybolun ve bol bol sokak gösterilerine katılın, duvarlardaki rengarenk graffitilerin resimlerini çekin. Renkli binaların ve bilhassa artistik demir korkuluk ve panoların nasıl işlendiğine yakından bakın.

Havana-7

Havana-8

Şimdiki hedefimiz son olarak San Jose el sanatları marketi. Terminaden çıktıktan sonra her seferinde sağ tarafa doğru yürüdük. İznik çinileri, Atatürk büstü ve antika arabalar otoparkı da bu tarafta idi, biliyorsunuz anlatmıştım. Bu sefer sol tarafa doğru yürüyeceksiniz. Sahilden yürüyerek 1 km sonra bu kocaman kapalı artistik pazarı göreceksiniz. Sakın burada kendinizi kaybetmeyin ve iyi pazarlık edin. Yağlı boya tabloların orijinal imzalı olduğuna dikkat edin ve ahşap bibloları da iyice paket yaptırın.

Havana-9

1 saatte çıkarsanız iyi. Vaktinizi ona göre ayarlayın. Gemiyi kaçırmanızı istemeyiz. Akşam yemekte hep beraber olalım.  Bu yol üzerinde kara tarafında yerel bir market buldum. İçeride Kübalılar kalabalıktı ve alışveriş yapıyorlardı. Fiyatlara inanamadım. Mesela Havana Club Black Rum 8 cuc’a aldım. Purolar 3/5 cuc. Ve daha neler neler. Bu dükkan dışarıdan pek belli değil ama dikkat ederseniz bulursunuz. Tavsiye ederim buraya uğrayın.  Şimdi artık gemimize dönme zamanı. Kalkma zamanımız yaklaşıyor.  Gümrükten gemi kartınızı gösterek rahat bir şekilde gemiye giriş yapıyorsunuz. Hemen odanıza aldıklarınızı bıraktıktan sonra, çay kahve veya bir kadeh içkiyi güvertede yudumlamayı hak ettiniz.

Bu arada gemideki eğlenceleri ve yemekleri sizlere tanıtmayı ihmal ettim gibi geliyor. Tabii ki unutmadım ama Küba’nın büyüsüne kapıldım ve yemekleri unuttum. Bir dahaki cruise gezimizde bunlara daha çok yer vereceğimden emin olabilirsiniz ama tek kelimeyle şunu söyleyebilirim: muhteşem. Gemiye dönünce ne yiyeceğinizi ve akşam hangi bara yahut şova gidelim diye düşünmüyorsunuz. Her biri 50/60$ lık şovlar size her akşam bedava. Cruise seyahatinizin tadını çıkarın.

Bu gece gemideki son gecemiz ve bavulları toplamak ve saat 23’e kadar kapının önüne koymamız gerekiyor. Güzel bir duştan sonra hemen şu dediğimi yapın. Her zaman söylediğim gibi o şehrin en iyi manzarasını geminizin limandan ayrılış anıdır. Yavaş yavaş Havana boğazından geçmek, El Morro kalesine elimizle dokunacakmış gibi yakın veda etmek, ve sonrasında martılar eşliğinde  Miami’ye doğru yol almak, inanın işte mutluluk budur dedirtecek size. Elveda Havana, Elveda MSC Armonia. Yarın Christmas ve Miami’de yeni bir macera başlıyacak. Bakalım neler olacak neler? Nerelere gideceğiz sürpriz. O kadar yolu geldikten sonra hemen İstanbul’a geri dönmek yok. 4 gün daha Miami’deyiz.

Tabii ki Küba’ya doyamadık, Havana dışındaki şehirlerini keşfedemedik. Hatta turkuaz denizlerine giremedik. İşte bütün bunları önümüzdeki Kasım 2019 ayında burayı tekrar MSC OPERA Cruise'la ziyaretimizde yapacağız. Hem de 2-3 gün daha fazla kalarak ve Orta Amerika’da Mayaları da keşfedeceğiz. Bu seferki rotamızda Honduras, Costa Maya, Cozumel ve Belize de var. Haydi bize katılın.

Hepinize iyi cruiselar diliyorum benim sevgili takipçilerim. Yarın Miami’de görüşmek üzere hoşçakalın.

H. OĞUZ ESEN kullanıcısının resmi

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...