CRUISE İLE DÜNYANIN KEŞFİ: LİZBON

Gemimiz MSC Preziosa ile çıktığımız, ucuz gemi turları kategorisinde bulunan Transatlantik seferleri, hem gemilerin Miami ve Santos gibi deniz aşırı, yaz mevsimine giren limanlara varması, hem de tek yön olduğundan yolcuların, gemi turu bittiğinde varış limanından sonra kendi programlarını oluşturmalarında avantaj oluşturmaktadır.

İşte bu seferimizde yine İzmir’den bindik ve Brezilya’ya Santos limanına gidiyoruz. Yolumuz üzerinde, bugün uğradığımız ve size anlatacağım Portekiz’in başşehri Lizbon da var.

Sabahın erken saatinde Atlas okyanusundan Tejo Nehri halicine giren gemimiz, sabahın hafif puslu bir saatinde, sanki tüm Lizbon’u bizim ayağımıza getirircesine, süzülerek kıyılarını seyretmemizi istiyor, Avrupa’nın en uzun köprüsü olan 25 Nisan Köprüsü’nün altından geçerek yanaşacağı limana ulaşıyordu.

Lizbon

Lizbon-1

Güverteden, tüm şehri görebiliyor ve fotoğraflayabiliyorduk. Size bir çok kere şampiyon olmuş ve efsanevi futbolcular yetiştirmiş olan meşhur Sporting Lisbon futbol takımının maçlarını oynadığı Jose Alvalade Stadyumu’nu bile buradan gösterebilirim. Ön tarafında ise Mafra Ulusal Sarayı’nı görebilirsiniz.

Lizbon-2

Lizbon şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Alfama Apartment with River View, Amazing apartment with the best location you can have @ the Sé Cathedral - Downtown/Alfama, The Charm of Lisbon. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Gulbenkian, Apartment in Castelo S. Jorge gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz House of Books, Apartamento Charmoso II, Central Apartment Downtown tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Lizbon aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Lizbon-3

Gemimizin diğer tarafından da bu sırada Rio’daki İsa heykelinin bir küçük kopyasının bulunduğu bölgeden geçiyorduk.

Gemimiz meşhur Comercio Square’i de geçerken artık limana yaklaşmıştı. Aa o da ne! Objektifime bir misafir girmiş. Bizim İzmir’in yeni körfez vapurları değil mi onlar! Bizi mi takip etmiş, yoksa biz mi onu taklit etmişiz. Eveettt yine taklitçiliğimiz ortaya çıktı. Bak gördünüz mü hiçbir şey bu dünyada gizli kalmıyor!

Lizbon-4

Lizbon-5

Güverteden şehre bakarak Lizbon’da gezi planımızı yapmıştık bile. Tüm Lizbon’u yorulmadan bir çırpıda seyretmiştik. Şimdi hemen gemiden çıkacağız ve daha önceden de yaptığımız gibi kendimiz sokaklarda kaybolmaya bırakacağız.

Lizbon-6

İşte fotoğraftan da gördüğünüz gibi, gemimiz eski şehir Alfama bölgesinin tam önüne demirledi. Hemen limandan çıkıyoruz ve önce sol tarafımıza yönelerek Comercio Square’e geliyoruz. Burası büyük 1755 depremine kadar kraliyet sarayının olduğu yerdi. Depremde buradaki saray ve hatta Lizbon’un büyük bir kısmı yıkılınca, kral yeni sarayını Belem bölgesine taşıdı ve yeni yapılan binalarla birlikte Belem bölgesi cazibe merkezi oldu. Bu meydanın tam ortasını da zırhını kuşanmış at üzerindeki Kral Jose 1’in heykeli bulunuyor.

Lizbon-7

Lizbon-8

Bu arada turistler için Lizbon simgesi Zorro olmuş komedyeni de sizler için fotoğraflamadan geçemedim. Şimdi eski kraliyet sarayı, şimdi müze olan binanın arasındaki meşhur Rua Augusta (caddesine) giriyoruz. Sağlı sollu dükkanları seyrederek ilerliyoruz ve 2. kesişen caddede sola bakınca şehrin üst tarafı ile kolay ulaşımı sağlayan Gloria asansörüne geliyoruz. Burada tadilat olduğundan yukarıya, sol tarafından caddeleri ve dükkanları, sokak satıcılarını temaşa ederek yürüyoruz. Tabii ki bu arada sokak çalgıcılarını seyretmeden geçmiyoruz.

Lizbon-9

Lizbon-10

Lizbon-11

Şimdi tramvaylara binmeden olmaz diyorum. Bilet nasıl alınır, kaç para soruşturması yapıyorum, ama bir kahve molası vermenin zamanı gelmiş de geçmiş bile. Güzel bir restoran-kafe buluyoruz. Cafe Latte’lerimizi içerken internet ihtiyacımızı da gideriyoruz. 2 kahve+free wifi = 2.20 € ödüyoruz ve burası ucuzmuş deyip tramvay meselesine geri dönüyoruz. Durağın dibindeki büfeye soruyorum ve tramvayda bilet 2.85 €, büfede 2 €, günlük indi bindi bileti 6.80 € olduğunu öğrenince günlük bilet alıyoruz ve ver elini tramvay ile Lizbon turu haydi bakalım.

Lizbon-12

Lizbon-13

İlk gelen tramvaya biniyor ve tıngır mıngır gidiyoruz. Geniş bir meydana gelince, yolcuların yarısı iniyor. Haydi biz de inelim bakalım diyor ve indiğimiz yerdeki büyük bir katedralin içerisini gezmeye başlıyoruz; Basilica do Sagrado Coraçao de Jesus.

Lizbon-14

Lizbon-15

Lizbon-16

Kilisenin içerisi normal bildiğiniz kiliselerden pek farkı yok ama yan tarafından yukarıya çıkmak için 2 €’a bir kartpostal alırsanız, nefis bir manzara ve kilisenin şahane işlemeli ve çatısındaki heykellerle bezenmiş süslemelerinin seyrine doyamayacaksınız. Tavsiye ederim çıkın. İşte bu fotoğraflar terastan çektiklerim. İyi seyirler…

Yazı dizisinin diğer yazıları:

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...