CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – 2. BÖLÜM: PEKİN TURU VE ÇİN SEDDİ

Gezimizin ikinci gününde rotamızda tam gün Pekin turu, Yasak Şehir, Cennet Tapınağı, Yazlık Saray ve Çin Seddi var.

Sabah kahvaltımızı otelimizin muhteşem salonunda yaptık. Cruise yolcuları için toplanma mekanı olan bu büyük otelde çeşitli toplantı salonları vardı. Buralarda gemilerine gidecek yolcular için hostesler tarafından bilgilendirmeler ve dünyanın her yerinden gelecek olan yolcular için buluşma noktaları oluşturulmuştu. Bizim gemimizin 3.500 kişilik olduğu düşünülürse bu kadar yolcunun nerelerden geleceği ve nasıl toplanacağını düşünün bir kere. Biz Türkler gemide 50 kişi civarındaydık. Hepimiz aynı programla gelmemiştik tabii ki. Hepimiz İstanbul’dan gelmiyorduk. Amerika’dan veya Singapur’dan gelenler bile vardı. Onun için gemiye binmeden 2-3 gün önce Pekin’de toplanıyoruz. Çünkü gemi gününde ve saatinde kalkacağından, bu kadar kişinin 2 gün önceden toplanması mantıklı.

Çok güzel bir Çin kahvaltısı yaptık. Her şeyin tadına baktım.
Pekin

Pekin-1

Beğenmediklerim tabii ki oldu ama bu kadar değişik şeyleri tattığım için kendimi şanslı sayıyorum.

Sizlere Bugünkü programımızı kısaca anlatmak istiyorum. Türk Rehberimizin eşliğinde Muhteşem yerleri gezdik, bilgi aldık. Önce Yasak Şehir, sonra Yazlık Saray, Cennet Tapınağı. Bunların hepsi görülmesi gereken yerler ve buraları size uzun uzun anlatmayacağım. Tüm bu yerler ile ilgili gezi sitelerinde ve internette bilgilenebileceğiniz bir sürü kaynak var. Biz esas konumuza, yani gemi seyahatimize odaklanıp, amacımız dışına çıkmamalıyız diye düşünüyorum ve günün yorgunluğunu akşam aperatif bir yemek ile otelimizde geçiriyoruz. Ama size yine de bu yerlerle ilgili birkaç fotoğraf göstermeden yapamayacağım. Bu arada küçük bir not: Hava sıcaklığı sıfır derece ve Yasak şehri çevreleyen su kanalı da donmuş, üzerinde yürünebilir! Haydi resimlere buyurun bakalım:
Pekin-2

Pekin-3

Pekin şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Swallow Encounter, Jay&Susu's House, 朴寓公寓 güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri M Youth Space, Zhaolin Grand Hotel, Yard Boutique Guesthouse. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz 【COCO'S HOME•ROMANCE】, NUO Hotel Beijing, National Jade Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Beijing Sunrise Hostel Gulou Branch, Happy Dragon. Saga Youth Hostel, Beijing Party Youth Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Pekin aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Pekin-4

Pekin-5

Bir sonraki gün ise Çin Seddi’ne gideceğimiz için zinde ve dinlenmiş olmamız lazım.

Ve ertesi gün Çin Seddi…

Sayılı günlerimizi değerlendirmek için sabah erken saatte Çinli rehberimiz eşliğinde otobüsümüze bindik. Çin Seddi’nin Badaling Bölümünden 1 milyon kişinin yapımında çalıştığı 6.700 km’lik Çin Seddine çıkmak üzere yola koyulduk. 1 saatlik yolculuk sonrası ulaştığımız yerde yine her yerde olduğu gibi turistik eşya satıcıları etrafımızı sardı ve biz kararlılıkla bizi Çin seddinin bu bölümündeki kalesine çıkaracak olan teleferiğe binmek üzere yolumuza devam ettik. 10 dakikalık seyirli bir yolculuktan sonra, bir de tünelden geçerek Çin Seddi’nin üzerine çıktık. Manzarayı işte size gösteriyorum.
Pekin-6

Tabii ki dünyada görülmesi gereken yerlerden birisi. Muhteşem ve heybetli görüntüsü ile, size bu yapının nasıl yapıldığı sorusunu defalarca sorduruyor.
Pekin-7

Zamanın nasıl geçtiğini anlamıyorsunuz ve artık başka bir noktadan hem bu dev yapıyı seyretmek, ve meşhur Çin porselenlerinin yapımı ve dolayısı ile de öğle yemeği yeme zamanı geldi.

Otobüsümüze tekrar biniyor ve size fotoğrafını göstereceğim Çin Porselen fabrikasına geliyoruz.
Pekin-8

Burada çin porselenleri satış mağazasında evet beğenebileceğiniz çeşitli parçalar var.
Pekin-9

Tabii sizin kesenize ve taşıma kapasitenize bağlı.
Pekin-10

Bu vasıflara uyan Bursalı bir çift her gittiğimiz yerde epey bir alışveriş yaptı ki, biz ağzımız açık onları seyrediyorduk. 1 metrelik vazoyu nasıl taşıdı ve uçağa nasıl bindirdi hayret ettim. Neyse burada yemeğimizi de yedikten sonra artık programımıza devam edip, öğleden sonra Pekin’in ucuz  ve taklit mallarının satıldığı çarşılarını ziyaret edeceğiz. Bakalım bu çok katlı çarşılarda neler göreceğiz ve neler alacağız. Bu yer şehrin merkezinde ve birkaç tane AVM tipi kalabalık ve reyonlardan oluşan bir Pazar. Ne ararsanız var. Herkes sizi bir tarafınızdan çekiyor ve malını satmaya çalışıyor. Tabii pazarlık etmeyi seviyorsanız, ve kaliteli ile kalitesiz malı ayırt edebiliyorsanız ne mutlu size. Burada epey alışveriş yapabilirsiniz. Ben bir adet kışlık çift kat Colombia montu mesela 140$’dan 45$ dolara indirebildim ve tabii ki üstümde kaldı ve hala orada sıfır derecede ve burada tek tek hava durumuna göre memnuniyetle kullanıyorum. Eveeet  grubu toplamak ve buradan çıkmak tabii ki zor oluyor, 2-3 kişi fire vererek şehir turumuza devam ettik. Enteresan dev binaları ve Olimpiyat stadı “Kuş Kafesi”ni de gördükten sonra bizi bir çay mağazasına götürdüler.
Pekin-11

Pekin-12

Çay mağazasında bizi ders odasına aldılar ve önce çayın tarihçesi ve cinslerini öğrendik. Ardından da tadım yaptık. Tabii burada da amaç çay satışı yapmak ama bizde yine de alıcılar var merak etmesinler. 1 saatimizi de burada geçirdikten sonra otelimize ulaştık ve bu yorgunluğu nasıl atarız diye düşünürken, rehberimizin de tavsiyesi ile masaj yaptırmaya karar verdik. Odamıza 2 adet geyşa masöz geldi ve eşimle beni yoğurmaya başladı. Yumuşadık, pelte gibi yerlerde sürünmeye başladık. Akşam yemeğine nasıl gideceğiz diye düşünmeye başladık ki arkadaşların baskınına uğradık. Kolalar ve viskiler elde, çerezler çikolatalar da de bizden, oda partisi verdik. Böylece mutlu sona erdik. Sizlere de tavsiye ederim.

*** “CRUİSE İLE UZAKDOĞU TURU” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

1.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU –PEKİN VE PEKİN ÖRDEĞİ
www.gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-uzakdogu-turu---1--bolum--pekin-ve-pekin-ordegi

2.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – PEKİN TURU VE ÇİN SEDDİ

3.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – TIANJIN VE CRUISE İLE TANIŞMA

4.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – GÜNEY KORE BUSAN’A VARIŞ

5. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU - BUSAN’DAN NAGASAKİ’YE YOLCULUK

6. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – NAGASAKİ - JAPONYA

7. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – ŞANGAY

8. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – ŞANGAY’DAN HONG KONG’A YOLCULUK

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...