CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – 5. BÖLÜM: BUSAN’DAN NAGASAKİ’YE YOLCULUK

Akşam oldu gemimize döndük ve şöyle yarım saat kadar uzanarak dinlendik. Gece aktivitelerimizi öğrenmek için bültenimize göz attık. Yemekten sonra tiyatroda herzamanki gibi bir şov var ama acaba bu akşam hangi grup bizi eğlendirecek? Merak edenler haydi bizimle biraz sonra tiyatro salonuna gelsin. Yemek saatimiz de geldi. Bu akşam yemekte neler var? Hep soru işareti ve merak konusu. Çünkü bu gemide yemek yemek  benim için ayrı bir ritüel. Ne yani demeyin şimdi. Her zaman oturduğunuz salonunuza  geçip, bembeyaz örtülü şık bir masada iltifat ve güleryüzle karşılanmak, menüyü karıştırmak ve o gece nelerin tadına bakmak istediğinize karar vermek, karar veremeyince sormak, yahut da menüdekilerin hepsinden istemenin dayanılmaz zevkine varmak, içeceğiniz eşliğinde karşınızdaki veya masanızdaki yoldaşınızla sohbet etmenin keyfini çıkarmak, ritüel değil midir? Mesela bakın bakalım bizim masa ekibimiz ne kadar coşkulu ve güzel!

Busan

Bekleyeniniz yok, alkol kontrolü yok, arkanızdan koşturan yok, hesap ödemenizi isteyen yok, zaten hesabı baştan ödemişsiniz, eee ben böyle ritüeli yerim de yan da gelir yanına yatarım. Tatlılardan beğenin bakalım, limonlu sorbe mi, yoksa cheesecake mi ? Yöresel bir tatlı mı vs. üzerine dondurma da istiyor musunuz, yoksa bu akşam yalnız meyve ile mi yetineceksiniz.

Busan-1

Busan bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Kahve nasıl olsun, yoook. Siz bu akşam çok yediniz. Açgözlülük yaptınız. Hah işte benim demem de bu. Bu gemilerde kendinizi ve boğazınızı tutmayı da öğreniyorsunuz. Yani nefsinize hakim olmayı. İkinci ve üçüncü günden sonra zaten az az yemekleri  tatmaya ve masanın zenginliği ile gözünüzü doyurup normal yemek düzeninize dönüyorsunuz. Siz siz olun yine de bu gemide 18 saat mi desem 24 saat mi desem devamlı yiyecek bir şeyler bulabileceğinizi unutmayın ve midenizde rezerve yer bırakın, her an karşınıza bir yiyecek çıkabilir.  Ama bütün bu yediklerinizi eritmek için de spor yapın. Bu arada sizin için geminin mutfağına da girdim. Her daim bir şeyler pişiyor ve ocak boş değil. İşte bizlere bu güzellikleri sunan aşçıbaşımız ve restoran müdürümüz. Sizler için bu pozu verdiler.

Busan-2

Yukarıda restoranda ise bize en iyi hizmeti vermek için çabalayan servis elemanımıza  da bu pozu sizin için verdirdik. Nasıl ama!!

Busan şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Green House, Antique House, Busan Stn. KTX/釜山站古风民宿, Retro House güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Cozy Stay Haeundae, My Place in Haeundae, February Stay Gangseo. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz My Hostel Nampo, Busan Popcorn Hostel Nampo, Hermes Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel G7, Uncle's Guesthouse, Kimchee Busan Downtown Guesthouse tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Busan aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Busan-3

Haydi haydi şov zamanı. Yemekten artık kalkalım ve lobide şöyle bir dolaştıktan sonra tiyatroda yerimizi alalım. Şimdi bu şovlardan isterseniz biraz bahsedeyim sizlere. Ben bu sahnenin arkasını da gezdim. Sanatçılar ve dansçılar tabii ki makyajlarını burada yaptırıyorlar. Kostümlerini burada giyiyorlar. Aksilikleri de burada yaşıyorlar. Yüzlerce elbise ve kostüm, raylı askılarda asılı ve sanatçının veya dansçının o günkü rolüne uygun kıyafet, raylar (lunaparktaki rollerlar gibi) vasıtasıyla hareket ederken, bilgisayarlı düzenekle önünde duruyor ve 2 dakika içersinde 20-30 kişi giyinip sahnede yerini alıyor.

Busan-4

Busan-5

Perde araları 1-2 dakika ve bu arada sahne arkası, gayet sessiz ve uygun bir düzenle sanatçılarını hazırlıyor ve o koşuşturmada yanlışlara mahal vermiyor. Ama nasıl diyeceksiniz. Şaşırdım. Duyduğuma göre bu şovların 5 milyon Euro civarında bütçesi varmış. Sezon süresince geminin her turunda baştan tekrar ediliyor ve şirketin sezon sonundaki bir başka gemisinde prova edilmiş bir şekilde sahneleniyor. Ama gündüz vakti bazen provalara da denk geldim , inanın çok profesyoneller ve yönetmenleri yanlışlara hiç taviz vermiyor. Onun için de zorlanıyorlar, başarılı oluyorlar ve iyi de para kazanıyorlar. Siz de kendinizi Broadway veya Hollywood prodüksiyonlarının içersinde buluyor ve zevkle seyrediyorsunuz. Bu gezimizdeki gibi uzun turlarda, çeşitli sanatçılar veya gruplar turun çeşitli  etaplarında bize eşlik ediyor ve performanslarını o 2-3 günlük yolculuk süresince seyircilere sunuyorlar. Mesela Şangay’da günübirlik bizimle olan Çinli akrobatların şovları sayesinde onların inanılmaz hareketlerini seyretme imkanı bulmuştuk.

Busan-6

Busan-7

Yine  Hong Kong’dan binen Hollywood da meşhur olmuş Kanadalı bir şarkıcı bize 3 gün boyunca unutulmaz müzik ziyafeti çekmişti.

Busan-8

Bu eğlenceli gecede  gemimiz de karanlıklar içersinde bir kuğu edasıyla sakince Japonya’ya doğru ilerlemekteydi. Bizi bir sonraki limanımıza ulaştırmak için tam yol ileri. Hayır yanıldınız. Tam yol değil .Ertesi sabahki limana varış saatine uygun hızda. Hafızamıza kazınan böyle keyifli anları, sonradan yazı ve fotoğraflarımıza tekrar bakarak tazeliyor ve yeniden keyifleniyoruz.

*** “CRUİSE İLE UZAKDOĞU TURU” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

1.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU –PEKİN VE PEKİN ÖRDEĞİ
www.gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-uzakdogu-turu---1--bolum--pekin-ve-pekin-ordegi

2.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – PEKİN TURU VE ÇİN SEDDİ

3.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – TIANJIN VE CRUISE İLE TANIŞMA

4.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – GÜNEY KORE BUSAN’A VARIŞ

5. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU - BUSAN’DAN NAGASAKİ’YE YOLCULUK

6. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – NAGASAKİ - JAPONYA

7. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – ŞANGAY

8. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – ŞANGAY’DAN HONG KONG’A YOLCULUK

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...