CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – 6. BÖLÜM: NAGASAKİ - JAPONYA

Japon Tabakoko adasını sancak tarafımızda geçtikten sonra gemimiz saat 05.30 sularında Nagasaki körfezine girdi. Meşhur Megami Ohashi köprüsünün altından geçerek saat 06.oo da hafif yağmurlu bir günde limana yanaşıyoruz. 12 derece hava sıcaklığı ve yağmur yağıyor. İçimiz karardı ama gezme umudumuzu kaybetmiyoruz. Yine nefis bir kahvaltı yaptıktan sonra hemen çıkışa yöneliyoruz ve sürprizzzz. Gemi personeli hepimize şemsiye dağıtıyor. Düşünebiliyor musunuz? Bütün şehirde bu şemsiyelerle dolaşacağız ve binlerce logolu şemsiyenin yaptığı reklam herhalde akla zarardır. Şehirde bindiğimiz tramvaydaki Japonlar, bize hem yol gösteriyorlar hem de burada inersiniz , şuradan gidersiniz diye yol tarif ederlerken  güler yüzleriyle kalbimizi kazanıyorlar .İşte size enteresan 4 enstantane.
Nagasaki

Arkamızda dev gemimiz  ve şemsiyelerimiz. Tren garında ejderha dolaştıran çocuklar. (Büyükler de olabilir, malum genetik sebeplerden dolayı)
Nagasaki-1

Özgürlük parkındaki origami sanatından örneklerle yapılan adaklar.
Nagasaki-2

Aşağıdaki resimde benzin pompaları dikkatinizi çekti mi? Havadalar ve benzin hortumu havada asılı duruyor. Araç altına yanaşıyor ve fulle bakalım ahbap diyor. Yer ne kadar kıymetli düşünün.
Nagasaki-3

Yürüyüşümüze gemiden aldığımız Nagasaki haritasının güzergahlarını takip ederek  devam ediyoruz. Şöyle yazıyor bilgi notunda. Nagasaki Japon toplumunun doğum yeri olarak kabul edilir. Sakin bir balıkçı kasabası olmasının dışında, burası Japonlarla yabancıların ilk buluştuğu yer ve  Japonya’ya giriş kapısı olarak bilinmektedir. Japonya’nın en çok batılılaşmış şehri , Hıristiyanlık ve Avrupa kültürü ile  kaynaşmanın yanında ekonomik bir merkez olarak da bilinir. Burası aynı zamanda II.Dünya savaşında 9 Ağustos 1945 tarihinde atılan nükleer bombanın en ağır tahribatını  gören şehirlerden birisidir. Biliyorsunuz diğer bomba da bu tarihten 3 gün önce Hiroşima’ya atılmıştı. İşte size ziyaret ettiğimiz ve çok da etkilendiğim Atom Bombası Müzesinde bulunan, şişman adam isimli 21.000 ton TNT gücündeki bombanın maketini ve bombanın atıldığı anda duran saatin resmini sizler için çektim.
Nagasaki-4

Nagasaki-5

Nagasaki’de gezilecek daha çok yer var ama biz yağmurun da yağmaya devam etmesi sebebiyle, Konfüçyus Mabedini, Balıklı gölü, Kofuku-Ji tapınağını, Shimabara kalesini ve Urakami Tapınağını, Glover bahçelerini gezmeyi başka bir sefere bıraktık. Ayrıca bunlarla ilgili bilgilere de zaten internetten ulaşabilirsiniz. Biz tramvay ile şehrin bir bölümünü gezdik, yerel halkın içersinde dolaştık, Tren istasyonunda süper hızlı treni gördük, Chinatown ve Hamamachi Pazarını dolaştık. Hepsi çok güzeldi. Ancak zaten bütün bunları yapmaya bir gününüz yetmez. Saat 17:00’de gemimizde olmamız lazım ve 18:30’da limandan ayrılan gemimizin güvertesinden Çin denizine doğru yol almasını seyretmeliyiz.

Nagasaki şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Petit Hostel 12A güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Fujiwara Ryokan, Mezame Hostel, ROUTE - Cafe and Petit Hostel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel JAL City Nagasaki, Hotel Marine World, i + Land Nagasaki gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Nagasaki Catholic Center, Nagasaki Kagamiya, Casa Blanca Guesthouse tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Nagasaki aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Eveet bu günü de bitirdik. Tabii ki yorulduk . Azıcık da ıslandık ama neşeli ve kendi başımıza yaptığımız bu Nagasaki turundan ben ve arkadaşlarım memnun kaldık. Gerçi göremediğimiz yerler var ama Japon kardeşlerimizle bir daha ki sefere buluşmak için sözleştik.

Şimdi bakalım önümüze . Yarın bütün gün denizdeyiz ve Çin Denizi’nde yol alacağız. Ne yapacağız deyip sorun yaratmayın sakın. Bakın ben programımı yaptım bile. Sabah şöyle saat 10:00’a kadar uyuyayım diyorum. Ardından yine değişik bir kahvaltı ve spor için koşu bandının başına. Spor ayakkabılarımı iyi ki getirmişim. 1 saatte 250 gr zayıfladıktan sonra, 500 gr almaya havuz başındaki pizza ustasının yanıda buluyorum kendimi. İstediğim karışımları söyledikten sonra, spor adı altında eğlence yapan animatör ve onlara katılan gençleri seyrederek pizzamın tadına varıyorum. Gerçekten enfes bir pizza. Zaten sık sık gidip bu pizzadan yedim ve Endonezyalı ustayı da tebrik ettim. Öğle yemeğimizi bugün pizza ve sıcak içeceklerle geçiştirdik. Saat 14:00’de tiyatro salonundaki film kuşağında oynayacak güzel bir film için kendimi programladım. Filmden sonrada şarap tadım kursu var. Ona gideceğiz. Sonra Hint yemekleri yapım kursu, falan derken uyumaya bile vaktimiz yok. Her seferinde lobiye tabii ki uğruyorum. Ne var ne yok diye. Bugün denizde olduğumuzdan açık pazar ilan etmişler ve 3 katlı lobimizdeki dükkanlardaki malları insanlar bedava bulmuş gibi kapış kapış alıyorlar. Güya ucuzluk yapmışlar. Herşeyin iyisi ve ucuzu bizim memleketimizde var merak etmeyin. Bagaj kapasitenizin de uçakla evinize dönerken sınırlı olduğunu unutmadan ona göre alışveriş yapın e mi, benim sevgili dostlarım.
Nagasaki-6

Bakın gördünüz mü. Havuza ve jakuziye bile girmişim bu arada.
Nagasaki-7

O soğuk havada sıcacık ne güzel geliverdi. Enerjimi toplamam ve yarına saklamam lazım. Yarın bizi Şangay’da sıkı bir gün bekliyor umarım. Ama bu sefer rahat olacağız. Çünkü bizim Türk rehberimizin turuna yazıldık ve 50$ kişi başı ödemelerimizi yaptık bile. Biraz da rahata konalım değil mi. Bakalım yarın nereleri göreceğiz ?

*** “CRUİSE İLE UZAKDOĞU TURU” bir yazı dizisidir. Yazıların diğer bölümlerine aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz.

1.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU –PEKİN VE PEKİN ÖRDEĞİ
www.gezimanya.com/GeziNotlari/cruise-ile-uzakdogu-turu---1--bolum--pekin-ve-pekin-ordegi

2.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – PEKİN TURU VE ÇİN SEDDİ

3.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – TIANJIN VE CRUISE İLE TANIŞMA

4.BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – GÜNEY KORE BUSAN’A VARIŞ

5. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU - BUSAN’DAN NAGASAKİ’YE YOLCULUK

6. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – NAGASAKİ - JAPONYA

7. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – ŞANGAY

8. BÖLÜM: CRUISE İLE UZAKDOĞU TURU – ŞANGAY’DAN HONG KONG’A YOLCULUK

H. OĞUZ ESEN

İş güç ve çoluk çocuk işlerini bitirdikten sonra emeklik günlerimi tadında geçirmek için, sıhhat ve akıl fikir yerinde iken gezmeyi seçenlerdenim. Cruise ile tüm dünyayı dolaşıp, tüm limanları hatırlayarak yaşlanmayı seçtim.  Cruise tutkum 1980 li yıllarda İstanbul Barselona seferi ile başladı. Son 5 yıldır tüm hızı ile devam etmekte olup her...