CUNDA ADASI VE ASSOS'DA ÇOCUKLU TATİL

Ege'yi kendimi bildim bileli severim. Her sene kıyısından da olsa yolumuzu düşürmeye çalışırız o taraflara. Bu sene yine tatil planı yapmaya başladığımızda Ege'nin aşağılarını planlamıştık aslında. Ama hamileliğim ile birlikte uzun yoldan kaçınmayı tercih edip geçen sene gittiğimiz Assos ve Cunda Adası'nı seçtik. Tabii kardeşimin ikizlerinin olması da yakın yerleri tercih etmemizde etken oldu.

Assos ve Cunda'nın yeri apayrıdır. Her sene aynı yere gitsem de sıkılmam sanırım buralardan.  Ayrı bir ruhu var ne de olsa buraların.

Aristo'nun felsefe okulu kurduğu Assos'ta gezilip görülecek çok tarihi mekan var. Behramkale Köyü'ndeki Hüdavendigar Camii, Tuzla Çayı üzerinde kurulmuş 600 yıllık Hüdavendigar Köprüsü, Assos Antik Kenti'nde bulunan surlar, Akropol, Nekrapol, Athena Tapınağı, Amfi Tiyatro, Gymnasium, Hamam ve Agora, Babakale yolu üzerindeki Apollon Smitheion Tapınağı bunların başlıcalarıdır.

Cunda

Cunda bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Cunda-1

Cunda şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en çok tavise edilenleri Yundantik Cunda Konakları, Cunda Labris Otel, Zehra Teyzenin Evi Otel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Doruk Hotel Cunda, Cunda Güzelyalı Butik Otel, Cunda House Küçük Otel. gibi otelleri tercih edebilir ya da en yüksek indirime sahip olanları mereak ediyorsanız Cunda Poseidon Otel, Cunda Nesos Otel Ayvalık, Cunda Harakop Otel tesislerini incelebilirsiniz. Bir de Tatilsepeti.com'un Cunda aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Tarihi eşsiz Assos'ta takdir edersiniz ki doğa da bir başka güzeldir. Assos'taysanız eğer tarihi yerleri gezip görebilirsiniz. Behramkalelilerin yaptıkları el işlerinden alabilirsiniz. Mis gibi zeytinyağından ve Assos kokan kekiğinden alabilirsiniz. Sahilde satılan Assos dondurmasından yiyebilir, damla sakızlı Türk kahvesinden içebilirsiniz. Kadırga koyunda balıklarla denize girebilir, antik limanda yorgunluğunuzu atabilirsiniz.

Ayrıca Behramkale’yi ziyaret edebilirsiniz. Hem tarihi yerleri görmüş olursunuz, hem de muhteşem manzaranın tadına doyarsınız.

Otel seçimi olarak bu sene çocuklarla olacağımızdan bölgenin en iyisi diye bilinen, her şey dahil sistem bir oteli seçtik. Ama sadece bir gece kalabildik. O da zorunluluktan. Denizi kayalıktı ve denizde deniz kestaneleri vardı. Deniz tatiline gidip denize girememek bu olsa gerek. Bunun dışında yemekleri fena değildi ama odada sorun yaşadık. Elektrik kaçağı varmış ve tüm gün odamızda tamir işleri bitmedi.

Buradan sonraki rotamız Cunda Adası oldu. Cunda'da butik bir otel tercih ettik. Ziya Bey Konağı konaklama ve ilgi konusunda harikaydı. Ayrıca çocuk dostu bir yerdi diyebilirim. Kahvaltısı da bir harikaydı.

Cunda-2

Denize biz Ayvalık'da Sarmısaklı plajından girmeyi tercih ettik. Kum plajı ve denizi olduğundan çocuklarla rahat ettik. Suyu da sıcaktı. Ayvalık'da gezilecek yerlerde çok var aslında.

Cunda-3

Ayvalık’a gidince yapılması gerekenler

• Cennet Tepesi ve Şeytan Sofrası'nda günbatımı izlemek
  • Cunda'da balık restoranlarında Papalina balığını tatmalısınız, deniz börülcesi ve harika zeytinyağlılardan yemelisiniz.
  • Cunda'daki kiliseleri görmelisiniz.
  • Sarımsaklı plajında denize girmelisiniz.
  • Ada çevresinde yat turlarına katılmalısınız
  • Ayvalık adalarında sualtı dalışı yapmalısınız
  • Eve dönüşte zeytin ve zeytinyağı almalısınız
  • Nefis ayvalık tostundan yemelisiniz

Cunda-4

Cunda Adası'nda da yapılacak o kadar güzel keyfi şeyler var ki... Cunda'da yapılması gerekenler arasında ilk ve en keyifli aktivitelerden biri rakı-balık. Özellikle liman kısmında yer alan Cunda restoranlarında deniz manzarası eşliğinde rakı-balık keyfi yapılmalı.

Cunda'nın simgelerinden olan Taş Kahve'de dibek kahvesi tadılmalı. Eşsiz Girit Mutfağı mezeleri ve yemekleri tadılmalı. Adanın meşhur Karadeniz Pastanesi’nden damla sakızlı kurabiyelerin tadına bakılmalı.

Cunda-5

Biz tesadüfen İlber Ortaylı ile karşılaştık :) Severiz kendisini. E klasik fotoğraf çekilmeden olmazdı :)

Sonuç olarak Assos ve Cunda Adası (Ayvalık) gidilmeli görülmeli." Çocuklar var gidemem" demeyin. Biz gittik siz de gidebilirsiniz..