CUSCO - RAQCHİ KALINTILARI

Raqchi kenti İnkalar döneminde askeri ve politik anlamda büyük öneme sahipmiş. Buradaki İnka arkeolojik sit alanı Raqchi Kalıntıları olarak biliniyor. Vilcanota nehrinin kenarında yer alan Raqchi Kalıntıları, denizden 3.500 metre yükseklikte yer alıyor.

Cusco

Raqchi kalıntıları, her birinin özel bir işlevi olan farklı alan ve yapılardan oluşmaktadır. Ancak bu yapılardan en önemlisi iki katlı Virakoça Tapınağı’dır. Virakoça Tapınağı, İnka mimarisinin en ilginç ve kendine özgü örneklerinden biridir. Silindir biçimli sütunları ve dört adet büyük avlusu bulunan tapınağın günümüzde sadece yaklaşık 12 metre yükseklikte bulunan merkezî bir duvar kalmış olsa da, İnka tapınaklarının en büyüğü olduğu söylenmektedir.

Cusco-1

Cusco bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Virakoça Tapınağı 92 metre boyunda, 25 metre eninde ve 12 metre yüksekliğinde olan devasa bir yapıymış. Buradaki taş bloklar lav taşlarından oluşmuş. Tapınaktaki 22 sütundan yalnız 1 tanesi ayakta kalmış. Mimari özelliği açısından Andlar’da buna benzer başka bir bina daha yokmuş.

Ayrıca bu bölge yiyecek depolamaya elverişli iklim şartlarına sahip olduğundan, pek çok depo inşa edilmiş. İnka döneminde 160 depo varmış, ama günümüzde 7 tanesi görülebiliyor.

Cusco-2

Cusco şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Hospedaje Familiar Cusco Perú, Delvalle Home Habitaciones Privadas, Comodo y Seguro Homestay güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri YONED'S APARTAMENT II, Cities of the World - Hotel Cusco, Mallku Guest House. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Ashiyana Cusco, Euler House, Robertos Hostel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Casona Pumacahua, The Grasshopper Hostel, Cobra Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Cusco aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Virakoça Tapınağı’nın önündeki yerel pazar da bir hayli ilginç. Burada çömlek yapımı çok gelişmiş. Özellikle çok küçük hayvan figürleri (puma, öküz, lama, kondor) ve Peru yaşamını anlatan minik insan figürleri çok etkileyici. En fazla 2 santimetre büyüklüğündeki bu el yapımı heykelciklerden biz de satın alıyoruz.

Cusco-3

Ardından çok güzel bir restoranda yemek yemek için mola veriyoruz. Bu restoranın bahçesinde çok sayıda lama var. Fazla yaklaşmamakta yarar var, çünkü üzerinize tükürebiliyormuş. Bahçedeki lamalarla fotoğraf çektirip, yemeğimizi yedikten sonra yolumuza devam ediyoruz.
Cusco'da populer konumu, yemek ve kahvaltı servisleri ile kaliteli hizmet sunan oteallerde konaklayabilirsiniz bunlardan birkaçı; Garden of San Blas ve Samana Inn & Spa..

Cusco-4

NURHAN YILMAZ

1951 İstanbul doğumluyum. Yıl içinde dönüşümlü olarak Sinop, Bodrum ve İstanbul’da yaşamaktayım. Küçük yaşlarda babamın mesleği gereği, Türkiye’nin pek çok farklı şehirlerinde yaşadım. Her şehrin kendine has olan dokusu beni her zaman etkilemiştir. Eşimle birlikte kızlarımız daha çok küçükken Türkiye’nin neredeyse tamamını gezme fırsatımız...