Dalyan'da Bahar

Türkiye’ye bahar geldiğini biliyorduk ama Dalyana gelene kadar henüz böyle etkilenmemiştik. Gezimanya’nın Fiat 500X ile Batı Türkiye turuna dahil olmak için en güzel yer denk gelmiş bize.

Dalyan’da ilk gecemizde Apollon Villas’a  ait Light of Apollon isimli villada kaldık. Villa turizmi Türkiye’de çok yaygın değil ama bu bölgede (Dalyan, Fethiye, Dalaman) özellikle yabancıların tercih ettiği çok güzel bir şey. Eğer birkaç kişi birleşirseniz örneğin ortalama bir otele vereceğiniz paraya süper lüks bir villada konaklayabiliyorsunuz. Bizim kaldığımız yerde örneğin çatı katında dev bir jakuzi, bahçede ise deniz kumundan bize ait küçük bir kumsal vardı. Otel havuzu kadar kocaman bir havuzu da sadece biz kullanıyoruz : )

Dalyan’ı keşfe başlar başlamaz yolda dikkatimizi ilk çeken şey, yaşlı teyzeler dâhil bölgede yaşayanların motosiklete rağbet göstermesiydi. Bu eğilimin ülkemiz genelinde daha yaygın olmasını diliyoruz.
Havanın ne bunaltıcı sıcaklıkta ne de serin olduğu bir vakitte İztuzu Plajı’na gidiyor olmaktan ötürü ne kadar şanslıydık. Plaja gitmek için dolmuş-tekneleri, dönüş içinse biraz da kuşbakışı manzarayı yakalayabilmek için plajın doğu tarafından kalkan minibüsleri kullanmayı tercih ettik.

Dalyan Nehri ağzındaki labirentimsi kanallar içinden geçerek Kaunos Kaya Mezarları’nı mükemmel bir açıdan gördük ve ikiz kardeşine olan aşkı yüzünden babası tarafından ülkesinden kovulan Kaunos’un kurduğu şehrin bir parçası olan bu görkemli mezarların manzarasına hayran kaldık.

Yeşilin en güzel tonundaki sularla kaplı sazlıklarda yarım saate yakın süren huzurlu yolculuğun ardından caretta carettaların yumurtalarını bırakmalarıyla bilinen İztuzu Plajı’na vardık. Plajın bir ucundan diğer uca kadar yürürken, caretta carettaların üreme dönemini incelemek üzere yerleştirilmiş numaralı levhalara, büyüklü küçüklü yengeçler ve tatlı yuvalarına rastladık. Plajın daha sakin olan orta kısmında nehrin tatlı suyu ile Akdeniz’in tuzlu sularının karıştığı enfes denizde yüzmek üzere kısa bir mola verdik.

Bu tatlı aranın ardından plajın doğu kısmında yer alan, gönüllü kişiler tarafından desteklenen alanda tedavi altındaki caretta carettaları ziyaret ettik. İztuzu Plajı geçirdiğimiz bu uzun vakitle de kalmadı.

Dönüş yolunda minibüs ile dönerkenDalyan’ın pek kral şoförü Ahmet Abi ricamızı kırmayarak rota üzerindeki iki güzel noktadan manzara fotoğrafı çekmemiz için aracı 1-2 dakika bekletti. Neyse ki bu fırsattan yararlanan yabancı turistler de arkamızdan bizi takip ettiler. Yolun sonlarına doğru aracımızın olduğu noktada kendimizi minibüsten attık.

Arabamızla Dalyan merkeze vardıktan sonra kaya mezarlarını tam karşıdan gören bir çay bahçesinde dinlendik. Gün batımı eşliğinde kafamızda hakkında pek fikir sahibi olmayarak geldiğimiz Dalyan’ın beklentilerimizin çok daha üstünde bir bölge olduğunda karar kıldık. Doğal güzellikleriyle zengin ülkemiz, keşfedilmeye değer sonsuz noktayla dolu…

Ziyaret edeceğimiz diğer yerlere doğru ayrılmamız gerektiğinden Dalyan’a daha sonra tekrar gelmek üzere bu güzel bölgeye şimdilik veda ediyoruz.