DAMLASAKIZI KOKAN ARNAVUT KALDIRIMLI TAŞ SOKAKLARI İLE ALAÇATI

535802 Tem 2014Gezi Notu
Esra TürkalEsra TürkalSilver Yazar02 Tem 201453570 Yorum

Alaçatı

Ara dönemde yaptığımız 4 günlük tatilimizde 4 kız arkadaşımla kendimizi Ege’nin kollarına bıraktık.

Alaçatı-1

Mini tatilde ilk durağımız, damlasakızı kokan Arnavut kaldırımlı taş sokakları ve taş evleriyle zamansız ALAÇATI oldu.

Bu modern köy; şirin taş evleri, rengârenk kapıları ve camları, dar taş sokakları ile çok tatlı ancak yaz sezonunda aşırı kalabalık.

Alaçatı şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Hilli's Guest House, Ruzgaralti Alacati Hotel, Avcihan Tas Ev Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Fonte al Vento Alacati, La Vela Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Alaçatı Rota Otel, Villa Perla, Derin Konak Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Alaçatı aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Alaçatı-2

Alaçatı-3

Taş sokaklara adımımızı atmadan önce  karnımızı Kumrucu Şevki’nin lezzetli kumrusuyla doyurduk. Sonrasında taş sokakları keşfe başladık. İzmir Kumrusu deyince aklıma ilk, kumrusunun yanındaki enfes turşusuyla Şevki geliyor daha sonra da Kumrucu Hikmet.

Alaçatı-4

Alaçatı kalabalıktan sonra renk renk mağazalarıyla insanın başını döndürüyor. Takı mağazalarında farklı, hoş tasarımlar bulabilirsiniz.

Alaçatı-5

Benim sevdiğim alışveriş yerleri, genellikle daracık sokaklar arasında gözden kaybolmuş salaş dükkânlar oluyor. Alaçatı; serin rakıların, lezzetli balıkların yendiği mavilikler diyarı...

Alaçatı-6

Beyaz badanalı evleri, pencerelerinde asılı rengârenk saksılardan sarkan çiçekleriyle benim için masal diyarı…

Alaçatı-7

Aynı zamanda unutmamalı ki; Türkiye’nin ilk rüzgâr elektrik santralı da burada kurulmuştur.

Alaçatı-8

Son olarak; her yıl daha bir kalabalıklaşıp, daha da pahalı bir hale gelse de gitmekten kendimi asla alıkoyamayacağım az sayıdaki yerlerden.

Alaçatı-9

Alaçatı'ya doyum olmasa da şimdilik bu kadar, bir sonraki yazıda görüşmek dileğiyle...