Birden fazla medeniyeti bir arada barındıran nadir illerimizden bir tanesi Mardin. Bunlardan bir tanesi de Babil ve Pars imparatorluğuna ev sahipliği yapmış olan Antik Kent Dara. Tahminen 10 bin yılı devirmiş bir yapıt. Antik kent Dara kalıntıları bakımından Efes antik kentini anımsatmaktadır.

Mardin

Mardin-Nusaybin karayolu üzerinde bulunan ve Mardin merkeze 30 km uzaklıkta bulunan Antik Kent Dara, Roma imparatorluğu tarafından askeri garnizon şehri olarak 520 ile 570 yılları arasında inşa edildiği tahmin edilmekte. Yıllar önce bu mekânda sırasıyla Genç Roma, Erken Bizans, Selçuklu ve Osmanlı dönemlerine ait sur kapıları, Pazar yerleri, sütunlu cadde, köprü, sarnıç, mozaikli yapılar, hendek gibi tarihi kalıntıların bir arada bulunduğu söylenmektedir.

Mardin müze müdürlüğü ve çeşitli üniversitelerden gelen arkeologlar tarafından yapılan kazılarda çıkarılan 200'e yakın eser Mardin müzesi müdürlüğünde sergilenmektedir. Antik Kent Daradan günümüze kadar gelen kalıntıların arasında bulunan moloz, taş ve kesme taştan yapılmış olan surlar günümüze kadar çok iyi bir şekilde korunmuş durumda.

Mardin bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Mardin-1

Mardin şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Yay Grand Hotel, Maridin Otel, Azd House Hotel.gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un Mardin aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Antik Kent Dara surları içerisinde bulunana ve 50 metre yükseklikte ki bir tepede bulunan kale tüm yöreye hâkim olacak bir şekilde kurulmuş. Tepenin yamaçlarında sivil yaşama ait ev kalıntıları bulunmaktadır.

Doğunun yeni yüzü Mezopotamya’nın yeni efesi olarak kabul edilen Antik Kent Dara 2012 yılında turizme açılmıştır. İyi bir tanıtımla turizm cenneti olabilecek konumda. Antik Kent Dara Tabiri caizse keşfedilmeyi bekliyor... Fakat yenileme ve kamusallaştırma için ciddi bir bütçe gerekmekte.

Dara'nın adını, Darius’un başkenti olan Dağara aldığı belirtiliyor.

Yazı - Fotoğraf : Ahmet Aydın
İletişim: ahmetaydin24@gmail.com

Ahmet Aydın1

Aslında fotoğrafı özel kılan seçtiğin konudur... Traveling and discovery --photographer--