DARJELİNG: TEESTA VE RANGİT NEHİRLERİNİN BULUŞMA NOKTASI

451307 Ara 2011Gezi Notu
NURHAN YILMAZNURHAN YILMAZGold Yazar07 Ara 201145130 Yorum

Sabah saat 9:00’da Darjeeling’den Kalimpong’a gitmek üzere yola çıktık. Darjeeling’in dar ve kıvrımlı sokaklarından geçtik. Darjeeling ile Kalimpong arası yaklaşık 60 km. Ancak yol o kadar virajlı ki, bu mesafeyi almak yaklaşık 2,5 saat sürüyor. Giderken yol üzerinde bir manzara izleme noktasında durduk. Buradan Teesta ve Rangit nehirlerinin kesiştiği nokta muhteşem bir görüntü oluşturuyor.

Teesta nehri Sıkkım’ın kuzeyindeki bir gölden (Çamula) kaynak alıyor. Rengit nehrine göre daha açık renkli, ancak debisi daha fazla. Rengit nehri ise Himalayalar’ın en yüksek 3. dağından kaynağını alıyor. Rengi oldukça koyu. Bu iki nehrin birleştiği yerde muhteşem bir manzara var.

Burası sunduğu muhteşem manzara nedeniyle aynı zamanda “Aşıklar Tepesi” olarak da anılıyor.

Darjeeling

Teesta nehri, Bagdogra’ya 40 km mesafedeki Tolşah (Darjeeling'deki adı) nehri ile birleşiyor. Burada bu iki nehrin birleşmesi ile tek vücut olan nehre ise Teestatolşah (Darjeeling'deki adı) adı veriliyor. Ve bu nehir Brahmaputra’dan denize dökülüyor.

Darjeeling-1

Batı Bengal Hindistan’ın bir eyaleti. Bengal eyaletinin başkenti ise Kolkata. Darjeeling bu eyaletin diğer bir kenti. Gorkhalar ise burayı kendi vatanları olarak tanımlıyorlar.

Darjeeling şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri The Elgin Hotel, Merry Resorts, Dekeling Hotel. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Hotel Spandan, Pahari Soul gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Hotel Sanderling, New Heritage Seven Seventeen, Hotel Broadway tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Darjeeling aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Teesta nehri maceraseverler için de çeşitli opsiyonlar sunuyor. Burada rafting yapmak mümkün. Teesta ile Rangit’in buluştuğu nokta, aynı zamanda Lepchalar için de özel anlam taşıyor. Lepchalar, Sıkkım bölgesine ilk yerleşenler. Teesta nehri erkek, Rangit nehri ise kadın. Bu birleşim noktası ise 2 nehrin evliliğini temsil ediyormuş. Bulunduğumuz noktadan bakınca Teesta nehrinin diğer tarafı olan Sıkkım’ı görüyoruz. Tabii bu bölgeye sadece özel izinle girilebiliyor. Biz izinlerimizi de aldık ve artık Sıkkım’ı keşfetmeye hazırız. Darjeeling'te konaklamak için uygun fiyata sahip çok tercih edilen Magnolia Residency gibi oteller mevcut.