DATÇA

617507 May 2015Gezi Notu
Özgür ÇağdaşÖzgür ÇağdaşBronz Yazar07 May 201561750 Yorum

Marmaris'ten Datça'ya geçtik. Bugüne kadar hiç gitmediğim bir yerdi Datça ve bu yüzden beni en çok heyecanlandıran yer da oydu. 2 yıl önce Bodrum'da 1 ay kadar kalmıştım, o zaman nerdeyse 3-5 günde bir "yarın Datça’ya gideceğim" diyordum ama bir türlü gidememiştim.

Datça

Datça-1

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Öncelikle şunu söyleyeyim; eğer Datça'ya, yaz sezonunda ve İstanbul’dan ya da İzmir’den geliyorsanız, Bodrum üzerinden feribotla geçmenizi öneririm çünkü yolları epey zor. Feribotla rahat edersiniz. Bir yanı uçurum olan vadilerden geçen inanılmaz keskin virajları olan yolları var.

Datça-2

İkinci mühim öneri; yine aracınızla geliyorsanız, deponuzu full doldurun. Datça merkez dışındaki 2-3 benzin istasyonu haricinde yol üstünde hiç benzin istasyonu gördüğümü hatırlamıyorum. Akyaka’da otelde tanıştığım biri beni uyarmıştı: "Marmaris’ten mutlaka full depo yola çıkın, yolda sorun yaşamayın" demişti. O uyarmasa sorun yaşayabilirdik.

Datça'da en görülesi yer bence "Knidos Antik Şehri". Antik şehir kalıntıları içinde inanılmaz güzel bir denizde yüzebiliyorsunuz. Çok iyi bir deneyim kazandırıyor.

Datça-3

Datça-4

Datça-5

Knidos ile ilgili notlar:

- Yol sizi tutuyorsa, mide ilacınızı mutlaka alın. İçiniz dışınıza çıkabilir.
- Alışveriş yapabileceğiniz market, restoran gibi bir yer olmakla beraber pek seçenek yok. İhtiyacınız olacak yemek ve içeceklerinizi önceden almanızı öneririm.
- Dönüş için kesinlikle geceye kalmayın, yollar inanılmaz kötü.

Knidos dışında Mesudiye de Datça'da görülesi yerler arasında. Yemyeşil bir vadide, betona bulanmamış, makul aralıklarla inşa edilmiş bağ evi tadındaki yazlık evler arasından ulaştığınız bir sahil. Sahilinde restoran ve kafeler mevcut. Knidos kadar kötü olmasa da Mesudiye'nin de yolu çok kötü olduğu için gün batmadan döndük oradan.

Datça merkezde "Fora Otel"de (http://oteller.gezimanya.com/Hotel/Fora_Apart_Hotel.htm) kaldık. Otel, Datça koyunun hemen dibinde ve olabilecek en merkezi yerde. Odaları çok rahat, personeli güler yüzlü ve yardımsever. Bilgi almak istediğiniz konularda rahatça danışabilirsiniz.

Datça-6

Datça merkezde de deniz çok güzel, billur gibi. Hemen sahilde taptaze balık yiyebileceğiniz güzel meyhaneler mevcut.

Eski Datça’ya da uğramanızı öneririm. Eski Rum evleri ile dolu, sahilden uzak oldukça küçük bir köy.

Datça-7

Datça-8

Son olarak; güzel bir kumsal isterseniz Karaincir'i de öneririm.

Datça'yı da gezdikten sonra, Dalyan'a doğru uzun bir yola çıktık.

Datça şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Rodos: Lindos Cruise ve güney sahili (41 €), Kos: 4WD Aracın Yarım Gün Sürüşü Macerası (40 €), Kos'dan: Kalymnos, Pserimos ve Plati Island Cruise (49 €), Rodos Doğu Sahili Deniz Kayaking ve Şnorkeling Aktivitesi (85 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.