Marmaris'ten Datça'ya geçtik. Bugüne kadar hiç gitmediğim bir yerdi Datça ve bu yüzden beni en çok heyecanlandıran yer da oydu. 2 yıl önce Bodrum'da 1 ay kadar kalmıştım, o zaman nerdeyse 3-5 günde bir "yarın Datça’ya gideceğim" diyordum ama bir türlü gidememiştim.

Datça

Datça-1

Öncelikle şunu söyleyeyim; eğer Datça'ya, yaz sezonunda ve İstanbul’dan ya da İzmir’den geliyorsanız, Bodrum üzerinden feribotla geçmenizi öneririm çünkü yolları epey zor. Feribotla rahat edersiniz. Bir yanı uçurum olan vadilerden geçen inanılmaz keskin virajları olan yolları var.

Datça bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Datça-2

Datça şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Sürf Tatil Köyü, Beyaz Konak Evleri, Kocca Ev.gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un Datça aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

İkinci mühim öneri; yine aracınızla geliyorsanız, deponuzu full doldurun. Datça merkez dışındaki 2-3 benzin istasyonu haricinde yol üstünde hiç benzin istasyonu gördüğümü hatırlamıyorum. Akyaka’da otelde tanıştığım biri beni uyarmıştı: "Marmaris’ten mutlaka full depo yola çıkın, yolda sorun yaşamayın" demişti. O uyarmasa sorun yaşayabilirdik.

Datça'da en görülesi yer bence "Knidos Antik Şehri". Antik şehir kalıntıları içinde inanılmaz güzel bir denizde yüzebiliyorsunuz. Çok iyi bir deneyim kazandırıyor.

Datça-3

Datça-4

Datça-5

Knidos ile ilgili notlar:

- Yol sizi tutuyorsa, mide ilacınızı mutlaka alın. İçiniz dışınıza çıkabilir.
- Alışveriş yapabileceğiniz market, restoran gibi bir yer olmakla beraber pek seçenek yok. İhtiyacınız olacak yemek ve içeceklerinizi önceden almanızı öneririm.
- Dönüş için kesinlikle geceye kalmayın, yollar inanılmaz kötü.

Knidos dışında Mesudiye de Datça'da görülesi yerler arasında. Yemyeşil bir vadide, betona bulanmamış, makul aralıklarla inşa edilmiş bağ evi tadındaki yazlık evler arasından ulaştığınız bir sahil. Sahilinde restoran ve kafeler mevcut. Knidos kadar kötü olmasa da Mesudiye'nin de yolu çok kötü olduğu için gün batmadan döndük oradan.

Datça merkezde "Fora Otel"de (http://oteller.gezimanya.com/Hotel/Fora_Apart_Hotel.htm) kaldık. Otel, Datça koyunun hemen dibinde ve olabilecek en merkezi yerde. Odaları çok rahat, personeli güler yüzlü ve yardımsever. Bilgi almak istediğiniz konularda rahatça danışabilirsiniz.

Datça-6

Datça merkezde de deniz çok güzel, billur gibi. Hemen sahilde taptaze balık yiyebileceğiniz güzel meyhaneler mevcut.

Eski Datça’ya da uğramanızı öneririm. Eski Rum evleri ile dolu, sahilden uzak oldukça küçük bir köy.

Datça-7

Datça-8

Son olarak; güzel bir kumsal isterseniz Karaincir'i de öneririm.

Datça'yı da gezdikten sonra, Dalyan'a doğru uzun bir yola çıktık.

Özgür Çağdaş

- Boğaziçi Psikoloji Mezunu - Altın Portakal Film Festivaline 2007, Berlin Film Festivaline 2008 yılında davet edildi. - Pek çok TV projesinde çalıştı. (Kanal D ağırlıklı) - Pek çok firmanın projelerinde freelance olarak görev aldı (Vodafone, McDonald’s, P&G vs) - 2011 yılından beri seyahat ağırlıklı stock video çekiyor, 2015 mart ayı...