DEĞİŞİK DENEYİMLER EŞLİĞİNDE COCOCAY ADASI

260704 Ağu 2014Gezi Notu
Dilara AkyıldızDilara AkyıldızSilver Yazar04 Ağu 201426070 Yorum

Adaya inmek için sabırsızlanıyorum. 2000 kişi aynı anda mı gelmiş çıkışa yahu, kuyruktayız, ilerlemiyor. Tek kapılı gemiye binmeyeceğim bundan sonra inemiyoruz, indik mi binemiyoruz…

Cococay

CocoCay aslında içinde hayat olan bir ada değil. Gemi turu şirketimizin kendi gemilerinin bir gün geçirmesi için satın aldığı bir ada. Aslında ada bir beach club tarzında. Her şey sadece gemi müşterileri için; burada yaşayan birileri yok, adanın bir geçmişi ve hikâyesi yok. Olsun... Muhteşem bir duygu, okyanusun ortasında küçücük bir kara parçasının üstündesin…

Paket turlarda kaçırılmaması gereken en güncel ve ekonomik kampanyalar şöyle: Bansko Kayak Turu – 1 Gece Bedava, Bansko Kayak Turu – Ücretsiz Kayak Eğitimi, Lapland Turu - Son dakika 200 Euro indirim, %25 indirimli Prag Turu, Sicilya & Malta Turu – Son dakika %5 indirim, Belgrad Turu - %25 indirim , Prag Turu 14 Şubat Özel – Son Dakika %5 İndirim

Ada çökse, deprem olsa, yer yarılsa, okyanusun suları adayı bassa bittin. Kim gelecek yardıma? Uçsuz bucaksız su etraf...

Cococay-1

Her zamanki gibi canlı müzik var, bin bir çeşit sosyal aktivite var, eğlenmek için her şey var. Öğle yemeği... Bir şölen, bir ziyafet... Minik minik stantlar kurulmuş. Barbekü standı (kardeşimin deyimiyle protein standı), salata, hele hele meyveler... O tropikal meyveler olmadan hayatıma nasıl devam edeceğim, bilemiyorum daha sonra. Deniz kenarında, bir adadaki öğle yemeği için her şey düşünülmüş. Şahane... Öğle yemeğinden önce ve sonra canlı müzik var yine, müzik her yerde...

Cococay-2

Her sabah gemideki odamıza bir gazete bırakılıyor. Saat saat o gün geminin her yerindeki aktivitelerin yayınlandığı bir gazete bu.

CocoCay Adası'nda o sabah bir yoga workshop'ı vardı. Görünüşe göre de bayağı iyiymiş ama kaçırdım çok erkendi. Bu akşam fitness center'daki spinning dersine gideceğim. Bakalım bizim RPM'lerin neresinde kalacak bu ders Avustralyalı hoca eşliğinde...

Kimse korkmuyor bu köpekbalıklarından benim korktuğum kadar...

Dikkatimi çeken bir şey var. Yahu kimse benim kadar korkmuyor bu köpekbalıklarından, herkes sanki yokmuş gibi davranıyor. Ben mi fazla abartıyorum yoksa? Az önce Amerikalı bir kadınla sohbet ediyordum, jet-ski kiralayıp sabah okyanusta gezmişler. Dedim, köpekbalıkları vardır, çok açılmasaydınız. O da cevap veriyor: “Köpekbalıkları var ama biz yüzmedik ki jet skideydik”. Bir de yüzseydiniz bari, yok artık!!

CocoCay'in plajı müthiş ama denizi hiç güzel değil. Boris dedi, açılınca iyiymiş ama oraya gidinceye kadar yosunlar ve kayalar varmış. Bir de malum medüzler... Kurtulamadık bu medüzlerden, her yerdeler yapışık şeyler... Bir de çok enteresan, büyüklerini görüp kaçabiliyorsun ama minicikleri var; sen farkında olmadan gelip yapışıp ısırıyor bir de insanı, hatta birazcık acıtıyor da...

Bahamalarda ilk snorkeling deneyimimi yaşadım…

Ne bileyim, benim için hâlâ suyun altında nefes almaya devam etme fikri çok yabancı. Bünyeye aykırı, dolayısıyla da başta direniyor insan. Ritmi tutturdun mu sorun yok, öyle akıp gidiyorsun sanki…

Yıllar önce Seferihisar'da denemiştim, Club Marmara'da tatil yaparken. 10 dakika sonra çıkmıştım sudan. Bu sefer biraz direneyim dedim; ağzımdan, burnumdan suları yuttum ama olsun rengârenk balıkları gördüm. Suyun altındaki dağları, tepeleri gördüm. Biraz ürkütücü geliyor bana. Bu sessizlik, bu sakinlik, dinginlik, suyun altında beni ürkütüyor. Ama suyun altında nefes alma fikrine biraz daha alıştım bu sefer, unuttum, doğal bir şeymiş gibi hareket edebildim.

Akşamüzeri gemimize dönmek üzere dolmuş-teknelere bindik. CocoCay Adası'nda cici bir gündü... Devamı gemi üzerinde...