Demodara'da Unutulmaz Anılarla Dolu 1 Gün

Kuş cıvıltıları eşliğinde sabah erkenden uyanıyoruz. Planlarımız arasında öncelikli olarak Demodara tren istasyonu var. Kahvaltı yapmak üzere otelin restoran bölümüne indik. Manzara yine farklı değil: mango,papaya, muz,lavariya... Kuzenin yüzü buruş buruş; benim ise aklımda yaşayacağım aksiyonlar var. Aslına bakarsanız lavariya fena değil :) Bir tane atıyorum ağzıma, ne olur ne olmaz yanıma muz alıyorum. Kapının önünde rehberimiz Gune bizi bekliyor.Otel odasından eşyalarımızı alıp tren istasyonuna doğru yol alıyoruz. 9.10'da gelecek treni beklemeye koyulduk. Aslında trenin geçişi yüksek bir tepeden izleniyormuş. Vardığımızda hava oldukça kapalıydı. Şansımıza 9.05'de hava açtı. Rehber birden ciddileşti : "Climb up!" Ne olduğunu anlayamadan: " I told you climb up, right now!" Fotoğraf makinemi kaptığım gibi tepeye doğru tırmanmaya başladım. Genç bir insanın ortalama 15, orta yaşlı birinin 25-30 dakikada çıkabileceği tepeyi FBI ajanı edasında yukarı tırmanmamı emreden Gune ve çabuk gaza gelmem sayesinde 4 dakikada tırmanmıştım. Trenin buharını fark edebiliyorum; fakat otlar o kadar uzun ve tepe o kadar geniş ki nereden fotoğraf almam gerektiğini bir türlü bulamadım. Derken tren geldi ve geçti. Kan ter içinde ve soluk soluğa uzun otların arasından trene bakmakla yetindim. Trajikomik bir durum: Ne aşağıdan ne de tepeden treni yakalayamadım. Ağır ağır aşağı inerken ayak bileğimde hafif bir acı hissettim. Yaklaşık 5-6 tane sülük kanımı emmeye başlamış bile.  Kolay kolay da bırakmıyorlar. Uzun uğraşlar sonucunda onları çekip atıyorum. Bu durumdan dolayı Gune rahatsızlık duymuştu. Uzun uzun bize baktı ve "Merak etmeyin telafi edeceğiz " dedi. Yoldan geçen tuktuklardan bir tanesini durdurdu ve bölgeyi gezdirmesi için anlaştı; yollar patika ve iniş çıkış çok olduğu için arabayla gezme şansımız pek yoktu.  Saat 11.50'de 9 Kemerli Köprü'de enfes bir tren manzarası varmış.  11.50'ye ise neredeyse 2 saat var. Tuktuk şoförü bu süre zarfında bizi evine davet etti. Neden olmasın deyip tuktuk şoförünün evine doğru yol almaya başladık. Gune, Sri Lanka'da bir eve misafir olarak gidiliyorsa, eve girmeden önce yerel şarkı eşliğinde yerel danslardan bir tanesinin sergilenmesi gerektiğini söylüyor. İçimden "Nereden çıktı, ne gerek var şimdi buna" derken bir yandan da internetten videolar izlemeye başladım. Patika yollardan geçerek varış noktamıza ulaştık. Tuktuk şoförünün annesi, eşi ve çocuğu bizi kapıda toplu bir şekilde bekliyor. Avludan hepsine bir Ayubowan selamı çaktım. Gune'nin bakışları ise resmen "Son kiii üç dört" diyordu. Dans etmek üzere sağ ayağımı kaldırdığımda ise Gune başta olmak üzere tüm ahali kahkaha atmaya başladı. Kandırılmıştım; Gune ise o sırada gülmekten gözyaşlarını silmekle meşguldü. İçeriye girip boş bulduğumuz koltuklara oturduk. Hayatımda gördüğüm en ilginç eve ayak basmıştım. Ev fıstık yeşiline boyanmış ve dini motiflerle süslenmiş; baş köşede ise Ganeşa tablosu yer alıyor. Bir de sebebi neydi ki dedirten horoz heykelleri. Evin her noktasında yanan mumlar ve tütsüler ise adeta bir tapınak havası estiriyor. Ev karmakarışık, hiç boş yer yok. O sırada tuktuk şoförü elinde bir fotoğrafla geldi. Askerde iken çekilmiş toplu bir fotoğraf karesi... Kendisinin emekli bir bordo bereli olduğunu söyledi. O sırada gayriihtiyari "Hangisi sensin, göster bana" dedim. Fotoğrafta kendisini bulmasının yaklaşık 6-7 dakika sürmesi ise bende bordo bereli değil,  acemi er hissi uyandırdı. Sohbet muhabbet derken o sırada bisküvi ve kahvelerimiz geldi. Afiyetle yedikten sonra bir aile fotoğrafı çekmeyi ihmal etmedik tabii. Yaşlı nineler her yerde aynı: Sevgi dolu. Bana öyle bir sarıldı ki, anneannemi hatırlattı.

Saat 11.40'da 9 Kemerli Köprü'ye vardık. Haliyle alan, trenin fotoğrafını çekmek için gelen onlarca turistle doluydu. Herkes otların arasında adeta  pusuya yatmış trenin  gelmesini bekliyor.  9 Kemerli Köprü üzerinden geçen tren, adeta görsel bir şölen sunuyor.

Hemen ardından tuktuk şoförü bizi alıp Demodara tren istasyonunu tepeden görebileceğimiz bir yere götürdü. Orada da manzara enfesti.

Bu arada havanın yağmurlu olup olmaması tamamen şansınıza kalmış; bölgede dakikası dakikasını tutmayan bir hava var. Bu sebeple yanınıza yağmurluk almanızda fayda var.