Derin Tarihin ve Lezzetli Yemeklerin Memleketi: Gaziantep

Mayıs 2015’te yaptığım gezi sırasında Gaziantep’in tarihi derinlikleri, çalışkan insanları, lezzetli yemekleri beni çok etkiledi ve bu güzel diyarda yaşadıklarımı 18 maddede özetledim. İşte benim gözümden Gaziantep...

- Çok derin mirası olan, yüzyıllardır varlığını sürdüren güzel hanların, taş evlerin memleketi- Birçok saygın ustanın ve sanayicinin yaşadığı memleket
- Turizmin yoğun olduğu dönemlerde kebap ve baklava tadabilmek için gelen turistlerin sırada beklediği memleket
- İmam Çağdaş Usta, Halil Usta, Çulcuoğlu, Ehil Kepap'ta ve daha nice ustaların muhteşem kebaplarının memleketi
- Unutlumaz tadı ile Zekeriye Usta’nın hazırladığı KATMER’in memleketi
- METANET lokantasında sabahleyin yenilen BEYRAN çorbasının memleketi
- KOÇAK baklavalarının memleketi
- 1635’ten beri Gaziantep'teki olaylara tanıklık eden Tahmis Kahvesi’nin memleketi
- Menengiç kahvesinin memleketi
- Bakırcılılık, sedefçilik, dokumacılık memleketi
- Belediye Başkanı kadın olan memleket
- Çocuklar için güzel parkların olduğu ve toplu taşıma duraklarından birinin adının "Harikalar Diyarı" olduğu memleket
- Devlet üniversitelerinin yanında yerli sanayicilerin açmış olduğu 3 özel üniversitesi olan memleket
- Güzel fıstıklar yetişen memleket
- Şehir merkezindeki ilçelere Kurtuluş Savaşı şehitlerinin isimleri verilen memleket
- Tarihteki önemli mozaiklerin sergilendiği Zeugma Müzesi'nin memleketi
- Zeugma’da çıkan mozaiklerden birinde Fırat Nehri'nin bolluk ve bereketini konu eden ve Bereket Tanrısı yer alan mozaiğin memleketi
- Esnafının alışveriş yaptıkça “Allah bereket versin” dediği memleket
- Rumkale’nin tarihi derinliklerine, Fırat Nehri'ne ve doğal güzelliklere sahip memleket- Suriyeli insanların ve okula gidemeyen çocukların sokakta dolaştığı memleket

*Yazıda sadece gezi sırasında tatma fırsatı bulunan yemeklerin ustaları sayılmıştır.