DİKKAT! SAKIZ ÇİĞNEMEK YASAK!

3086618 Eyl 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör18 Eyl 2011308660 Yorum

Singapur çok büyük bir şehir değil. Burayı gezmek için 3 gün yeterli. Mutlaka görülmesi gereken yerler arasında Dünyaca ünlü botanik / orkide bahçeleri, Gece safarisi, Sentosa Adası, Orchard alışveriş caddesi, Clark Quey ve Robertson Quey ile Marina bölgesi yer alıyor.

Biz gezimize ilk olarak orkide bahçelerinden başladık. Orkide’yi orkide yapan özellik 5 yaprak ve bir de dili olmasıymış. 3.500 tane farklı çeşit orkide olduğundan bahsediyor yerel rehberimiz. Yeni bir cins orkide üretilince belirli bir döner masaya koyuyorlar ve burayı ziyarete gelen bir ünlünün ismini veriyorlarmış. Biz gittiğimizde 3.501. çeşit orkide masada dönüyordu. Bizi ünlü kabul etmedikleri için hayliyle ismimizi veremedik.

Orkide yetiştiği sırada toprağa ihtiyaç duymuyor. Hindistan cevizi kabukları arasında , kömür (odun kömürü) veya terracota (kırmızı kiremit) topları içinde yetişiyor. Lady Diana’nın ismini verdiği beyaz Diana orkidesini, aynı balerin şeklindeki dans eden orkideleri gördük. Çok geniş bir alandaki envai çeşit ve farklı renklerdeki orkideleri seyretmek bize görsel bir şölen yaşattı.

Singapur Şehri

Buradan sonra ünlü Orchard caddesine geldik. Bu cadde boyunca çok büyük alışveriş merkezleri var. Biz gittiğimiz sırada 29. Alışveriş merkezi açılmıştı. Ama şu an 40’ın üzerinde. 5 milyon kişi ve 40 alışveriş merkezi…

Bu sırada 1870 senesinde 3 ermeni kardeşin yaptığı Ruffels otelini görüyoruz. Bu otel, Asya’nın en prestijli oteli olarak kabul ediliyormuş. Tabii fiyatlar muazzam, gecelik ücreti 700$. Önünde çok güzel yelpaze şeklinde palmiyeler var.

Nehir kenarında bir bot turu yapmak ta oldukça keyifli olacaktır.

Singapur Şehri-1

Singapur “Fine City”, cezalar şehri olarak biliniyor. Belki de cezalar bu kadar ağır olduğu için bu kadar düzenli ve insanlar birbirlerine saygılı.

Singapur’da uyuşturucunun cezası çok ağır. 1 gr eroin 10 yıl, 2 gr eroin 20 yıl, 3 gr ve üzeri ise kesin idam cezası. Cinayet işlemekte idam cezasına götürüyor.

Singapur’da sakız çiğnemek ve bu sakızı yere atmakta kesinlikle yasak. Bu yasaklamanın sebebi aslında bayağı eskiye dayanıyor. 41 sene boyunca iktidarda kalan Kral LiQuan’a asansöre bindiği sırada sakız yapışıyor. Ardından da kral, tüm ülkede sakız çiğnemeyi yasaklıyor. Ama şu sıralar çok fazla insan bu kuralı dikkate almıyor.

Singapur’un simgesi haline gelmiş olan meşhur Merlion heykeli de nehir kenarında konumlanmış. Bu arada yüksek gökdelenler, iş merkezleri, alışveriş merkezleri, her yer çimen ve çiçekler ile kaplı.
Çin mahallesi ve Hindu tapınağını geziyoruz. Eğer törenlerine denk gelirseniz daha da fazla keyif alabilirsiniz.

Singapur Şehri-2

Ertesi gün Faber tepesine geliyoruz. Manzara muhteşem. Oradan da teleferiklere binerek Sentosa adasına gidiyoruz. Teleferik ile bu ufak ülkeye tepeden bakmak bir harika. Eğer istenirse yemekli olacak şekilde de teleferiğe binebiliyorsunuz. Bu teleferikler “VIP” olarak adlandırılıyor ve tabii ki tarifesi daha pahalı. Seçim sizin.

Singapur Şehri-3

Sentosa adası çok keyifli ve eğlenceli bir ada. Mutlaka görülmesi gereken yerler arasında. Sentosa adasında Malay yaşamını anlatan çok güzel bir müze gezdik. Burada “keşke bizde de olsa” dediğim bir gelenekleri olduğunu öğrendim. Yeni doğan 3 aylık bir bebeğe tören yapılıyor. Kafasında kaç tel saç varsa kesiliyor. Her saç teli için, saç telleri ile birlikte bir hindistancevizi ağacı dikiliyor. Düşünsenize böyle bir gelenek biz de olsa, belki gölgesinde serinleyebileceğimiz sayısız ağaca sahip olurduk.

Ardından keyifli bir akvaryum gezisi yapıyoruz. Akşam saatlerinde ise Sentosa’da kaçırmamanız gereken bir gösteri var. Lazer ışınlarının su gösterisine eşlik etmesi ile ortaya muhteşem bir Show çıkmış. Yaklaşık 1000 kişilik bir Açıkhava gösterisi. Hava tam karardığı saatlerde başlıyor ve tüm insanlar şovu izlemek üzere akın ediyorlar.

Sentosa adasındaki Merlion heykeline de çıkabilirsiniz. Buradan da manzara müthiş. Çıkarken Singapur hakkında bir takım bilgiler ile donatılacaksınız. Bu anlatımı da oldukça hoş biçimde sergilemişler.

Singapur Şehri-4

Girişte bilet ile birlikte size Merlion parası veriliyor. Bu parayı içeride heykele attığınızda ise ufak bir hediye kazanıyorsunuz. Ben Merlion anahtarlığı kazanmıştım.

Singapur’da o kadar farkı milletten insan var ki, ve bu durum bu ülkeye o kadar büyük zenginlik ve renklilik katıyor ki, sadece bu renkliliğe tanık olmak için bile gidilmesi gereken bir ülke. Singapur seyahatiniz sırasında konaklamak için şehrin gezi noktalarına yakın Crowne Plaza Changi Airport ve ya Chic Capsule Otel otellerini tercih edebilirsiniz.

Singapur Şehri şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Bir Yerel Rehber bulunan özel Singapur İl Hoşgeldin Tur (25.9 €), Singapur Yarım Gün Sömürge Turu ve Öğleden Sonra Çay (63.25 €), Singapur: Yerel Kılavuz Küçük Grup Bisiklet Turu (62.17 €), Singapur'un Chinatown: Walking Tour Guided (29.04 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.