DOĞAL ÜRÜNLER CENNETİ BEYPAZARI

Bu yazı Gezimanya üyesi Ceren-Murat Turgut tarafından yazılmıştır. Yazılarınızı sitemizde yayınlamak isterseniz üye olabilirsiniz.

Beypazarı, Ankara'nın bir ilçesidir. Gezilecek yerleri sınırlı da olsa Ankara'ya yakın olması burayı cazip hale getirmiştir.

Beypazarı

İlçe merkezinde bir çok tarihi konak yer almaktadır. Konakların altında yöresel ve doğal ürünlerin her çeşidini görebilirsiniz. Fiyatları gayet makul. Ayrıca havucun her halini tadabileceğiniz bir yer: Havuç lokumu, havuç döneri, havuç reçeli, havuç suyu. Esnaf çok misafirperver. Hemen hemen her dükkan sahibi size ikramda bulunuyor ve ürünleri tatmanız konusunda içten ve samimi davranıyorlar. Neredeyse her esnaftan almasanız da tadın cümlesini duyduk.

Beypazarı-1

Beypazarı bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Biz Karadut suyunu ve ayva lokumunu çok sevdik. Dönüşte ellerimiz poşetlerle dolmuştu. Yöreye özgü en meşhur tat Beypazarı Kurusu, 80 katlı baklava, sarma ve tarhana çorbası da mutlaka denenmeli. Yöre insanı küçük tezgahlarda çeşit çeşit otlar satıyor. Güzel bir ortamdı. İlçe merkezinde Yaşayan Müze ve Beypazarı Tarih ve Kültür Müzesi gezilebilir. Ayrıca Beypazarında telkari gümüş işlemeciliği de çok yaygın. Gümüşçüler Çarşısı'nda gümüşten yapılmış yüzlerce çeşit materyal vardı. Kendim için lale şeklinde telkari gümüş kolye ucu aldım ve severek takıyorum.

Beypazarı şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Gönç Palas Otel, Beypalas Hotel, gibi otelleri tercih edebilirsiniz Bir de Tatilsepeti.com'un Beypazarı aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Beypazarı-2

İlçe merkezini gezdikten sonra ilçeye hakim bir tepe olan Hıdırlık Tepeye çıktık. Burada semaverde çay keyfi yapabilirsiniz.

Beypazarı-3

İlçe merkezinden ayrılıp İnözü Vadisi'ne gitmek üzere yola koyulduk. Vadi gerçekten güzeldi.

Beypazarı-4

Oradaki tesislerde oturup doğanın güzelliğinin keyfini çıkarabilirsiniz. Tesislerden vadinin üzerinde uzanan mağaralara ve oyuklara çıkabilirsiniz.

Beypazarı-5

Oldukça keyifli bir geziydi Beypazarı bizim için.