DOHA ESKİ ŞEHİR BÖLGESİ

597405 Nis 2011Gezi Notu
TUĞÇE YILMAZTUĞÇE YILMAZEditör05 Nis 201159740 Yorum

Eski şehir bölgesi, Souq (Arapça: Pazar – Çarşı) olarak biliniyor. Tamamı taştan bir mimari ile yapılmış. Bu da doğal klima ortamı yaratıyor. Genel görüntü olarak sade ve beyaz. Tüm binalar birbirine uyumlu. Buradaki en meşhur çarşı Al Waqif Souk. Baharatlar, yerel kıyafetler, hediyelik eşyalar, ne ararsanız var. Açık hava olan kısmında ise İran mutfağından Meksika restoranına kadar her damak zevkine uygun mutfak bulmak mümkün. Her yer tertemiz. Restoranların fiyat aralıkları değişiyor ama genel olarak bu bölge de yine İstanbul’dan ucuz. Biz bir İran restoranında yedik. Daha doğrusu humusundan, biryanisine, kebabından tatlısına kadar tıka basa yedik. Sadece 2 kişi için 60 TL ödedik. Porsiyonlar da bu arada çok büyük, haberiniz olsun. Çalışanları güleryüzlü ve ilgili. Eşimin bu konuyla ilgili tespiti: “Çalışanları halkından daha sevimli olan ülke”.
Doha

Bu sokakta sürekli bir etkinlik var. Bir yer de stand kurmuşlar, konser var, diğer tarafta pandomin sanatçıları gösteri yapıyor, bir diğer tarafta tahta bacakları üzerinde yürüyen bir grup sanatçı halkı selamlıyor. Halk ise son model cep telefonları ile yaşadıkları anı ölümsüzleştiriyor.

Sokak sırasında bir çok sanat galerisi var. Bir kaçına mutlaka girmenizi öneririm.

<<<<<<<

Doha şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri Marsa Malaz Kempinski, The Pearl, The Torch Doha, Al Jasra – Souq Waqif Boutique Hotels (SWBH). Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Zubarah Boutique Hotel, Al Sadd Suites Hotel gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Al Jomrok - Souq Waqif Boutique Hotels (SWBH), Grand Hyatt Doha, Doha Marriott Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Doha aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Doha şehrini rahat ve hızlı gezmenin yolu yerel turlara ve turistik noktalarda önceden yerinizi ayırtmak. Bu şehir için önerdiğimiz deneyimler şöyle; Doha: 4 Saatlik Desert Safari ve Deve Sürüşü (44.07 €), Katar Kuzey (71.72 €), Doha: 4 Saatlik Katar Batı Sahili (Zekreet & Film Kent Turu) (38.88 €), Gece Turu ve Dhow Cruise Yoluyla Doha (82.09 €). Bu şehirdeki tüm turları görmek için tıklayın.