DOHA’DA ALIŞVERİŞ

City Center, iş merkezlerinin ortasında bir alışveriş merkezi. İçinde oldukça büyük bir buz pateni pisti var. Geleneksel kıyafetlerini giymiş birçok Katarlı da burada buz pateni yapıyor. Biri düştükçe diğer izleyenler gülüp alkışlıyor. Pistte dikkatimi çeken kadınların buz pateni yapmıyor oluşuydu. Sadece 12-13 yaşlarında 2-3 tane kız çocuğu kayıyordu.

H&M bize yeni geldi, ama sadece bu alışveriş merkezinde en az 3 tane var. Mağazaları gezerken kozmetik mağazalarında kadınların yoğunluğu ilk etapta gözüme takılıyor. İstisnasız tüm kadınlar pür makyajlı ve çok bakımlılar. Hepsinin gözler farlı ve kirpikler hokka gibi.

Dolar bozdurmak için döviz bürosuna gidiyoruz, ancak pasaportumuz yanımızda olmadığı için bozmuyorlar. Hemen imdadımıza Uzakdoğulu bir kadın yetişiyor ve ID kartını vererek bizim paramızı bozduruyor. Aklınızda bulunsun. Pasaportunuz otelde olsa bile bir fotokopisi cebinizde bulunsun. Aksi takdirde para bozdurmak biraz sıkıntılı olabilir.

Bu işte bir tuhaflık var, saat neredeyse 10 oldu ama hala tüm mağazalar açık ve git gide kalabalık artıyor.

Doha bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Yemek yedikten sonra bir kafede oturuyoruz. Genel anlamda alışveriş merkezi içinde sigara içmek yasak ama kafelerde peçeteyi ıslatarak kül tablası gibi kullananlar çok.

Karşımızda da bir kafe var, en az 50 katarlı erkek geleneksel giyimleri ile doluşmuşlar kafeye. Değişik bir görüntüydü. Katarlı erkeklerin elbiseleri ve başlarındaki “thobe” denilen örtü bembeyaz olmak zorunda. Başlarına tutturdukları örtünün üzerine çift sarımlı siyah halka takıyorlar.

Bazı kişilerin ise başındaki örtü siyah – beyaz ya da kırmızı - beyaz. Bu kişiler Katarlı değilmiş, onlar ya Arabistan, ya Bahreyn, ya Ürdün vatandaşıymış. Erkeklerin en büyük aksesuarı ise elbise kollarına taktıkları kol düğmeleri.

Doha şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Otel yerine ev kiralamak isterseniz Bakob güzel bir seçim olacaktır. Bunlardan en iyileri Al Najada Doha Hotel by Tivoli, Zubarah Hotel, Holiday Inn - Doha - The Business Park. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Al Muntazah Plaza Hotel, Premier Inn Doha Education City, Mondrian Doha gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Stay Doha, Casper Hostel, Q Hostel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Doha aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Evet saat gece yarısı 1 oldu ama en alt kattaki Carrefour hala açık. Katarlılar mütemadiyen alışverişte. Ve harcadıkları paranın haddi hesabı yok. Bunu kendileri de bildikleri için çok orjinal bir hediyelik eşya yapmışlar. Yarım bir kahve fincanı... Üzerinde de “I spent all of my money in Doha, Now I can afford half coffee cup with the rest of my money” yazıyor. (Doha’da tüm paramı harcadım. Kalan paramla ancak yarım kahve kupası alabiliyorum)

Petrolün bulunmasının ardından kişi başına düşen milli gelirde 87.600 dolar ile İsveç’i sollayarak Dünya’da ilk sıraya oturmuş. Bu zenginlik te her şekilde kendini hissettiriyor.

Bazı restoranlarda tabağı 6.000 dolardan yemek servis ediliyormuş. Artık içine ne koyuyorlarsa?

Şehrin biraz daha dışına doğru, stada yakın bir yerde, Venedik mimarisinden etkilenerek su kanalları içinde olan Villagio Mall Alışveriş merkezi var. Tüm markaları bulabileceğiniz bir yer. Tek uyarı: Alışveriş merkezlerine giderken üstünüze hırka tarzında bir şey mutlaka alın. Klimalardan ötürü, Çöllerle kaplı bir ülkede donarak can vermeyi kimse istemez değil mi?
Doha

Diğer önemli Alışveriş merkezleri ise Landmark, Centrepoint, The Mall ve Royal Plaza. Royal Plaza da ekstra bir hizmet daha mevcut. Arabanızdan indiğinizde, danışma noktasından bembeyaz eldivenli bir İNSAN’ı kiralıyorsunuz ve siz alışveriş yaparken poşetlerinizi taşıyarak size tüm alışverişinizde EŞLİK ediyor.

TUĞÇE YILMAZ

Yaklaşık 15 sene Medya satın alma ve Planlama sektöründe çok uluslu şirketler ile çalıştıktan sonra kendi tutkusu olan gezi ve seyahate yönelerek Gezimanya.com’u kurmuştur. 1997 - 1999 İstanbul Üniversitesi Piyasa Araştırmaları ve Reklamcılık, 1999 - 2000 İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakultesi Antropoloji ve 2000 – 2004 Marmara...