DUBAİ VE ALIŞVERİŞ

Dubai, çölün ortasında yaratılmış bir medeniyet. Deniz kenarı boyunca yükselen gökdelenler, modern mimarinin eseri birbirinden etkileyici yapılar ile göz dolduruyor. Ortadoğu’da bir geçiş noktasında yer aldığından da oldukça fazla turistin uğrak noktası.

Ciddi bir petrol gelirleri var. Ancak bunun bir gün biteceğinin farkındalar. Bu nedenle Dubai’yi bir Alışveriş kentine çevirmek ve gelir kaybetmemek adına tüm bu yapılanlar. O nedenle kent için de her geçen gün yeni bir Alışveriş Merkezi yükseliyor.

İşte biz de bu alışveriş merkezlerinden biri olan Mall of Emirates’teyiz. Burayı özellikle akşam saatlerinde tercih etmemizin sebebi hemen önünde dans eden havuzun olması.

Dubai

Dubai bölgesine uygun ulaşım yollarından biri de havayolu. En uygun fiyatlı uçak biletlerini görmek için tıklayın

Mall of Emirates Dubai’nin en büyük alışveriş merkezlerinden. İçinde büyük bir de kayak pisti var. İşte bu da paranın gücü. Adamlar çölün ortasına muhteşem bir şehir inşa etmekle kalmamışlar, içine kar yağdırıp kocaman bir pist yapmışlar. Gerçekten etkileyici. Ben de fırsattan yararlanıp, dışarısı neredeyse 25 – 30 dereceyken burada kayak yapmanın keyfini yaşıyorum. Yapay kar olmasına rağmen doğalına oldukça yakın ve pist bir alışveriş merkezinin içi için azımsanmayacak kadar uzun bence.

Dubai-1

Akşam havuz dansının başlamasına yakın, biz de havuz kenarına gidiyoruz. Havuzdaki su gösterisi saat 19:00’da başlıyor ve her saat başı tekrarlanıyor. Farklı müzikler eşliğinde yüzlerce fıskiyenin katkısıyla oluşan muhteşem su dansını izliyoruz. Gerçekten görülmeye değer, suyun bu kadar kıvrak ve farklı renklerle dansı çok güzel.

Dubai şehrinde bir çok konaklama seçeneği var. Bunlardan en iyileri R&H - 3BR with Sweeping Views of Downtown Dubai, Aspen Chalets by Kempinski, Dream Inn Dubai - Getaway Villa. Şehir merkezine yakın konaklamayı tercih etmek isterseniz Steigenberger Hotel - Business Bay, Renaissance Downtown Hotel, Dubai, DAMAC Maison Cour Jardin gibi otelleri tercih edebilir ya da daha ekonomik alternatifler isterseniz Zoalna Apartment, BackPacker 16, Africana Hotel tesislerini deneyebilirsiniz. Bir de booking.com'un Dubai aramalarında ara sıra güzel indirimli fırsat otelleri oluyor. Onları da bu linkten takip edebilirsiniz.

Dubai-2

Hemen yanımızda ise dünyanın en yüksek binası olan Burj Khalifa yükseliyor. Tam olarak 828 metre yükseklikte. Yapımı ise 2009 senesinde bitmiş. En alt katında da Armani Otel var.

Dubai-3

Mall of Emirates o kadar büyük ki, belli yerlere dokunmatik ekranlar koymuşlar. Gitmek istediğiniz mağazayı yazıyorsunuz, harita üzerinde yol tarifi veriyor. Zaten başka türlü, dolaşarak aradığını bulmak mümkün değil. Aynı zamanda içinde Atlantis’teki kadar olmasa bile, oldukça büyük bir akvaryum var. Köpekbalıkları, vatozlar ve çeşit çeşit balıklar yer alıyor.

Müslüman bir ülke olmasına rağmen alışveriş merkezinin ortası kocaman noel ağaçları ve kar teması ile süslenmiş, kızak çeken kutup ayıları da koymayı ihmal etmemişler. Aralık sonunda gittiğimiz için tam bir noel havası esiyordu. Mağaza içinde gezen çarşaflı Arap kadınları süslerinden de geri kalmıyorlar. Çantalar, ayakkabılar en aşağı Gucci marka.

GÖKÇE YILMAZ

1982 yılında İstanbul’da doğdum. İlk ve orta öğretimini Sinop’ta gördükten sonra, lise eğitimi için İstanbul’a yerleştim. HASAL’den 2000 yılında mezun olduktan sonra babamın yolunu izleyerek İstanbul üniversitesi Cerrahpaşa Tıp Fakültesine girmeye hak kazandım ve Cerrahpaşa’lı olmanın ayrıcalığını yaşadım. 2008 yılında girdiğim TUS sınavı...